Gå til innhold

Omtale av Kingdom Hearts II (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blei veldig overrasket da jeg så karakteren, og ihvertfall etter all den gode omtalen spillet har fått i USA. Jeg hadde ihvertfall forventet en 8, eller 7 ihvertfall.

Men må jo selvfølgelig prøve spillet først før jeg sier noe, men etter det jeg har sett virker spillet mye bedre enn en 6er. Skriver seinere her, når jeg selv har testet spillet.

Nå har jeg testet spillet i over 10 timer, og jeg står helt klart for det jeg skrev tidligere i posten. Jeg syntes spillet helt klart er på høyde med forgjengeren. Og dette er veldig bra. Og spillet fortjener høyere score, men uansett anmelderen har sin egen mening :thumbup:

Endret av master_al
Lenke til kommentar
Blei veldig overrasket da jeg så karakteren, og ihvertfall etter all den gode omtalen spillet har fått i USA. Jeg hadde ihvertfall forventet en 8, eller 7 ihvertfall.

Men må jo selvfølgelig prøve spillet først før jeg sier noe, men etter det jeg har sett virker spillet mye bedre enn en 6er. Skriver seinere her, når jeg selv har testet spillet.

6963685[/snapback]

 

Hadde forventa å høyre liknande. Har fått med meg all den gode omtalen spelet har fått, og blei temmeleg overraska (og skuffa) då eg fekk sjå kva spelet eigentleg bydde på.

Men dette er jo uansett kun mi meining:)

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er litt overrasket over karakteren det fikk, og hele omtalen generelt. Men det er jo tross alt bare en spillanmeldelse som EN person står bak, og derfor vil anmeldelser også variere en del.

Når det originale Kingdom Hearts kom ut, så fikk det blant annet bare 5/10 eller no i PlayStation Magazine. Disse spillene er spill du elsker eller hater. Noen tiltrekkes ikke like mye av dem som andre. Det er bare sånn det er. Og du har sagt din mening, det syns jeg er bra :) Det er godt å se noen som sier hva de mener og ikke bare kopierer andre anmeldere sine meninger. (Det betyr dog ikke at jeg er enig med deg)

 

Har selv bestilt spillet nå og gleder meg veldig. Jeg vet jeg kommer til å like det uansett. :)

Lenke til kommentar

Hei å hå... Har du spillt KH1? og Kansje KH: Chain of Memories?

Viss ikke, så "krever" eg at du spiller de før du anmelder KH2

Ikke rart at spillet kan være forvirrende viss du ikke har spilt de 2 før...

Eg vet at dette er bare din mening, og at andre kansje har andre meninger.

Men sånn er det bare :)

Eg står på at dette spillet ikke kan oppleves uten å ha spilt forgjengerene

Lenke til kommentar

Jeg for min del synes denne omtalen påpeker mange viktige ting ved spillet. Selv ville jeg heller raspet meg kraftig i skrittet med rivjern enn å lide meg gjennom femten timer med pjatt for at spillet endelig skal få akterspeilet i gir.

 

Og til dere som ikke har noe imot femten timers dødtid før moroa begynner: Øystein skriver jo at spillet tar seg kraftig opp, så hva klager dere over? :p

Endret av Yetipants
Lenke til kommentar
Hei å hå... Har du spillt KH1? og Kansje KH: Chain of Memories?

Viss ikke, så "krever" eg at du spiller de før du anmelder KH2

Ikke rart at spillet kan være forvirrende viss du ikke har spilt de 2 før...

Eg vet at dette er bare din mening, og at andre kansje har andre meninger.

Men sånn er det bare :)

Eg står på at dette spillet ikke kan oppleves uten å ha spilt forgjengerene

6964414[/snapback]

 

Altså, jeg leste i hvert fall ut i fra artikkelen at anmelder faktisk HAR spilt Kingdom Hearts 1 før:

Eg skal innrømme det var ei lita tåre i augekroken min då eg høyrde lydane frå hovudmenyen første gong eg starta opp spelet. Gledeleg gjensyn får ein sei. Kingdom Hearts var eit makelaust spel som fletta saman Disney med Final Fantasy på ein måte ein ikkje skulle tru var mogleg.

