Gå til innhold

Minste digitale speilrefleks til nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Ser veldig greit ut som et secondary cam. for oss med litt større Oly DSLer. Veier 380g, og de nye kitzoomene ligger på 200-300g de også... Desverre virker det som om høyeste brukbare ISO er 640, noe som vil være en smule katastrofalt.... Virker som om de har tatt sin 8mb brikke fra E-500, dyttet inn 2mill pixler til, og derfor fått enda verre støyproblematikk.. Men, time will shåw :)

 

Ganske mange amerikanere som er fly forbannet over at det ikke vil bli gjort tilgjengelig over dammen ^^

Lenke til kommentar

Jeg har et Oly C5050-Z, det første 5MP-kameraet fra Oly. Jeg har investert i en FL-40-blitz til det, så vurderer jeg sterkt å kjøpe et Oly speilrefleks for å avskrive kostnaden på blitzen. Blitzer og linser er jammen en grei måte å låse kunder til produktet sitt på.

 

Jeg har vært litt bekymret for reviewene på dpreview av de andre modellene, som får kritikk for liten og svak søker, så jeg håper denne modellen er bedre. Nå er det minst et år til jeg tror jeg tar meg råd til kamera med løs optikk, så det kan jo komme andre modeller senere. Jeg vurderer også å kjøpe et billigere ultrazoom-kamera med blitzsko, men det ser ikke ut som Oly har noen aktuelle modeller for meg (må ha blitzsko).

 

Jeg kommer nok uansett til å beholde mitt trofaste 5050Z til makrofotografering og slikt. Utvippbar skjerm og nesten null i nærgrense hersker.

Lenke til kommentar
[...] Jeg har vært litt bekymret for reviewene på dpreview av de andre modellene, som får kritikk for liten og svak søker, så jeg håper denne modellen er bedre. [...]

6869673[/snapback]

 

Det mange (blant annet Olympus brukere) ikke vet, er at det finnes en "øyemusling" med 1,2x forstørrelse for å gjøre søkeren bedre/større. Jeg har E-500 med denne ekstra søkerdingsen, og jeg synes det er helt ok. Fortsatt ikke helt på høyde med enkelte andre kameraer, men god nok.

 

Edit:

Skjekk forresten ut denne : http://www.wrotniak.net/photo/oly-e/e400.html Der det blir gjort en slags sammeligning mellom E-400 og E-500.

 

Han har også mye annet stoff om Olympus.

Endret av kiskogl
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...