Gå til innhold

Norwaylive.no lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Burde funnet på et mer "catchy" navn enn norwaylive.no. Høres ut som et båtrace eller lignende. Tror mange undervurderer akkurat hvor viktig dette er.

7038450[/snapback]

Synes heler ikke norwaylive var noe kult navn. Synes også at de skulle ha tenkt på stor belastning på siden før de la den ut. Viser ikke akkurat god planlegging, når det står at siden kan være treg pga stor pågang...

Lenke til kommentar

Tviler på at nordmenn kommer til å gidde å bruke denne, når det finnes masse andre alternativer med godt utvalg. Og hva trenger man norskspråklig side for? Det er jo bare å søke på nøyaktig de samme tingene som på youtube og google video uansett.

 

Jeg tipper Idar Vollvik har gjort nok en kjempetabbe ved å hive millioner etter dette prosjektet. Den mannen burde legges inn for spillegalskap...

Lenke til kommentar

Enig med folka her, Vollvik & co. har bommet på et av grunnprinisppene for etablering av et vellykket nettsted: nemlig "catchy" domenenavn.

 

Syntes domenet høres ut som en turistinformasjonsside om Norge med muligens webcam satt opp på Hardangervidda

 

Ja, hva med bubblare.no? Er ikke egentlig dette Norges svar på youTube?

Lenke til kommentar
Fungerer helt fint i FireFox 2.0 RC2 ser det ut til. Og videotjenesten minner vel også om den norsk/svenske bubblare.no / bubblare.se . Ripoff? :thumbdown:

7038478[/snapback]

Jepp, hva med http://bubblare.no/ ? Norwaylive prøver vel på akkurat det samme men var dessverre litt senere ute enn bubblare. Jeg lurer på om ikke utviklerene av norwaylive fikk litt panikk når bubblare dukket opp tidligere og fikk mye oppmerksomhet i pressen.

 

Hva som er best skal jeg ikke bedømme, men jeg tror det kan bli vanskelig å holde begge i live på lang sikt. Flokkmentaliteten regjerer og en av de vil nok vinne kampen om kundene. Om det skjer tror jeg det er stor fare for at den blir oversvømt av reklame til seerne får nok og det andre selskapet kan få en opptur hvis de har betydelig mindre reklame.

Lenke til kommentar
Dårlig design, og som mange nevner - dårlig navn. Har ikke noe tro på dette...

7038725[/snapback]

+ mye reklame, rotete design, søkefunsjonen funker ikke.

 

Det eneste som kan redde denne siden er massiv reklame og avtaler med nrk/tv2 og diverse andre. Men jeg håper virkelig ikke det skjer. Sånn som siden er nå fortjenere den ikke å bli populær. Vi får bare håpe den bare ble lansert litt fortidlig og uferdig for å møte konkuransen med Bubblare.

 

EDIT: Men jeg håper virkelig Bubblare greier å bli store. Nå som YouTube er kjøpt opp av Google trenger mer konkuranse i markede.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

YouTube og Google Video er jo mange ganger bedre enn dette, og det tror jeg det kommer til å fortsette å være. Det er jo ikke mange som legger ut videoer på norwaylive.no sammenliknet med Google og YouTube, og det blir aldri så mangfoldig fordi brukergruppen er så mye mindre.

 

Tror man må satse internasjonalt om man skal oppnå noe med denne typen sider, og da hjelper det hvertfall ikke med en dårlig side og .no-domene.

Lenke til kommentar

trodde vi allerede hadde en "Norsk" versjon av youtube jeg, med svenske bubblare.no - Er blitt en trend av slike video-tjenester nå. Synest ikke det er noe spesielt lengre. Alle er ute etter penger og slikt etter og ha sett hva verdier en slik INTERNASJONAL tjeneste har. Hva med og komme på noe nytt for en gangs skyld!

 

Tror ikke det kommer til og bli noen suksess, se bare hvilke videor som ligger på f.eks Bubblare.no - enten er det noen dårlige norske filmer, eller så er det rett og slett bare utenlandske filmer som og ligger på youtube og video.google. Nei jeg holder meg til Youtube og Video.google i framtiden også, blir spennende på den fronten og se utover.

Endret av MortenGlmz
Lenke til kommentar
Er blitt en trend av slike video-tjenester nå...

7038882[/snapback]

Det har alltid vært et stort marked for dette. Var ikke mange år siden Stupidvideos var store. I tillegg var de mange andre sider. Spesielt mange som serverte flash animasjoner sammen med vitser og morsomme bilder (Tull.no er jo et eksempel på det).

Men når YouTube kom var det en veldig bra tjeneste i motsetning til mange av de andre tjenestene som fantes. Man trengte ikke laste ned Windows Media Player, Quicktime, Real player, for de fleste hadde (og har) flash. Mange av de gamle sidene hadde i tillegg mye javascript, var trege, dårlig design, fungerte best i IE og var ikke like sosiale som YouTube er.

 

...

Tror ikke det kommer til og bli noen suksess, se bare hvilke videor som ligger på f.eks Bubblare.no - enten er det noen dårlige norske filmer, eller så er det rett og slett bare utenlandske filmer som og ligger på youtube og video.google...

7038882[/snapback]

Du har et bra poeng der. De fleste videoene folk har lyst til å se er engelske og det blir da ikke noe poeng med en norsk tjeneste.

Lenke til kommentar

Heh, eg er ikkje den einaste her som synes at detta er bare tull.

 

Ser ingen grunn til at eg skal gå ifrå Youtube som er ein klart betre tjeneste.

Fordelen med Youtube er at den *siler* betre ut dårlege klipp. Er mykje norsk tull som eg synes er skandaløst dårleg. Men mykje utenlansk *tull* som er heilt utroleg bra. Åh som eg digger mange av desse japanske TV programma :p

Lenke til kommentar
De fleste videoene folk har lyst til å se er engelske og det blir da ikke noe poeng med en norsk tjeneste.

7039106[/snapback]

Vel, enig i at de fleste videoene som folk vil se er engelske men jeg er stor fan av norske youTubere som f.eks Lasse Gjertsen og jeg mener at folk som han, kan løfte norske youTube-videoer og kanskje flere kommer på banen når en norsk youTube-tjeneste blir lansert :)

Lenke til kommentar
YouTube og Google Video er jo mange ganger bedre enn dette, og det tror jeg det kommer til å fortsette å være. Det er jo ikke mange som legger ut videoer på norwaylive.no sammenliknet med Google og YouTube, og det blir aldri så mangfoldig fordi brukergruppen er så mye mindre.

 

Tror man må satse internasjonalt om man skal oppnå noe med denne typen sider, og da hjelper det hvertfall ikke med en dårlig side og .no-domene.

7038872[/snapback]

Du har et bra poeng der. De fleste videoene folk har lyst til å se er engelske og det blir da ikke noe poeng med en norsk tjeneste.

7039106[/snapback]

Hele poenget med en nasjonal videotjeneste er jo at norske bidrag ikke skal drukne i utenlandske. Det blir som å argumentere med "Hva skal vi med dagsrevyen når vi har CNN?" eller "Hva skal vi med hardware.no når vi har anandtech?". Jeg tror det er et marked for en norsk tjeneste på linje med at det er et marked for f.eks hardware.no, dagsrevyen og wikipedia.no

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...