Derfor mener jeg at han med all rett kan føle seg litt "skuffet" over toeren. Det man alltid må huske er at anmeldere selvsagt kommer til å la seg påvirke av egne følelser overfor et spill dem anmelder. Det går ikke an å være 100% objektiv i en sånn sammenheng. Det blir som med kunst. Pluss at KH2 fikk jo karakter 6, som er Nokså Godt.

Lenke til kommentar
Hei å hå... Har du spillt KH1? og Kansje KH: Chain of Memories?

Viss ikke, så "krever" eg at du spiller de før du anmelder KH2

Ikke rart at spillet kan være forvirrende viss du ikke har spilt de 2 før...

Eg vet at dette er bare din mening, og at andre kansje har andre meninger.

Men sånn er det bare :)

Eg står på at dette spillet ikke kan oppleves uten å ha spilt forgjengerene

6964414[/snapback]

 

 

Sånn for ordens skuld kan eg informere om at eg gav Kingdom Hearts 8/10

 

Chain of memories ligg i min GBA, så bakgrunnskunnskap har eg;)

Lenke til kommentar

Jeg har ventet på dette spillet i 4 år, helt siden jeg rundet Kingdom Hearts i 2002 (tror jeg). Jeg har aldri spilt igjenom Chain of Memories, men har sett historien så er godt forberedt til 2ern.

 

Så idag var endelig dagen her. Etter skolen så var det rett ned til Gamezone der jeg kjøpte spillet (til 40% rabatt siden jeg er student :p ). Så kom jeg hjem og det første jeg gjorde var å lese igjenom "boka" som hører med, og etterpå legge disken forsiktig inn i PS2-maskinen.

 

Startmenyen kommer opp. Jeg lar være (av gammel vane ) å trykke på kontrollen, for her skal nemmlig teaseren sees.

 

Teaseren er av den slagen som gir minner om gode gamle dager, men som også gir forhåpninger om et nytt storslått eventyr.

 

På tide å begynne med spillet; Velger settings, og introen begynner. Jeg sitter med store øyne og tenker; "Dette blir moro".

 

Men da spillingen begynte, følte jeg det var noe som manglet. Du får nesten ikke beveget karakteren du styrer den første halvtimen. Jeg elsker filmklippene, ikke misforstå meg. Men når personene bare kommer med tekst og ikke tale, så er det noe som mangler.

 

Etterhvert fikk jeg begynne på "oppdrag" for å tjene "munny", men syns disse oppdragene ligner for mye på oppdragene fra FF X-2.

 

Etter den halvannen timen jeg har spilt nå, sitter jeg igjen med et splittet inntrykk: Litt treg begynnelse, men ganske sikker på at det tar seg opp etterhvert!

 

Jeg tror at alle som har spilt Kingdom Hearts og likt det, vil elske dette. Bare gi det litt tid. Til dere som ikke har prøvd det, kjøp eneren først. Liker dere det er sjansen stor for at dere vil like dette også.

 

Jaja, nå er det på tide å vende tilbake til Twilight Town for å tjene mere "munny".

 

Skal prøve å huske å legge inn mer av inntrykket mitt etterhvert.

Lenke til kommentar

Atter en perle som får latterlig lav karakter på gamer.no..

 

Anbefaler alle å ignorere dette, spillet både fortjener og er langt bedre.

(ja, har spilt spillet)

 

People who agree with me:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=131517

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/09/29/478273.html

 

http://www.gamespot.com/ps2/rpg/kingdomhea...om%20Hearts%202

 

http://www.gamefaqs.com/console/ps2/review/R95770.html

 

 

"Det handler om de to viktigste tingene i sjangeren actionrollespill: Historie og karaktergalleri." ;)

Endret av Thamus
Lenke til kommentar

Thamus:

Anmelderen har sitt eget syn på KH2. Spillet fortjener 6/10 i hans øyne, uansett hva du måtte mene. Omtalen er ikke mer feil fordi han skriver noe du er uenig i.

Og hva er så ille med 6/10? Er det så latterlig lavt? Over middels, om jeg ikke tar feil.

Ja, og angående sitatet ditt: Du må da se at anmelder skriver nøyaktig hva han ikke liker med disse to aspektene? Det er en grunn til at han gir KH2 6/10, vet du...

Endret av RevX
Lenke til kommentar
Thamus:

Anmelderen har sitt eget syn på KH2. Spillet fortjener 6/10 i hans øyne, uansett hva du måtte mene. Omtalen er ikke mer feil fordi han skriver noe du er uenig i.

