Gå til innhold

Én av tre mobiler går i stykker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, Norge og Danmark har nesten helt identisk samfunnskultur og norske myndigheter bruker danske undersøkelser i ny og ne for å studere den norske populasjonen.

 

At statistikken ser ut som den gjør, skyldes jo:

  • Salg av mobiler har økt enorm
  • Lavere priser gjør at folk bytter oftere mobil og dermed øker antall mobiler på markedet
  • Skjør teknologi
  • Yngre brukergrupper enn før
  • Konkurranse på markedet fører til dårligere byggkvalitet
  • Mindre mobiler

..finnes en hel haug av andre grunner også

 

</Zande>

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Zande:

- Så og si alle i Norden har mobiler nå. Økt salg må i så fall bety at folk skifter oftere. Skal man tro denne statistikken så kan det i stor grad skyldes at telefonene lettere går i stykker enn før.

- Énkronersmobiler har eksistert i mer enn et tiår og dyre telefoner har det siste tiåret koster mange tusenlapper. Jeg vil ikke si at prisene har blitt lavere.

- Ikke nødvendigvis skjør teknologi, men heller skjør byggekvalitet.

- Yngre brukere ja, men er det sikkert at de behandler mobilene dårligere enn de litt eldre?

- Enig i at det kan være en av årsakene til dårlig byggekvalitet, men når kjøpegruppen har mobiler fra før og mange skifter bare når de MÅ, det gjør at produsentene med vilje må begrense levetiden slik at de opprettholder et jevnt salg.

- Mobilene sluttet vel å krympe for rundt 3 år siden (f.eks Siemens SL55 og Nokia 8310). Siden da har faktisk trenden vært at de blir større på grunn av kamera og større skjermer. De blir riktignok slankere nå for tiden, men ikke mindre i arealet.

 

Egentlig er det skremmende at mobilene er så elendige at 1/3 ikke overlever et eneste år en gang. Jeg tror folk flest passer ganske godt på mobilene sine siden de vet de er skjøre og det er dyrt å kjøpe ny. Jeg tror i hvertfall ikke at så mange som 1/3 av telefoneierene er ødelegger de som følge av unormalt røff bruk/uhell.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...