Gå til innhold

Er din Core 2 varmere enn forventet? Mulig løsning


hifiking

Anbefalte innlegg

Mange er overrasket over hvor varm Core 2 er. Festerammen til CPU på noen 775 kort er for stram og noen ganger for mye buet. Dette presset er så hardt at IHS på CPU'n blir bøyd, og man får dårlig kjøling.

 

Dette gjelder ikke for dere som har 30-40 grader på stock vcore, men dere med 50-60 grader og er helt sikre på at kjøleren er ordentlig festet

 

Rammen

775.jpg

 

Litt buet skal den være, men er den så buet at du må bruke mye makt for å feste den kan det oppstå problemer.

ABCD0002.jpg

 

Ta av denne rammen, og la kjøleren holde CPU på plass. Vi er mange som har tjent opptil 10 grader på dette. Rammen er like hel og kan enkelt monteres igjen.

 

Bøy den midtre festetappen litt oppover, og ta av rammen. Det skal gå å lirke den ut også.

7751.jpg

 

7752.jpg

 

7753.jpg

 

Bilder fra xtremesystems.org

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil vel ikke miste garantien etter dette lille "inngrepet"? :hmm:

 

Min E6400 ligger på 42C idle, er dette en normal temperatur med en helt ny intel prossesor? Vet ivertfall at jeg lå på 37C når min kjære AMD cpu var ny...

 

EDIT: Målt med Asus PcProbe II

Endret av Sindra
Lenke til kommentar

Tør jeg spørre hva IHS er for noe? er det Den store "platen" på oversiden av CPUen? I såfall, kan denne bli skjev? Det høres jo kjipt ut... Jeg har nettopp montert en slik en, men venter på et skjermkort som passer så får ikke testet så mye tempraturer enda, testet en dag med et kort og da hadde jeg 35 grader med stock kjøleren... (E6400)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...