Gå til innhold

Hva synes du om HWB.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er langt fra Oslo, så her er mine tanker:

* Saklighet og kompetanse

* Unngå å gulpe opp pressemeldinger kamuflert som artikler (bare fremhev kilden godt nok)

* Dyptgående howto artikler. Gjerne teknisk rettede helt ned på kommandonivå

* Lette artikler som gir innblikk i nye løsninger eller teknologier

* Oppsummeringsartikler: hva er i horisonten til firmaer, grupper eller bransjer?

* Tester!

* 'Ledere' med mening og slagkraft

* Kutte ut forumsdiskusjoner på alt annet enn ledere (er en del surmaga møl på forumet)

 

Vet ikke hvor ressursterk HWB er. Både kompetanse og økonomi spiller stor rolle her.

Lenke til kommentar

Et par kommentarer fra meg som freelancer her:

Er langt fra Oslo, så her er mine tanker:

* Saklighet og kompetanse

* Unngå å gulpe opp pressemeldinger kamuflert som artikler (bare fremhev kilden godt nok)

* Dyptgående howto artikler. Gjerne teknisk rettede helt ned på kommandonivå

* Lette artikler som gir innblikk i nye løsninger eller teknologier

* Oppsummeringsartikler: hva er i horisonten til firmaer, grupper eller bransjer?

* Tester!

* 'Ledere' med mening og slagkraft

Støtter det over. Derimot...
* Kutte ut forumsdiskusjoner på alt annet enn ledere (er en del surmaga møl på forumet)

6891252[/snapback]

For meg som skribent er det verdifullt å lese tilbakemeldingene, og mange kan være ekstra utfyllende, ref. artiklene om chipdesign og telegrafi. Så langt har jeg ikke sett for mye møl på diskusjonene etter HWB-artikler.
Lenke til kommentar

Ok, føler jeg kanskje ønsker litt mer lek og moro på sidene som kanskje heller hører hjemme på workshops og lignende, men hva med litt "unormale" tester av ting.

 

 

F.eks: (her kreves litt samarbeid med leverandører) Få tak i 2 stk servere fra f.eks IBM, HP, Dell og Fujitsu-Siemens. Plasser de i et rom uten kjøling og skru de på. Se når serverne begynner å feile/dø.

 

Forslag til et par andre tester. Få tak i noen servere (igjen f.eks IBM, HP, Dell og Fujitsu-Siemens). Sett opp diverse raid-arrays og kjør inn et eller annet image på de, napp ut en disk og plugg i en ny og se hvem som rebuilder disken fortest og mål eventuelle ytelsesforskjeller på systemene mens rebuild pågår.

 

Her var kanskje bare et par forslag, men jeg savner egentlig litt tester som kan være interesante å se på og ha i bakhodet neste gang man står ovenfor valg av hardware-leverandør. Det er jo litt greit å vite hvem man kan stole mest på når uhellet skjer.

 

En annen artig test kan også være å teste service-systemene til de forskjellige leverandørene. Ring inn og meld ifra at f.eks en disk er død og mål tiden fra saken er meldt til noen står på døra di med en ny disk.

 

Edit: glemte å si at jeg var enig med det de andre sier før meg;

* Dyptgående howto artikler. Gjerne teknisk rettede helt ned på kommandonivå

* Lette artikler som gir innblikk i nye løsninger eller teknologier

* server/nettverk/sikkerhetsbasis. Virtualisering og konseptene rundt dette (clustering, SAN osv)

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar
Ok, føler jeg kanskje ønsker litt mer lek og moro på sidene som kanskje heller hører hjemme på workshops og lignende, men hva med litt "unormale" tester av ting.

6901120[/snapback]

Noe i denne gata?

6908074[/snapback]

 

Igjen... Kanskje litt i en annen gate, men hvertfall riktig område :p. Sjansen for slike ting er vel ikke så høye som f.eks at en kjølemaskin/disk eller 2 streiker.

Lenke til kommentar

Selv om hwb.no primært er hardwareorientert, mener jeg også at den mere profesjonelle delen av softwareløsninger bør få sin plass. Dette er faktisk noe som mangler totalt i det norske IT-nettsted markedet. Områder som kan og bør være interessante er:

- CRM (lukket/åpen kildekode)

- CMS (lukket/åpen kildekode)

- Løsninger for administrasjon av ulike former for hardware/nettverk

- Løsninger for prosjektadm, samarbeid og bugtracking.

 

Dette var bare noen få muligheter.

 

Tror mange savner tilgang til bedre oversikt og omtale av profesjonelle løsninger, ikke minst mange informasjon om mange åpen kildekodeløsninger som er fullt ut konkurransedyktige i funksjonalitet med lisensbaserte løsninger.

 

I tillegg burde kanskje hwb.no kjøre en egen serie rettet mot små/mellomstore bedrifter. Artikler som tar for seg sentrale områder som sikkerhet, kostnadseffektive løsninger med mer. Disse bedriftene er i dag nesten i "lomma" på leverandører, og kunne trenge uhildet informasjon formulert på en forståelig måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...