Gå til innhold

Én av to dropper håndfri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke umulig at det reelle antallet personer som sender tekstmeldinger bak rattet er langt høyere enn syv prosent, ettersom det går an å skjule telefonen på fanget, og sjansen for å bli oppdaget derfor er lavere enn hvis du holder den opp mot øret.

Er det ikke snakk om en spørreundersøkelse fra TNS gallup og ikke statistikk fra trafikkovervåkning det er snakk om? I så fall tror jeg resultatet er ganske realistisk.

 

Det er uansett skremmende høye tall for en myk trafikkant som meg. Jeg blir stadig sjokkert over hvor mange som ikke konsentrerer seg om kjøringa når de bør det. Daglig ser jeg folk som er uoppmerksomme i trafikken på grunn av mobil, ofte med litt farlige situasjoner som resultat.

Lenke til kommentar
Det er ikke umulig at det reelle antallet personer som sender tekstmeldinger bak rattet er langt høyere enn syv prosent, ettersom det går an å skjule telefonen på fanget, og sjansen for å bli oppdaget derfor er lavere enn hvis du holder den opp mot øret.

Er det ikke snakk om en spørreundersøkelse fra TNS gallup og ikke statistikk fra trafikkovervåkning det er snakk om? I så fall tror jeg resultatet er ganske realistisk.

 

Det er uansett skremmende høye tall for en myk trafikkant som meg. Jeg blir stadig sjokkert over hvor mange som ikke konsentrerer seg om kjøringa når de bør det. Daglig ser jeg folk som er uoppmerksomme i trafikken på grunn av mobil, ofte med litt farlige situasjoner som resultat.

6975379[/snapback]

 

Ja, gjør selv den samme observasjonen, og det virker ikke som handsfree hjelper sååå mye heller, folk som snakker i mobieln er jo enda verre enn den gjengse mann på blinking, og ikke minst å opprettholde vikeplikt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det kan stemme godt i følge denne artikkelen/undersøkelsen:

 

250% sløvere bilister

"En nylig undersøkelse viser at bilister som snakker i mobiltelefonen mens de kjører er drastisk mindre oppmerksomme - selv om det brukes håndfri."

Prosentregningen og bruken av den er kanskje litt tvilsom men at folk blir sløvere av å prate i mobil er nok sikkert.

 

Jeg fant i samme slengen et par andre relaterte artikler:

Dyrt uten håndfri

Mobilprat verre enn promille

Lenke til kommentar
Halvparten av norske sjåfører bryr seg lite om håndfri-påbudet. I tillegg sender faretruende mange tekstmeldinger bak rattet.

 

Les mer

6975261[/snapback]

 

Med norske fartsgrenser må man vel egentlig drive med noe mer enn kjøring for å ikke sovne av kjedsomhet. Da er vel mobilsamtaler bedre enn PSP?

6982479[/snapback]

 

Enda bedre hadde vært å følge med til høyre, og å bruke blinklyset, føler det er mye å hente der om man vil ha mer å finne på i bilen...

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...