Gå til innhold

Mange nye objektiver fra Sigma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jo både Sony og Pentax stabilisering i huset så det er vel heller usannsynlig at 18-200mm f3.5-6.3 DC OS kommer til disse..

7009763[/snapback]

Dobbel OS, hu hei. Hvordan ville det fungert mon tro? Bilder uten lys i det hele tatt...

Hmmm, heller tvilsomt. Regner nok med at gamlevarianten kommer til å finnes de systemene i fremtiden, noe som nok betyr at de optiske ytelsene ikke er blitt bedret. Hvis det var tilfellet, ville de nok ha lansert en versjon uten OS i tillegg.

Lenke til kommentar
Nå har jo både Sony og Pentax stabilisering i huset så det er vel heller usannsynlig at 18-200mm f3.5-6.3 DC OS kommer til disse..

7009763[/snapback]

Dobbel OS, hu hei. Hvordan ville det fungert mon tro? Bilder uten lys i det hele tatt...

Hmmm, heller tvilsomt. Regner nok med at gamlevarianten kommer til å finnes de systemene i fremtiden, noe som nok betyr at de optiske ytelsene ikke er blitt bedret. Hvis det var tilfellet, ville de nok ha lansert en versjon uten OS i tillegg.

7010187[/snapback]

 

Gjelder å få den ene stabilisatoren til å sikke mens den andre sakker, så går det sikkert bra... :!:

 

Nei, jeg holder en knapp på at Sigma, som du sier enten beholder den gamle versjonen mtp Sony og Pentax, eller lanserer en OS-løs versjon for disse fatningene. Tror egentlig mest på det siste, så mye tyn som den gamle 18-200'en har fått for å være uskarp.

Lenke til kommentar
Nå har jo både Sony og Pentax stabilisering i huset så det er vel heller usannsynlig at 18-200mm f3.5-6.3 DC OS kommer til disse..

Dobbel OS, hu hei. Hvordan ville det fungert mon tro? Bilder uten lys i det hele tatt...

Hmmm, heller tvilsomt. Regner nok med at gamlevarianten kommer til å finnes de systemene i fremtiden, noe som nok betyr at de optiske ytelsene ikke er blitt bedret. Hvis det var tilfellet, ville de nok ha lansert en versjon uten OS i tillegg.

Jeg er enig med jpsalvesen, på lange brennvidder vil ikke sensorstabilisering gi like godt resultat som objektivstabilisering. Siden det er Sigma, spørs det vel om de har noen sperre på å bruke begge systemene samtidig, men hadde det vært et originalobjektiv, eller Tokina/Tamron, kan det være at innstillingen på kamerahuset ville overprøve innstillingen på objektivet dersom man skulle ha begge systemene på samtidig. Det er ingen tekniske problemer med dette, utover det at man faktisk må implementere det... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
interresant innlegg. Hvem er best TAMRON eller SIGMA ?? begge ligger prismessig det samme.. :D

7012384[/snapback]

 

Tja, si det. Sigma hadde et litt frynsete rykte for en del år siden, men har tatt seg inn igjen. Tamron hadde jo stor suksess med en del veldig bra objektiver som f.eks deres 28-200 superzoom og 90mm macro (som fikk en EISA-pris), så jeg tror ikke du kjøper katta i sekken uansett.

Lenke til kommentar
Tja, si det. Sigma hadde et litt frynsete rykte for en del år siden, men har tatt seg inn igjen. Tamron hadde jo stor suksess med en del veldig bra objektiver som f.eks deres 28-200 superzoom og 90mm macro (som fikk en EISA-pris), så jeg tror ikke du kjøper katta i sekken uansett.

 

For å være ærlig har jeg hatt dårlig erfaring med produsentens egne linser! ganske rart! Tamron er noget billigere oxo. :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...