Gå til innhold

Slipper 14 mobiler – samtidig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
litt merkelig å kalle  hva? 4-5 modeller 14, når den eneste forskjellen på de fleste er fargen?

7063768[/snapback]

 

Så du ser liksom innholdet i mobil også du ut i fra ett bilde... sier jo ikke at de ikke er like men man kan jo ikke ta en konklusjon uten å hvite sannheten.

 

Edit: Synd de ikke kommer til Norge da :p

Endret av Kameragutten
Lenke til kommentar
litt merkelig å kalle  hva? 4-5 modeller 14, når den eneste forskjellen på de fleste er fargen?

7063768[/snapback]

 

Så du ser liksom innholdet i mobil også du ut i fra ett bilde... sier jo ikke at de ikke er like men man kan jo ikke ta en konklusjon uten å hvite sannheten.

 

Edit: Synd de ikke kommer til Norge da :p

7063783[/snapback]

 

 

utseende og modellnummerene: "D903i, F903i, N903i, P903i, SH903i, SO903i". Ser unektelig ut som samme modell med forskjellige fargekode for min del, men men

Lenke til kommentar
litt merkelig å kalle  hva? 4-5 modeller 14, når den eneste forskjellen på de fleste er fargen?

7063768[/snapback]

 

Så du ser liksom innholdet i mobil også du ut i fra ett bilde... sier jo ikke at de ikke er like men man kan jo ikke ta en konklusjon uten å hvite sannheten.

 

Edit: Synd de ikke kommer til Norge da :p

7063783[/snapback]

 

 

utseende og modellnummerene: "D903i, F903i, N903i, P903i, SH903i, SO903i". Ser unektelig ut som samme modell med forskjellige fargekode for min del, men men

7063922[/snapback]

 

Det er godt mulig.... men når man opplyser om 14 forskjellige mobiler tror jeg faktisk det er mer som skiller enn fargen, men men :whistle:

 

Uansett skulle jeg tenke meg en av disse :w00t:

Lenke til kommentar
Synd at disse mobilene ikke kommer til Norge.

7063409[/snapback]

Jepp, tragisk at teknologien finnes men at norge og europa skal ligge flere år etter japanerene på mobilfronten.

 

Skulle ønske DoCoMo kunne lage alle i varianter med GSM, SIM, språkversjoner for europa og solgt de i stort antall hit.

Lenke til kommentar
Synd at disse mobilene ikke kommer til Norge.

7063409[/snapback]

Jepp, tragisk at teknologien finnes men at norge og europa skal ligge flere år etter japanerene på mobilfronten.

 

Skulle ønske DoCoMo kunne lage alle i varianter med GSM, SIM, språkversjoner for europa og solgt de i stort antall hit.

7065108[/snapback]

 

nå er det vel ikke slik at docomo lager mobilene selv, men at de bestiller dem fra NEC eller sharp, og selger dem under docomo merket. det er sammenlignbart med da SE laget en mobil for vodaphone, som ble solgt med vodaphone logo og firmware. dette er vel som oftest kjent som rebranding.

 

så om folk vil ha friske pust i mobilverdenen her i landet så må noen begynne å importere sharp og NEC mobiler. om en sjekker gsmarena så finner en ett utvalg av hva disse produsentene har laget.

 

forresten, docomo driver mobilnett på samme måte som visse nettselskaper i usa. du kan ikke plukke opp en hvilken som helst mobil og stappe inn ett docomo sim-kort. telefonen er hardkodet til docomo sitt nett fra dag en og selges kun gjennom docomo sine utsalg. i usa vil du finne at blandt annet samsung-telefoner blir solgt på samme måten av minst to selskaper. begge har telefoner laget av samsung men som er eksklusive for den nettoperatøren.

 

i så måte er vi her i europa ganske så frigjort i og med at vi kan velge operatør og mobil uavhengig av hverandre (om vi betaler litt ekstra) og kan bruke mobilen omtrent i ett hvilket som helst annet europeisk land. i usa for eksempel så er roaming omtrent uhørt, og dekningen til mobilselskapene er etter "største antall kunder pr antenne" metoden. altså vil du oppleve at utenfor byene så er mobildekningen oftest ganske så variabel. blir vel omtrent som umts-dekningen her i landet :roll:

 

kan vel kansje sees på som bevis for hva en ender opp med om bare pengene skal styre...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
utseende og modellnummerene: "D903i, F903i, N903i, P903i, SH903i, SO903i". Ser unektelig ut som samme modell med forskjellige fargekode for min del, men men

7063922[/snapback]

 

DoCoMo slipper 14 mobiler. Her er et veldig lite knippe.

Med andre ord snakker vi om mange flere telefoner enn de du ser på bildet.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

de/den første bokstaven i navnet "røper" produsenten..

SOxxx=Sony

SHxxx=Sharp

Nxxx=Nec (litt usikker) kan også være National, som er det japanske navnet på Panasonic

Pxxx=mener det er Panasonic

 

NTT er japans Telenor

 

 

er endel år siden jeg bodde der borte, så jeg er ikke 100% sikker lenger..

Kjøpte forresten en billigmobil der borte som kom ut høsten 2003.. den hadde 2 Mpix kamera, strekkodeleser, funket som universalfjernkontroll via IR og hadde gps. Vi blir nok desverre lurt her i europa når vi kjøper "nye" fancy mobiler..

Endret av Bushido
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...