Gå til innhold

Transmeta saksøker Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp,klarer de ikke å tjene penger selv så er det å prøve å saksøke de som gjør det  :hrm:

Selv en snekker må forstå at de aller fleste betaler sine skatter, avgifter, lisenser og er ordentlige. Noen, ... de store ... har resureser og kapabilitet til å sno seg.

7053153[/snapback]

Inntrykket mitt er at mange mindre amerikanske teknologiselskap ofte leverer inn en haug med "diffuse"(eller så diffuse som mulig) patenter og "prøver" seg så godt som mulig. Trodde dessuten Transmeta var ett relativt nytt selskap innen for CPUer og trodde vel også de var konkurs og borte da, men eksisterte de da Pentium Pro ble lansert? Crusoe er vel historie?

Lenke til kommentar

Såklart skal Transmeta saksøke intel dersom intel har brukt teknologi Transmeta har patent på.

 

Hvis intel eller noen andre store bedrifter skulle slippe unna med patentfusk, så blir for det første hele begrepet patent latterliggjort, og for det andre så kan man bare glemme at små/smarte firmaer skal kunne klare seg i markedet.

De er avhengig av å kunne få patentinntekter av sine smarte løsninger.

 

I motsetning til fanboys tidligere i tråden holder jeg hverken med intel eller Transmeta i denne saken, men jeg er selvfølgelig interessert i å høre hvordan saken går.

 

DrE

Lenke til kommentar

Hmm kunne vært interessangt å prøve en slik Transmeta CPU. Tro om den bare er til salg fra firmaet selv? Har nemmelig en liten cpu sammling her hjemme, bestående av gammle Intel DX'er og SX'er, et par eksemplarer av de første Pentinumene, og en eldgammel Cyrex. Kunne vært interessangt å ha en Transmeta cpu i sammlingen min og !

Lenke til kommentar
Såklart skal Transmeta saksøke intel dersom intel har brukt teknologi Transmeta har patent på.

Jeg har ikke sagt noe annet, problemet er at patenter i USA kan være relativt diffust. Og jeg har også forståelse av at små og smarte firmaer tjener penger på patenter, men jeg er redd for at vi nå får se enda en sak med ett lite og ikke fullt så smart firma prøve å skvise litt cash utav noen patenter de tror Intel kanskje har brutt. Noe som selvsagt er misbruk av rettsystemet. Jeg VET ikke om dette er saken, men jeg mistenker at det er det.

Lenke til kommentar
Inntrykket mitt er at mange mindre amerikanske teknologiselskap ofte leverer inn en haug med "diffuse"(eller så diffuse som mulig) patenter og "prøver" seg så godt som mulig.

7053452[/snapback]

 

Det vil alltid være noen som prøver å utnytte systemet rundt patenter, men jeg er sikker på at patent-reglene i all hovedsak er til det positive.

 

Jeg er helt enig med deg at det er en fordel for patentsøker at patenten dekker et så stort område som mulig, og at det i flere tilfeller er søkt det de søker patent på, men dette blir jo som regel en tvist som retten må avgjøre.

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...