Gå til innhold

Test: Nokia E50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, leste ikke så nøye gjennom, men så på delen om skjerm og menyer og slikt.

 

Har en på jobben som har skaffet seg en slik telefon, og han har store problemer med å lese en del av det som kommer på skjermen fordi det er så liten skrift. Mulig det er enkelt å forandre på, men det var ikke noe intuitivt i menyene som gjorde at jeg fant ut hvordan jeg kunne forandre på det helt uten videre.

 

Så tenkte jeg bare skulle legge til ett lite obs for de som ser dårlig. Dvs de som sliter med liten skrift og slikt.

Lenke til kommentar
E50 leveres, i motsetning til de to andre modellene vi har nevnt her, også i en utgave uten kamera.
Leveres ikke E60 uten kamera? :whistle:

 

 

Tenkte faktisk på å kjøpe denne pga den gode kalenderen i S60, men at den manglet A2DP og hadde mye dårligere batteri enn mine andre telefoner fikk meg til å glemme tanken. For de som trenger enkel jobbtelefon er den derimot genial.

Lenke til kommentar

Symbian 9.1 støtter desverre ikke A2DP, det kommer først i 9.3 som nokia enda ikke har telefoner med.

 

Jeg har hatt telefonen i 1 mnd nå, kanontelefon!

 

Eneste problemet jeg har hatt er dårlig tilkobling i telefonkontakten til datakabelen, må iblant klemme den hardt inn for å få kontakt med pcen.

 

Skriftstørrelsen er også umulig å endre, en begrensning som også er symbian 9.1 sin skyld :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt telefonen i 2 uker, og med Pearl Black til Symbian_Pro er den nydelig.

 

Jeg har ikke sbts problem med kontakt med maskinen. Jeg har lest at kontakten på undersiden av telefonen må holdes ren for å opprettholde god forbindelse. Dette gjelder spesielt når man bruker den som MP3-spiller.

 

Jeg synes at for det meste så er tekststørrelsen helt grei. Enneste unntaket er skjermspareren, hvor klokken er mindre enn i standby. Den kunne ha vært litt større. Jeg klarer ikke å se for meg at det ikke går ann å bytte den ut med noe annet fra nettet.

Lenke til kommentar
Symbian 9.1 støtter desverre ikke A2DP, det kommer først i 9.3 som nokia enda ikke har telefoner med.

7005905[/snapback]

N91 ME har A2DP.

 

Foresten, er ikke E50 verdens minste smarttelefon? Eller tar jeg feil nå? Mener den er det...

7007234[/snapback]

 

Sorry, har lest feil på en eller annen side jeg ikke finner igjen. :cry:

Kommer nok ikke i noen firmware heller, da nokia sikkert vil at brukere som trenger dette og wifi velger dyrere telefoner slik at de tjener mer :nei:

Lenke til kommentar
Kommer nok ikke i noen firmware heller.

7014287[/snapback]

Du har dessverre rett.

 

Og det har ingenting med verken OS eller UI. Sony Ericssons smartinger med samme OS (M600i, P990i og W950i) har alle støtte for A2DP. Nokia N91 har samme OS samt UI og støtte for A2DP. Nesten alle Nokias "musikktelefoner" (3250XM, 5300XM, 5500ME N70ME og N73ME) mangler A2DP. Samtidig lanserer Nokia en rekke nye A2DP-headsett, feks dette vanntette. :roll:

Lenke til kommentar
Det aller viktigste er dog på plass, nemlig mp3-spiller. For folk som reiser mye kan det være greit å ha mulighet til å fylle ventetiden med litt musikk. E50 har forøvrig egen flyprofil slik at du kan høre på musikk eller utføre andre oppgaver mens du sitter på flyet.

 

Hva vil det si? La merke til samme profil på E70'en, men mangler denne på min N73.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hvilken FW-versjon har du?

 

Vil tro at dette er fikset i nyere FW-versjoner. Det ble jo fikset relativt godt på N80.

 

Hmm, så vidt jeg ser nå er det bare en versjon, V06.27.1.0, men E50 er jo på Nokia Software Update så du bør i hvert fall prøve der.

 

Sigmund_Freud:

Er vel en stund siden du skrev det angående batteri, ser at det og finnes et batteri som er ca. 20% kraftigere, men forutsetter et annet battericover. Det er da noe utypisk Nokia med slikt, minner nok en gang om tiden med 6310.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvilken FW-versjon har du?

 

Vil tro at dette er fikset i nyere FW-versjoner. Det ble jo fikset relativt godt på N80.

 

Hmm, så vidt jeg ser nå er det bare en versjon, V06.27.1.0, men E50 er jo på Nokia Software Update så du bør i hvert fall prøve der.

 

Sigmund_Freud:

Er vel en stund siden du skrev det angående batteri, ser at det og finnes et batteri som er ca. 20% kraftigere, men forutsetter et annet battericover. Det er da noe utypisk Nokia med slikt, minner nok en gang om tiden med 6310.

7369912[/snapback]

 

Har siste FW men har også problemer med å åpne PDF filer. Igjen er det minne probemer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...