Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Z610i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pris: ca. 3000 kroner (klasse B)
Prisen stemmer, men klasse B skal i følge Øystein koste opptil 1500 kr. Hvorfor leser ikke dere som tester tilbakemelding og rett opp i neste test?

 

Snarveistaster: [..] en programmerbar
Mener du knappen som åpner aktivitetsmenyen?

 

Telefonen er også ganske tykk, og selv sammenbrettet er den like stor som for eksempel Nokia 6230 eller SE K610i.
Like stor som K610i? Den er faktisk ca 15 % større. :)

 

Meldingsskriving er svært behagelig med SEs system, selv om Nokia etter vår mening beholder førsteplassen som det du kan skrive raskest med.
Har Z610i neste ord-funksjonen som finnes på K800i og K610i?

 

Herlig solid batteri
Er det noe feil med grafen? Den viser tre timer tale mens Sony Ericsson oppgir over sju timer og du roser batteriet?

 

Standardfunksjoner: [...] omregner
Er det Converter du snakker om? Dette er vel i så fall snakk om et javaprogram. :whistle:

 

I tillegg tviler jeg sterkt på at det er ubegrenset plass i adresseboken. Både K800i og K610i har plass til inntil 1000 kontakter med totalt 2500 nummer.

 

Det hadde vært veldig bra å hatt en tast for å hente frem mp3-spilleren
Prøvd knappen til aktivitetsmenyen? :)

 

Radio: Ja
Sikker? K610i hadde ikke radio, og verken NewMobile.nl eller SE selv sier det skal være radio på den. Prisguiden er derimot på din side.

 

 

La meg understrekke at jeg ikke er kritisk til Amobils tester. Etter mitt synspunkt er nettopp slike tester de beste som gjøres i Norge og de er selv i internasjonal sammenheng grundig gjennomført. Det er jeg som er plagsomt opphengt i detaljer. :)

 

Jeg håper testansvarlig tar mine kommentarer som hva de er ment som, nemlig konstruktiv kritikk. :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Takk for grundig tilbakemelding. Det er overraskende mange ting som kan skjære ut og bli feil på slike tester, og da er det bra at forumet passer på. Har rettet det som var direkte feil (for eksempel dårlig å glemme å rette priskategorien), samt endret litt på det som kunne misforståes (eksempelvis mp3-spilleren, der jeg egentlig siktet til at det hadde vært bra å i større grad kunne styre den uten å åpne telefonen).

Lenke til kommentar

Jeg lurer fortsatt på hva som er galt med batteriet. Ser du har endret overskriften fra å gjelde batteri generelt til å si den har solid standby-tid. Vil det si at det ikke er noe galt med grafen som viser at telefonen har under halvparten av taletiden som Sony Ericsson lover (oppgitt 7t 20 min - test 3t)?

 

batteritidxr2.png

 

 

Lurer også på om den har Neste ord-funksjonen fra K800i og K610i. :)

Lenke til kommentar

Den har neste ord-funksjon, ja.

 

Når det gjelder batteriet:

Det kan se ut til at batteriytelsen er en del lavere når telefonen blir brukt i et 3G-nettverk (slik det omtales i blant annet denne testen:

GoodGearGuide )

 

Mesteparten av den vanlige testen ble utført utenfor 3G-dekning, mens taletidstesten i sin helhet fant sted i Bergen, noe som kan forklare forskjellen på det generelle inntrykket og taletidstesten.

Lenke til kommentar
Mesteparten av den vanlige testen ble utført utenfor 3G-dekning, mens taletidstesten i sin helhet fant sted i Bergen, noe som kan forklare forskjellen på det generelle inntrykket og taletidstesten.

7035201[/snapback]

Nå skjønner jeg ingenting.

 

Om man bruker en 3G-telefon utenfor 3G-dekning med 3G påslått vil man ikke få bedre batteritid, men tvert imot dårligere fordi telefonen da bruker ekstra batteri på å lete etter dekning.

 

Om du har opplevd "[h]erlig solid standby-tid" i den vanlige testen kan eneste forklaring være at du har testet uten 3G (Kommunikasjon > Mobilnett > GSM/3G-nett > Kun GSM). Og hvorfor står det "Taletid GSM" over taletidsgrafen om taletidstesten har vært en 3G-samtale?

 

Hvorfor tester dere ikke i begge nett som i den store taletidtesten?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan få tak i denne mobilen i den rosa versjonen...

7079984[/snapback]

Ingen av mine leverandører (Dangaard og Telering) har den i annet enn blå.

 

K610i i rød kom nesten to måneder etter silver så mulig rosa kommer etter hvert. ;)

7080035[/snapback]

 

Alright :D Da kan jeg vente, for vis jeg kjøper den blå, så kommer den rosa rett etterpå :hrm: Thanks anyway :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har ikke lest så mye amobil tester, men jeg lurer på hvor dårlig ståe er med telefoner for tida når en mobil som anbefales samtidig får følgende konklusjon:

 

Overfalten blir dessverre fort skjemmet av fettflekker, og telefonen er også svært utsatt for riper. Knirking og knaking i hengsler og kanter trekker ned, og telefonen er ganske stor og tung.

 

Hvor dårlig, knirkete og tunge er andre typer telefoner da? Og hvilken telefon er selve referansetelefonen, den vil jeg ha.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da har jeg kjøpt denne mobilen og er så langt fornøyd.

Jeg lurer imidlertid på om noen har klart å tvinge displayet på fremsiden til å vise f.eks klokka til enhver tid. Det skrur seg av etter 15sek og thats it. Det hadde vært utrolig praktisk om displayet viste konvelutten som indikerer at man har fått melding. Nå må man lukke opp telefonen for å sjekke. Ikke smart når man allikevel har en skjerm på fremsiden..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har nettopp fått telefonen er meget godt fornøyd, men jeg kom over en test som påsto at det var en jentetelefon :ermm: (?)

 

 

Jeg lurer imidlertid på om noen har klart å tvinge displayet på fremsiden til å vise f.eks klokka til enhver tid. Det skrur seg av etter 15sek og thats it. Det hadde vært utrolig praktisk om displayet viste konvelutten som indikerer at man har fått melding.

7875272[/snapback]

Lurte på det samme, jeg sendte en e-post og dette er (beklageligvis) svaret:

Dear Mr. Madsen,

 

Thank you for contacting Sony Ericsson Call Center.

 

It's unfortunatly not possible to change the time before the displays turns off to save battery.

 

Best regards,

/Rickard

Sony Ericsson Call Center

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • 9 år senere...
×
×
  • Opprett ny...