Gå til innhold

TEST: Corsair Dominator TWIN2X2048 - 8888C4DF


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott kjøleribbe på brikkene. Den tror jeg er langt mer effektiv enn de "lokkene" vi ser på mange andre brikker. Vifteløsningen er ikke helt min stil men det fungerer sikkert glimrende for målgruppen.

 

Fin test også.

 

Jeg skulle bare ønske at alle grafene hadde null som base. Altså at de går fra null til en verdi og ikke fra f.eks 4510 til 4550. Er ikke forskjellene synlige på på stolpene så er også det et resultat som kan vises ved at forskjellen ikke er synlig på stolpene. Man kan fremprovosere store forskjeller på stolpene om man vil, ved å gjøre som her, men jeg ser ikke noe vits i det. Man har jo tallene ved hver stolpe likevel.

Lenke til kommentar

En maktdemonstrasjon, vil jeg nesten kalle dette her. Aldri hørt om noen så fantastiske brikker noen gang. Kjølingen er innovativ og glimrende, og ytelsen best av alle (hva med OCZ sine 1120 mhz brikker, da?). Uansett er prislappen også en maktdemonstrasjon, så til de grader vill pris er direkte uforsvarlig til alt annet enn stor klokking.

Lenke til kommentar
En maktdemonstrasjon, vil jeg nesten kalle dette her. Aldri hørt om noen så fantastiske brikker noen gang. Kjølingen er innovativ og glimrende, og ytelsen best av alle (hva med OCZ sine 1120 mhz brikker, da?). Uansett er prislappen også en maktdemonstrasjon, så til de grader vill pris er direkte uforsvarlig til alt annet enn stor klokking.

6902064[/snapback]

 

Minst 3000 unna hva jeg ville ha betalt for minnebrikker, hvis ikke mer...

Lenke til kommentar

Fin test, dyre brikker dog :whistle:

 

Men hvor langt er det mulig å tyne disse på 1T?

 

Utifra denne oversikten ser det ut som de stopper på 412Mhz, var det full stans da? Eller var det CPUen som ikke ville lenger på 1T?

 

200 MHz * 14  400 MHz  3-3-3-6 1T  2,4

206 MHz * 14  412 MHz  3-3-3-6 1T  2,5

216 MHz * 14  432 MHz  3-4-3-9 2T  2,3

285 MHz * 10  570 MHz  4-4-4-12 2T 2,2

290 MHz * 10  580 MHz 4-4-3-12 2T  2,4

293 MHz * 10  586 MHz 4-4-4-12 2T  2,4

Lenke til kommentar
Men hvor langt er det mulig å tyne disse på 1T?
Det er det umulig å sette noen absolutt grense for, fordi det er veldig mange faktorer involvert. Brikkene i seg selv har betydning, men det har også hovedkortets design og kvalitet (signal/støy-forhold, elektrisk stabilitet, kretslengde, BIOS), pluss kontrolleren, spenning, drive strength, osv. 2T command rate er uansett ikke noe stort kompromiss for DDR2-minne.
Lenke til kommentar

Fin test, men en vanvittig pris på de greiene! :w00t:

Det som oppriktig talt "imponerer" mest med de brikkene, er kjøleløsningen. Corsair har (som første leverandør?) forstått at nytten med å "kline på" enkle metallkapper utenpå minnemodulene er ganske så snever.

Men i det øyeblikk disse utstyres med kjølefinner a´la de testede, blir jo saken en helt annen!

For meg er det nesten ubegripelig at dette ikke er gjort fra starten av, mtp "heatspreaders" fra de forskjellige produsentene.

Som hittil kun har vært brukt for å eksponere "brand" og "eyecandy".

Veldig bra at ideen med kjølefinner omsider har kommet for dagen! Utrolig nok, har jo dette tatt sin tid. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...