Gå til innhold

"iPod-killeren" er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser virkelig fin ut den her, men om de skal ha markedsandeler i form av solgte enheter må de vel komme med noe mindre og billigere.

 

Selv om iPod er Apples høvding hadde de nok hatt det langt verre uten nano og mini. Zune-navnet må inn i folks hoder, og da trenger de enheter for folket også..

 

Men designet på denne var virkelig lekkert.. Spilleren er dog veldig stor, og skjermen og wifi spiser vel batteri.. Jaja. Gleder meg til tester...

Lenke til kommentar

Ser jo lovende ut dette - men akkurat som med iPod så er det jo tjenestene rundt det som er avgjørende og ikke bare hardwaren.

 

Jeg tror nok MS satser virkelig tungt med Zune - og har de en 'abonnementsløsning' i systemet sitt der en f.eks. får tilgang til all musikk i deres musikktjenester for en fast sum i måneden (altså at man 'leier' musikken istedet for å kjøpe den til odel og eie så lenge man er abonnement) så er jeg solgt - jeg har ventet på en god tjeneste av denne typen i årevis.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok MS satser virkelig tungt med Zune - og har de en 'abonnementsløsning' i systemet sitt der en f.eks. får tilgang til all musikk i deres musikktjenester for en fast sum i måneden (altså at man 'leier' musikken istedet for å kjøpe den til odel og eie så lenge man er abonnement) så er jeg solgt - jeg har ventet på en god tjeneste av denne typen i årevis.

6867605[/snapback]

Det kommer, men visstnok i en annen utforming. Jeg tror dog de bruker Urge sitt bibliotek. Et bibliotek på over 2 millioner sanger foreløpig.

 

Jeg vil ikke ha denne enheten. Venter til den kommer i 100 gb versjon, noe jeg faktisk ikke tror vil bli så lenge til.

Lenke til kommentar

Noen som vet om denne har direkte støtte for MP3 - uten noen form for enkoding eller noe slikt?

 

Synes det stod at det ubeskyttede filer kunne overføres uten restriksjoner mellom enheter. I så fall er jo relativt revolusjonerende. De aller fleste vil jo fortsatt bruke MP3, og dermed vil de aller fleste kunne dele albumene med hverandre, direkte fra mp3-spilleren!

Lenke til kommentar

Spilleren påfører filen idet du sender den en DRM-beskyttelse om avpsilling av tre ganger over tre dager. Jeg er dog sikker at denne restriksjonen vil gruses med et slags "homebrew" til Zune. Og da vil det være revolusjonerende, ihvertfall for oss :)

 

For å si det sånn, det er forståelig hvorfor MS har lagt en slik sperre på enheten. De kan ikke være for piratkopiering når de skal få med de største platestudioene inn i "Urge" og "Zune Marketplace".

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har forstått gjelder denne "3-ganger-restriksjonen" bare WMA filer med DRM som du har kjøpt på internett. MP3 filer kan deles på vanlig måte uten noen som helst sperre. Det samme kan bilder og video.

6873872[/snapback]

Vel, det er feil;

 

"I made a song. I own it. How come, when I wirelessly send it to a girl I want to impress, the song has 3 days/3 plays?" Good question. There currently isn't a way to sniff out what you are sending, so we wrap it all up in DRM.  We can’t tell if you are sending a song from a known band or your own home recording so we default to the safety of encoding. And besides, she'll come see you three days later. . .

 

Kilde: ZuneInsider (genial side)

Lenke til kommentar
Opplegget er altså at det ikke er mulig å overføre en MP3, uten at den blir konvertert?

6876149[/snapback]

Nei. Opplegget er at Zune påfører musikkfiler, ikke video og bilde, en DRM-beskyttelse som gjør at man kun kan spille av filer 3 ganger over 3 dager. Dette er pga. at Zune ikke skal oppfordre til piratkopiering, og derfor må de lage en slik sperre på alle musikkfiler. Man vet ikke om MP3-filen du deler er selvlagd eller lastet ned fra torrenter. Som sagt vil det nok komme en patch/homebrew som fjerner denne sperren. Da er det bare å dele fritt. Raskt vil det også være.

 

Batterilevetiden skal visstnok være ihvertfall 12 timer med avspilling. Ganske bra i forhold til skjermen og det faktum at min 4G ipod kun kan spille i 5-6 timer. Jeg kommer ikke til å kjøpe denne, jeg kommer til å kjøpe andre-generasjons Zune som nok kommer til å ha 100 gb lagringsplass.

 

Les mer om betraktninger rundt Zune her.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Tror du misforstod det litt..ingen som har sagt at det skal komme en 100gb zune..

 

PARTING THOUGHTS

"You gotta come up with a thin and gorgeous 100GB Zune, 'cause that's what we music geeks want," I told Stephenson as we were wrapping up. 

 

"That's what I want too, baby," he smiled. "You should sit in our product development meetings. That's what we all want."

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Tror du misforstod det litt..ingen som har sagt at det skal komme en 100gb zune..

Jeg misforstod ikke. De kan jo selvfølgelig ikke fortelle om fremtidige lanseringer, men det er ikke tvil om at ande generasjons (de enhetene som kommer før jul er første generasjon) avspillere vil ha større lagringsplass. iPod har 80 gb, 100/120 gb er ikke langt vekke både fra Apple og MS.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...