Gå til innhold

Finn drømmejobben i dag!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi kommer til å jobbe videre med karriereprofilene utover høsten. Her tar vi gjerne imot innspill på hva dere har lyst til at vi legger inn. For eksempel har vi lagt opp til at man kan lage egen CSS/stilark for sin CV. Eller hadde det vært mer nyttig med PDF-versjon av CV'en?

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Ha både HTML og PDF tilgjengeleg? Sjølv synes eg at når eg har ein flott CV i PDF så er det nok då det eg har tenkt å selgja meg på er arbeidserfaring/portfolio.

 

Og er det noko som verkeleg skremmer meg så er det titlene på nokre av jobb annonsene.

 

"Nyutdannede kandidater fra UIO og NTNU søkes!" <--- Dei ser ned på studenter frå andre IT skuler her i landet? Det virker som dei vil automatisk sile søknader som kjem frå personer med utdanning frå andre høgskular rett ut. Eg veit om mange smarte hovuder på min skule som har eit egentleg eit ganske dårleg rykte her i landet.

 

"Programmerer med 5-10 års erfaring søkes til et softwareselskap i sterk vekst!!!!"

 

Trengs det verkeleg så mange utropsteikn? Eg kan ikkje sei at sånne overskrifter verker på den måten at eg må jobbe hos dei heller snarare heilt motsatt. Frister meg meir å søkja jobb på Rema 1000. Trivsel er etter min meining alt på jobb. Og eg ville ikkje hatt det kjekt med å jobbe med nokon som ikkje kan ta ting i ein sakling rydding tone. God kommunikasjon er alt :)

Lenke til kommentar
"Programmerer med 5-10 års erfaring søkes til et softwareselskap i sterk vekst!!"

 

Trengs det verkeleg så mange utropsteikn? Eg kan ikkje sei at sånne overskrifter verker på den måten at eg må jobbe hos dei heller snarare heilt motsatt. Frister meg meir å søkja jobb på Rema 1000. Trivsel er etter min meining alt på jobb. Og eg ville ikkje hatt det kjekt med å jobbe med nokon som ikkje kan ta ting i ein sakling rydding tone. God kommunikasjon er alt :)

7055209[/snapback]

 

Så enig, så enig. De stillingsannosene som ligger ute på nett nå bærer preg av at de er skrevet av mer eller mindre seriøse headhunterfirmaer. Som nyutdannet sivilingeniør fra NTNU var arbeidsmarkedet i våres så godt at jeg ikke engang ville giddet å søke på slike stillingsannonser - om jeg hadde kommet over de.

 

Stusset over annonsen der de søkte seniorer med minimum 4 års erfaring. Nå vet jeg ikke helt hvor skillet går mellom en nyansatt/junior og en senior, men noe sier mer at det er vesentlig mer enn 4 år...

Lenke til kommentar
Så enig, så enig. De stillingsannosene som ligger ute på nett nå bærer preg av at de er skrevet av mer eller mindre seriøse headhunterfirmaer. Som nyutdannet sivilingeniør fra NTNU var arbeidsmarkedet i våres så godt at jeg ikke engang ville  giddet å søke på slike stillingsannonser - om jeg hadde kommet over de.

 

Helt enig med deg her. Det er nok mye viktigere å fokusere på hvorfor man skal søke på en jobb, enn det er å rope høyest. Skal man få tak i de dyktigste kandidatene er man helt avhengig av å fremstå som seriøs og ryddig.

 

Noen av stillingstitlene er nok helt klart i grenseland. Den med mange utropstegn har vi rettet, men jeg ser det fortsatt er en stillingstittel som er skrevet med Caps Lock...

 

Det som er presentert i dag mener vi er flere hakk bedre enn forrige versjon og det er veldig gøy å se så mange tilbakemeldinger. Fremover skal vi også se mer på karriereprofilene for å gjøre det verktøyet mer spennende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...