Gå til innhold

Enkel vannkjøling fra Asetek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huff da...

 

"Folk flest" kan ikke engang ta backup av filene sine, og nå skal "folk flest" sette inn rennende vann i maskina si uten en anelse om vedlikehold eller peiling på hva som kan være slitasje eller et faremoment ?

7005918[/snapback]

 

Det er vel akkurat det som er meninga, at man skal kunne ha vannkjøling uten å ha overhode noe peining rundt det :)

Lenke til kommentar
Huff da...

 

"Folk flest" kan ikke engang ta backup av filene sine, og nå skal "folk flest" sette inn rennende vann i maskina si uten en anelse om vedlikehold eller peiling på hva som kan være slitasje eller et faremoment ?

7005918[/snapback]

Helt enig. Skremmende. Det samt alle "billigsettene" som flyter rundt og ikke duger til noen ting (nesten).

Lenke til kommentar
Huff da...

 

"Folk flest" kan ikke engang ta backup av filene sine, og nå skal "folk flest" sette inn rennende vann i maskina si uten en anelse om vedlikehold eller peiling på hva som kan være slitasje eller et faremoment ?

7005918[/snapback]

Helt enig. Skremmende. Det samt alle "billigsettene" som flyter rundt og ikke duger til noen ting (nesten).

7008657[/snapback]

 

Enkelt...

 

Du får lavere temp enn med luft. ;)

 

EDIT: Oups, mente å svare på "JuBi" sitt bidrag. :blush:

Endret av Sean M.
Lenke til kommentar
Huff da...

 

"Folk flest" kan ikke engang ta backup av filene sine, og nå skal "folk flest" sette inn rennende vann i maskina si uten en anelse om vedlikehold eller peiling på hva som kan være slitasje eller et faremoment ?

7005918[/snapback]

Helt enig. Skremmende. Det samt alle "billigsettene" som flyter rundt og ikke duger til noen ting (nesten).

7008657[/snapback]

 

Enkelt...

 

Du får lavere temp enn med luft. ;)

 

EDIT: Oups, mente å svare på "JuBi" sitt bidrag. :blush:

7009253[/snapback]

Tror jeg ikke noe på :p Har ikke sett noen res. så jeg er på tynn is her, men en rimelig bra luftkjøler kommer ikke så dårlig ut i forhold til de billigste/dårligste vannkjølingssettene.

Lenke til kommentar
hmmm. "Totalt støynivå for hele løsningen skal være mindre enn 28 dB"

 

hva er vitsen med og kjøpe denne vannkjølingen, når man får vanlig luftkjøling som støyer dobbelt så lite? :hmm:

7008639[/snapback]

 

 

Satt og tenkte det samme. Men om dette settet kan utstyres med en stillegående 120mm vifte uten at det går nevneverdig utover kjøle-evnen, er jo problemet løst.

Lenke til kommentar
hmmm. "Totalt støynivå for hele løsningen skal være mindre enn 28 dB"

 

hva er vitsen med og kjøpe denne vannkjølingen, når man får vanlig luftkjøling som støyer dobbelt så lite? :hmm:

7008639[/snapback]

 

 

Satt og tenkte det samme. Men om dette settet kan utstyres med en stillegående 120mm vifte uten at det går nevneverdig utover kjøle-evnen, er jo problemet løst.

7010369[/snapback]

 

Akurat det jeg tenkte på.

Bytte ut vifta med en av disse.

 

JuBi: 10 grader har MYE å si for noen som leker med klokking. ;)

Lenke til kommentar

Mye strev for liten nytte hvis man skal bruke "liten" vannkjøling som ikke er ment for overklokking, synes jeg. Endte med å kaste BigWater på huet og ræva ut, ble for mye mas med å sjekke vannstand og måtte bytte vann (og dermed dra ut maskina hver gang, gjerne søle litt osv.). I tillegg bråket det mer enn prosessorvifta jeg har nå.

 

Skulle jeg hatt vannkjøling nå, ville det kun vært for å kjøle skjermkortet mer stille enn originalvifta gjør det, men vet ikke om det er noe bedre støymessig enn 3. parts kjølere fra Arctic Cooling osv.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
hmmm. "Totalt støynivå for hele løsningen skal være mindre enn 28 dB"

 

hva er vitsen med og kjøpe denne vannkjølingen, når man får vanlig luftkjøling som støyer dobbelt så lite? :hmm:

7008639[/snapback]

 

 

Satt og tenkte det samme. Men om dette settet kan utstyres med en stillegående 120mm vifte uten at det går nevneverdig utover kjøle-evnen, er jo problemet løst.

7010369[/snapback]

 

Akurat det jeg tenkte på.

Bytte ut vifta med en av disse.

 

JuBi: 10 grader har MYE å si for noen som leker med klokking. ;)

7011629[/snapback]

Du har enda en pumpe å håndtere. Skal du overklokke og ikke bryr deg så mye om støy, så er vertfall en bra luftkjøler bedre enn slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...