Gå til innhold

Velger AMD Live! fremfor Intel Viiv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både ViiV og Live er egentlig ganske meningsløse ting, men Live er vel marginalt bedre, da det ikke har samme litt merklige krav som ViiV om jeg ikke husker feil.

 

Live-funksjonen i biosen er vel at du kan ha en slags "kjapp hvilkemodus" som slår "av" og på PCen fort. Det er jo sikkert fint, men skulle ønske de kalte det noe litt mer forklarende i biosen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Både ViiV og Live er egentlig ganske meningsløse ting, men Live er vel marginalt bedre, da det ikke har samme litt merklige krav som ViiV om jeg ikke husker feil.

 

Live-funksjonen i biosen er vel at du kan ha en slags "kjapp hvilkemodus" som slår "av" og på PCen fort. Det er jo sikkert fint, men skulle ønske de kalte det noe litt mer forklarende i biosen.

 

AtW

7060793[/snapback]

 

Noe lignende laptoper sin hvilemodus? Det er jo ganske perfekt for et mediasystem...er vel ikke noe verre enn å vente på windows skal bli ferdig å loade hundredeogørten driver filer før du kan slå på tippekampen...

Lenke til kommentar
Forskjellen her er at med Intel viiv er det nesten bare intel produkter i kassen, mens med Live! gir AMD andre produsenter muligheten til å bidra med egene nettverkskort og andre deler som AMD selv ikke produserer.

7060906[/snapback]

 

Årsaken til det er vel at AMD ikke har disse som egne produkter og sådann ikke har noe valg :hmm:

Lenke til kommentar
Forskjellen her er at med Intel viiv er det nesten bare intel produkter i kassen, mens med Live! gir AMD andre produsenter muligheten til å bidra med egene nettverkskort og andre deler som AMD selv ikke produserer.

7060906[/snapback]

 

Årsaken til det er vel at AMD ikke har disse som egne produkter og sådann ikke har noe valg :hmm:

7060993[/snapback]

 

Det ermulig, men uanvhengig av årsaken, så har produktet blitt noe bedre, de har vel ikke like reigide krav på softwaren heller om jeg ikke husker feil.

 

AtW

Lenke til kommentar

[Off-topic]

Tror "Live Aid" var tidligere ute ... :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Live_Aid

 

og før det så var begrepet "live performance" brukt ganske mye. Og er det noen som husker "Cosby show is filmed in front of a live audience"?

 

Tviler på at noen kan skryte på seg noen som helst rettigheter på "Live" annet enn koblet sammen med merkenavnet. Som f.eks. "Windows Live". (Og hvordan MS har klart å få Windows som et merkenavn er meg fortsatt en gåte).[/Off-topic]

Lenke til kommentar

Live! og Viiv er to ting jeg ikke har brydd meg om i det hele tatt. Men det er forsåvidt moro å se at Dell som har klamret seg til Intel i så mange år har vendt seg mot AMD. Det fører nok til bedre konkurranse.

 

Dere må ikke glemme Creative Sound Blaster Live!

7061333[/snapback]

Jeg har to stykk Creative Sound Blaster Live! 5.1 stående i pcer. ;)

 

nex0r: Var ikke XP-navnet på Athlon et resultat av et samarbeid med Microsoft da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...