Gå til innhold

Sniktitt på Forza Motorsport 2 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den dagen det kommer en "option" du kan krysse av i et bilspill som heter Full realisme, da vil jeg bli meget fornøyd for da er antagelig kommet et spill som man kan kalle simulator!

 

artikkelskriver nevner vel simulator og det kan du ikke kalle forza ennu og ihvertfall ikke gtur4. (skjønner ikke at artikkelskriver i detheletatt kan sammenligne 2 spill som er for 2 forskjellige målgrupper?)

 

Var det opp til meg skulle spillet vært slutt (veldig slutt) når du krasjer inn i veggen i 300 kilometer i timen.

 

bare mine tanker....

Lenke til kommentar

litt trist å si det, men dersom polyphony ikke tar seg sammen på et par tre punkter, så vil forze knuse GT serien. og jeg har maaaange timer med GT3 og GT4.

 

jeg pleier vanligvis ikke å glede meg så mye til spill men dette setter ny rekord i håp og forventinger, noe jeg er litt redd for at kan bli et problem, men jeg håper det innfrir.

 

btw jeg vil ha en tidsmaskin. NÅ! :p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
den dagen det kommer en "option" du kan krysse av i et bilspill som heter Full realisme, da vil jeg bli meget fornøyd for da er antagelig kommet et spill som man kan kalle simulator!

 

artikkelskriver nevner vel simulator og det kan du ikke kalle forza ennu og ihvertfall ikke gtur4. (skjønner ikke at artikkelskriver i detheletatt kan sammenligne 2 spill som er for 2 forskjellige målgrupper?)

 

Var det opp til meg skulle spillet vært slutt (veldig slutt) når du krasjer inn i veggen i 300 kilometer i timen.

 

bare mine tanker....

7001206[/snapback]

 

tja det er jo noen spil som ikke har en slik opsjon fordi de prøver å være relistiske i utgangspunktet.... som feks netKar og lfs.... drivers republic kommer også til å bli realistisk, og det er flere på vei som feks iracing... !!

Hvis du skal ha et bilspil hvor krasjing er fatalt må du prøve netkar... Jeg har monaco banen til netkar og det er ikke lett å kjøre fort uten at man må inn i pit, eller man blir stående med ødlagte hjuloppheng....

 

men noen av bilspillene som er "realistisk"(altså med målsettning om å være realistiske, hvorvidt de lykkes er jo en ennen debatt) har en snillere damage modell... årsaken er nok at spesielt pickup races blir morsommere når ikke halvparten av bilene ikke er kjørbar etter 1 runde. Problemer med simmer er at folk ikke har hverken frykt for egen helse eller lommeboken, og det medfører at folk tar alt for mange sjanser!

 

Forza er i følge diverse kilder meget realistisk selv om damage moddellen er litt for snill... Jeg leste en artikkel(finner den ikke :( ) for sikkert 2 år siden hvor noen intervjuet en dud som kjører på Road Atlanta, og han mente forza var nokså realistisk... Dog vil jeg tippe at forskjellige racing sjåfører vil komme til forskjellige konklusjoner basert på hvilket utgangspunkt de har osv...

 

uansett vil det vel være vanskelig å bli 100% realistisk når det gjelder pc/consoll... Men noen av simmene har som utgangspunkt å være realistisk... de velger bevist matematiske modeller for dekk osv som er regnet som bra...(netkar, LFS,DR....) men det kan jo selvsagt lykkes i varierende grad. Men en del andre spill desverre velger å "programmere" en del effekter.. som feks lyd som ikke er basert på motoren, eller FF som ikke reagerer 100% basert på hjul og hjuloppheng osv... (rfactor, GTR....)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...