Gå til innhold

Vista RC2 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Jeg lastet ned Vista beta 2 og fikk en serienøkkel av MS. Denne har jeg klart og miste, men om jeg finner den igjen, vil den da virke på Vista RC2? Hvis ikke hvor kan jeg da få tak i en serienøkkel til Vista RC 2? :hmm:

 

Edit: edit

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Dette oppgraderingsopplegget virket ganske fornuftig egentlig. Sitter også med en lovlig pro og en lovlig home, så det betyr vel at jeg har gode muligheter til å få meg vista når dette kommer.

7025102[/snapback]

 

Det gjelder vel bare de som kjøper PC med XP mellom 28 oktober og jul, altså ikke deg (eller meg) som sitter med lisens fra før.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg lastet ned Vista beta 2 og fikk en serienøkkel av MS. Denne har jeg klart og miste, men om jeg finner den igjen, vil den da virke på Vista RC2? Hvis ikke hvor kan jeg da få tak i en serienøkkel til Vista RC 2?  :hmm:

 

Edit: edit

7025038[/snapback]

 

Ja dette lurer jeg på og... sitter med nøkkel til beta 2, men kan den brukes til RC2? Vet noen om en oversikt over hvor mye de forskjellige versjonene vil koste? Er det premium som tilsvarer XP`s Pro versjon, og Basic som tilsvarer XP`s home e.l?

Lenke til kommentar
Jeg lastet ned Vista beta 2 og fikk en serienøkkel av MS. Denne har jeg klart og miste, men om jeg finner den igjen, vil den da virke på Vista RC2? Hvis ikke hvor kan jeg da få tak i en serienøkkel til Vista RC 2?  :hmm:

 

Edit: edit

7025038[/snapback]

 

Ja dette lurer jeg på og... sitter med nøkkel til beta 2, men kan den brukes til RC2? Vet noen om en oversikt over hvor mye de forskjellige versjonene vil koste? Er det premium som tilsvarer XP`s Pro versjon, og Basic som tilsvarer XP`s home e.l?

7025150[/snapback]

 

Du skal kunne bruke samme lisensnøkkel fram til 1/7-07 ifølge Microsoft .

Lenke til kommentar
RC2 fungerte ikke her, jeg fikk feilmelding når jeg skulle velge installasjonspartisjonen om at "windows was unable to find a system volume that meets the installation criteria" selv om det er en nylig formatert primær partisjon på starten av internharddisken

7025237[/snapback]

 

 

Fjern alle andre disker, og bare bruk den disken du skal instalere på. Når alt er oppe å kjøre, så montere du de resterende diskene. Håper dette fikser ditt problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Men hvor får man ny serienøkkel til Vista? Jeg finner ikke igjen min... :(

 

Edit: Har regget meg på nytt, og har fått en nøkkel til Vista RC 1, vil denne virke under RC 2?

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2850&p=3

 

"Such is not the case for FEAR or Battlefield 2 however. Here the performance drops are all over 25%, the worst being FEAR with antialiasing at 40%. At this point these are large enough drops that they'll certainly impact playability, necessitating cranking down the resolution or settings in order to make up for the drop"

 

Dette er fra RC1, hadde vært interessant å se om dette har forbedret seg i RC2.

 

AtW

Lenke til kommentar
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2850&p=3

 

"Such is not the case for FEAR or Battlefield 2 however. Here the performance drops are all over 25%, the worst being FEAR with antialiasing at 40%. At this point these are large enough drops that they'll certainly impact playability, necessitating cranking down the resolution or settings in order to make up for the drop"

 

Dette er fra RC1, hadde vært interessant å se om dette har forbedret seg i RC2.

 

AtW

7025612[/snapback]

Det er mest sannsynlig et driverproblem. Ingen av de lanserte driverne har blitt nevneverdig optimalisert for spill enda. Grunnen til at jeg tror det er et driverproblem er pga at Call of Duty 2 kjører nøyaktig like fort på Vista som på XP. Dvs er det definitivt ikke operativsystemet som det er noe galt med.

 

 

Vista begynner virkelig å komme seg med RC2. Alt er supersnappy og med aeroglass slått på er ting enda kjappere. Jeg begynner virkelig å like dette. Win-Tab er helt sjeft, og ingen av den gode gamle 2D tearingen når man beveger vinduer kjapt er synlig. Her er nok Vsync enabled ja... Heller ikke "problemet" fra XP der et vindu blir "dratt utover hele skjermen" når det beveges kjapt. :w00t:

Når det gjelder frykten for at Aeroglass skal gjøre PC-en treigere i spill: Det er en ubegrunnet frykt. Vista er *nøyaktig* like rask i 3DMark03 (hos meg 15725 vs 15705 poeng, single kort uten nevneverdig overklokking) om du bruker aeroglass + eyecandy eller ikke. Dessuten er strømforbruket nærmest identisk.

Et annet viktig poeng er at Vista nå bruker kun 400MB minne med Aeroglass disabled og 450MB med Aeroglass enabled. *Det* er definitivt godkjent.

Vista er også kjent for å bruke minnet dynamisk og bruker derfor så mye som mulig hele tiden for at ting skal funke kjappere. Jeg har 2GB RAM så jeg vil tro Vista ville brukt mindre RAM på en boks med 512MB RAM f.eks.

 

Når driverne nå begynner å komme seg ordentlig, gleder jeg meg til å migrere totalt over på Vista. :yes:

Dette operativsystemet virker å ende opp med å bli helt sjeft. Selv før SP1. :p

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...