Og hva er så ille med 6/10? Er det så latterlig lavt? Over middels, om jeg ikke tar feil.

Ja, og angående sitatet ditt: Du må da se at anmelder skriver nøyaktig hva han ikke liker med disse to aspektene? Det er en grunn til at han gir KH2 6/10, vet du...

6970867[/snapback]

 

Anmelderen her har et tydelig eget syn på spillet ja, jeg bare peker ut hva (tydligvis) veldig mange andre mener om spillet, slik at man kanskje kan få et litt mer objektivt syn på saken?

Synes bare det er synd om folk som er på vippen på om de skal gidde å kjøpe spillet heller kjøper noe annet, eller ikke venter seg noe særlig når de begynner å spille fordi en fyr gav et negativt bilde av spillet. Det KAN hende at de andre anmelderene har et poeng eller to som ikke er med her?

 

Jeg synes spillet fortjener mer enn 6/10, fordi det såvidt er over middels. Jeg har ikke vært så hektet på et spill på lenge, dette er bedre enn middels.

 

Thamus: Hvis du har spilt Kingdom Hearts II, så vil vi gjerne høre hva du mener gjør spillet bedre enn 6 av 10. At du klarer å finne noen andre anmeldelser som mener noe annet enn Øystein i Gamer.no, er ikke fullt så interessant :-)

6971649[/snapback]

 

Njaaa, det er litt spennende at jeg reglerett ikke klarte å finne en annen anmelder som ikke likte spillet? (jeg vet bare om sidene overfor though, pluss aftenposten som gav det en 5, men den anmeldelsen lå ikke online for øyeblikket. Det finnes sikkert flere som ble skuffet over spillet, jeg finner dem som sagt bare ikke)

Hovedsakelig er det også enklere, jeg kommer nok til å en haug med replys når jeg nå skal prøve å formulere frem argumenter til hvorfor spillet skal være bedre, ettersom det virker som om flere her skal peke ut at anmeldelsen var "rettferdig fordi" og ende opp med at alle kan få mene hva de vil.-noe jeg selvfølgelig er helt enig i, men jeg har vel da også rett til å være uenig i kritikken?

 

Men rett skal være rett, jeg får prøve..

 

Det er tøffe karakterer i spillet, og det er gøy å reise fra verden til verden på nye eventyr til stadighet. Å få være med Disneykarakterer på eventyr er som å få oppleve drømmer fra barndommen, samtidig som det er stas å ha se karakterer fra Final Fantasy spill igjen. Om man ikke liker tanken på Donald og Langbein i andre kontekster er det kanskje ikke så lurt å spille et spill hvor man reiser fra film til film med disse karakterene?

Det er også fantastisk gøy å sloss. De har forbedret på tingene jeg synes var dårlig med forgjengeren, og setter egentlig det i dårlig lys når jeg sammenligner dem.

Jeg har fremdeles ikke hatt noen problemer med å forstå historien..og jeg digget starten^^ Å få se scener fra det første spillet i topp grafikk var både et kjærlig gjensyn og greit for å få husket hva som egentlig skjedde. Det er desverre veldig lenge siden nr.1 kom ut. (dåg det er jeg alene på hittil, alle anmelderene har pekt ut de synes det startet tregt)

Om man likte å reise fra verden til verden i det første spillet er dette fantastisk morsomt spill. Det at spillet er langt er bare bra, jeg håper dette spillet skal vare leeenge.

Selvfølgelig blir det kjedelig om du spiller "kun for å få se slutten". Men om man nyter reisen er det stas å få så mange brett som mulig.

 

Det eneste plagsomme er at kameraet tidvis er ute å kjører. Folk stiller seg forran kameraet og lignende mens man sloss, slik at man fort mister oversikten i en hektisk situasjon.

Det er et kjipt element som kunne forbedres. Men gameplayet er generelt ikke annet enn forbedret, så fans av nr.1 kommer ikke til å bli skuffet. Det er reglerett for gøy å spille, og for pent å se på generelt.

Ikke mist motet om dere lurer på om spillet er bra, dette er verdt hver krone og er en fantastisk oppfølger.-om man er interessert i å engasjere seg da;)

Endret av Thamus
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...