Gå til innhold

Giftig og vannkjølt grafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tidewater som står på der, betalte 500kr for det settet hos digital, meget fornøyd med det. Kortet er sjeldent over 60 grader selv om jeg har overklokket det.

 

tipper et standard 1950xtx + tidewater blir billigere?

 

edit

jepp, 5000kr for Toxic, mye billigere å sette det opp selv. Nesten 1000kr billigere.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Det er tidewater som står på der, betalte 500kr for det settet hos digital, meget fornøyd med det. Kortet er sjeldent over 60 grader selv om jeg har overklokket det.

 

tipper et standard 1950xtx + tidewater blir billigere?

 

edit

jepp, 5000kr for Toxic, mye billigere å sette det opp selv. Nesten 1000kr billigere.

7067407[/snapback]

 

Bra! Og i tilleg så kommer Tide Water i en ny versjon som støtter SLI/Crossfire!

DVS hvis man har stor kabinett, så får man utnyttet alle PCI plassene, som ellers hadde vært blokkert av originalkjølere.

 

Men det ser ut som den "mini" Tide Water som er på toxic kjøler også minne! Det gjør ikke original tide water, der er det bare heatsinks og man er fortsatt avhendig av "litt" luft i systemet :(

Lenke til kommentar

Man mister jo garantien med Tidewater, da. (som med alle andre ekstra skjermkortkjølere)

Når man skal ha ett kort med vannkjøling til 4000 kr. kan det være fornuftig å velge å legge inn ekstra penger for en garanti.

 

Det støynivået hørtes veldig merkelig ut, det skulle jo mangedobles på en overgang fra 2000 til 2500 RPM?

Uansett er det vanskelig å legge mye vekt på slike tall, ihvertfall umulig å sammenligne med andre produsenter

Lenke til kommentar
2500rpm bråker da ikke så mye mer ennn 2000rpm? Dessuten er det ikke langt ifra å være dobbelt så høy (opplevd), er jo 8 dBA mer, 10 = dobbling av opplevd støy. Eller er jeg helt på viddene nå :p

7069217[/snapback]

+3dBA = dobling av støynivå. Dette er teoretisk dobling, men jeg tror ikke at ørene våre oppfatter 3dBA som en dobling.

 

 

Edit: hvordan staves dobbling / dobling / dublin mon tro ? :D

Endret av MaX [NOR]
Lenke til kommentar
2500rpm bråker da ikke så mye mer ennn 2000rpm? Dessuten er det ikke langt ifra å være dobbelt så høy (opplevd), er jo 8 dBA mer, 10 = dobbling av opplevd støy. Eller er jeg helt på viddene nå :p

7069217[/snapback]

+3dBA = dobling av støynivå. Dette er teoretisk dobling, men jeg tror ikke at ørene våre oppfatter 3dBA som en dobling.

 

 

Edit: hvordan staves dobbling / dobling / dublin mon tro ? :D

7069536[/snapback]

Ganske sikker på at det er dobling det heter :)

Lenke til kommentar
Hva har en nå ikke wiki til: http://en.wikipedia.org/wiki/Decibel

7069600[/snapback]

Kjekk side, fant ut (som jeg trodde :yes: ):

 

"A 3 dB increase in the level of continuous noise doubles the sound power, however experimentation has determined that the response of the human ear results in a perceived doubling of loudness for approximately every 10 dB increase (part of Stevens' power law)."

 

Skjermkortet mitt bråker for mye. Tror derfor jeg kjøper Sapphire Toxic X1950 XTX eller XFX GeForce 7950 GT 570M snart.

Er det andre ferdigmontertes skjermkort med lydløse kjølinger av samme kaliber på markedet nå ? :hmm:

Lenke til kommentar
Man mister jo garantien med Tidewater, da. (som med alle andre ekstra skjermkortkjølere)

Når man skal ha ett kort med vannkjøling til 4000 kr. kan det være fornuftig å velge å legge inn ekstra penger for en garanti.

 

dette er feil, du mister ikke garantien ved å sette på egen skjermkort kjøler. OM du ødlegger kortet ved å sette den på derimot mister du den(fysisk skadet på kortet). Dette vet jeg for jeg har spurt et pr webshopper om den saken.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Er det andre ferdigmontertes skjermkort med lydløse kjølinger av samme kaliber på markedet nå ?  :hmm:

7069962[/snapback]

 

Ser ut til at MSI er ute med samme kjøling. Så langt er det bare PSdata som har det i prislistene, til 4664,- Tror ikke dette kortet er overklokket, men det lar seg sikkert gjøre med MSI D.O.T til 10% uten å miste garantien.

Lenke til kommentar

Interresant for shuttles disse løsningene her, hvis de begynner å få lavt støynivå og bra kjøling. Til et miditower ville jeg uansett satset på ordentlig vannkjøling med egne blokker.

 

Men klart at et ferdig godt kjølt kort kan friste uansett. Men 1000,- ekstra er jo 1/3-1/2 prisen av en god vannkjøling.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...