Gå til innhold

IE fortsatt klart i teten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man spør de fleste av disse brukerene om det finnes noe alternativ, vil de nok mest sannsynlig bare se rart på deg og lure på hva du prøver å si... Mange jobbmaskiner har for eksempel allerede innlagt explorer, og som bruker har man begrensede muligheter til å installere programmer.

At explorer har så stor del av markedet vil jeg påstå at er mye takket brukerenes egen uvitenhet...

Endret av sascha66
Lenke til kommentar
Nekter å tro at safari blir mer brukt enn Opera.

7052599[/snapback]

 

Safari dominerer i stor grad på Mac, og gjennom det får den faktisk en ikke ubetydelig andel. Mener Mac har en markedsandel på mellom 3 og 4 % globalt.

 

Ellers er det interessant at f.eks Tyskland har så høy andel FF. Tyskland har også en langt høyere andel bruk av åpen kildekode og Linux enn mange andre land.

 

Det andre interessante er at FF har hatt en jevn vekst siste 1 1/2 år. Og har vel i dag bygd seg opp en såpass stor andel i en del sentrale markeder at IE7 må levere funksjonalitet langt over FF2 for i realiteten ta tilbake særlig av markedsandelene.

 

Edit: Ordlistefunksjonen i FF er fantastisk, selv om det mangler en del før de norske ordlistene er komplette. Anbefaler alle å laste ned FF2 RC2, link, og prøve. Den virker også meget stabil

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Når de tar med Safari så synes jeg de kunne tatt med andre nettlesere som Opera, Conqueror, og flere små som jeg ikke kommer på i farta. Noen bør si dette til dem.

 

Ellers så er det bare å kondolere med at ~83% fortsatt bruker I.E. Får håpe IE7 blir påtvunget når det kommer til neste år.

Lenke til kommentar
Når de tar med Safari så synes jeg de kunne tatt med andre nettlesere som Opera, Conqueror, og flere små som jeg ikke kommer på i farta. Noen bør si dette til dem.

 

Ellers så er det bare å kondolere med at ~83% fortsatt bruker I.E. Får håpe IE7 blir påtvunget når det kommer til neste år.

7052687[/snapback]

 

IE7 blir jo lagt som en kritisk oppdatering, så sort sett hele "ferdig kjøpt pc" markede vil få IE7. Det er egentligt litt dumt at folk ikke vet bedre enn å bruke IE. IE er jo en av de største grunnene til at uvitende brukere får virus. IE og windows brannmur hjelper jo like mye som en hyssing ville hjulpet til å gjerde inne en gjeng med elefanter.

 

Tragisk egentligt ... :no:

Lenke til kommentar
Når de tar med Safari så synes jeg de kunne tatt med andre nettlesere som Opera, Conqueror, og flere små som jeg ikke kommer på i farta. Noen bør si dette til dem.

 

7052687[/snapback]

 

Mener jeg så den fulle statistikken til Net Applications for ca en uke siden. Mener de hadde med mer eller mindre alle nettlesere. Finner dessverre ikke kilden. Artikkelen i hw.no er jo som vanlig bygd på annenhånds kilder.

Lenke til kommentar
Siden 90% av pc'ene som brukes i bedrifter er Windows og veeeeldig mange surfer i arbeidstiden, så er det vel ikke så rart.

7052748[/snapback]

Man kan jo bruke andre nettlesere enn IE under windows. Slik som på min arbeidsplass der vi bruker Firefox som standard nettleser på alle maskiner. Folk likte ikke forslaget i starten fordi det innebar å sette seg inn i noe nytt, men raskt etter oppgraderingen så stilnet den kritikken siden mange ikke så forskjell likevel. Etter hvert som de har oppdaget nye egenskaper som f.eks tabs så har spørsmlet vært "Hvorfor gjorde vi ikke dette før?".

Lenke til kommentar
IE og windows brannmur hjelper jo like mye som en hyssing ville hjulpet til å gjerde inne en gjeng med elefanter.

 

Tragisk egentligt ...  :no:

7052729[/snapback]

 

En fullt patchet xp maskin med windows brannmuren enablet og en porsjon vett og forsiktighet får ikke virus via browseren. Spyware/malware/adware er også mulig å unngå dersom man bruker hjernen litt. Dersom man i tillegg har et godt fungerende antivirus/antispyware etc. løsning skal en være ganske uheldig for å ryke til.

 

Stort sett er det en grunn til at noen alltid får virus mens andre aldri får det..

Lenke til kommentar

Det er kun inkompetente programmerere som klarer å lage statistikk-verktøy som ikke identifiserer Opera som Opera. Selv når Opera er satt til å identifisere seg som IE er det mulig å oppdage at det er Opera som blir benyttet. Og med 1% markedsandel skulle jeg mene at det var nok til å nevne i en slik rapport.

 

At to så store selskaper har så gedigne forskjeller i sine målinger er også en god grunn til å stille spørsmålstegn ved påliteligheten til disse målingene. De sier kanskje noe vagt om en fordeling, men når de begynner å regne på desimaler blir det bare teit. De har egentlig ikke peiling. IE er helt klart fortsatt størst, men det er neppe noen nyhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...