Gå til innhold

Mobile Core 2 Duo-løft etter nyttår


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mulig feil: LV Core 2 Duo L7500: 1,06 GHz står det, skal vel være 1.66 GHz?

 

ellers: Er det kjent om de kun kommer i fcbga slik som alle LV og ULV prosessorene til Intel kommer pr i dag eller om de endelig kommer som fcpga?

EDIT: tittet på kildene til nyhetspostingen og fant denne tabellen:

http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/10...igai309_03l.gif

 

Dersom denne tabellen stemmer er det altså bare en prosessor med lavere spenning med fcpga: Celeron M Yonah single core 5.5W, den skal i følge tabellen ha blitt lansert i Q2 2006, stemmer det?

Endret av mandela
Lenke til kommentar
mulig feil: LV Core 2 Duo L7500: 1,06 GHz står det, skal vel være 1.66 GHz?

 

ellers: Er det kjent om de kun kommer i fcbga slik som alle LV og ULV prosessorene til Intel kommer pr i dag eller om de endlig kommer som fcpga?

EDIT: tittet på kildene til nyhetspostingen og fant denne tabellen:

http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/10...igai309_03l.gif

 

Hva er forskjellen? Om det finnes som egen socket, eller om det loddes på hovedkortet direkte?

 

Ellers er det greit med LV-prosessorer, er kjekt også i stasjonære det, men jeg skulle ønske de fikk litt mer ut av ULV-CPUene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hmm..Interessant..Jeg hadde planer om å skaffe meg en C2D E6600..Men nå kan jeg vente til neste år..

 

Et lite spørsmål..For å være helt sikker.

Er C2D E6660 den samme som Core 2 Duo T7700: 2,4 GHz bare det at sistnevnte krever mindre strøm?

7053824[/snapback]

De bruker forskjellige sokler, (LGA775 vs. 479M), de har forskjellig hastighet på FSB (800 vs. 1066), forskjellig TDP som du sier og forskjellig pris. T7700 blir trolig langt dyrere enn E6600 til et hvert tidspunkt.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen? Om det finnes som egen socket, eller om det loddes på hovedkortet direkte?

7054129[/snapback]

forskjellen er som du selv skriver, loddet på hk vs satt inn i krybbe. Med fcpga socket kan man selv bytte prosessor i maskinen, med fcbga må maskinen byttes for å bytte cpu :thumbdown: . For de som har bærbare som bråker / er glovarme vil bytte til ULV cpu være en billigere løsning enn å bytte hele maskinen
Lenke til kommentar

Håper vi får se noen ytelsestester på ULV prosessorene, det er stort sett de som er intressante til bærbare. Har en Dell X1 nå, og jeg skal ikke ha noe særlig større enn det neste gang jeg kjøper meg bærbar. Så håper at Samsung begynner å bruke Core 2 Duo ULV i sin Q serie.

 

Hadde også være greit med en Sony Vaio SZ med nye Core 2 Duo :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...