Gå til innhold

Kulturo: Vil ha Jackson til Hobbit-film


Pysj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hobbiten er mitt favoritteventyr og jeg verdsetter det høyere enn LoTR-trilogien, mest på grunn av at jeg fikk lest hobbiten flere ganger når jeg var veldig ung og ble trollbundet. En bra filmatisering er slettes ikke meg i mot, så om det hele resulterer i noe med like høy kvalitet som filmatiseringen av LoTR så kan det fort bli en film jeg kan føre opp på favorittlista.

 

Får bare krysse fingrene, tærne og øreflippene.

Lenke til kommentar
Synes det er litt merkelig at New Line Cinema ikke har rettighetene til Hobbiten, siden de hadde det til Lord of the Rings trilogien. Men vis MGM får de rette folkene involvert (les Jackson) så ser jeg frem til en stor og forhåpentligvis, suksesfull produksjon.

6857808[/snapback]

Trodde New Line kjøpte rettighetene til Tolkiens verker jeg?

Lenke til kommentar
Peter Jackson har klart det før og klarer det sikkert igjenn så jeg regner med at dette blir en knallbra film

6859608[/snapback]

 

Det er jo nesten åpenbart at vis McKellen, en bra Bilbo skuespiller og selvsagt Jackson blir involvert med de gamle manusforfatterne og produsentene fra LOTR-trilogien; så vil dette bli knakende bra. Spørsmålet er bare om de vil det? Har hørt at Jackson har mumlet noe om det, men liksom aldri sagt "Klart! Det vil jeg selvsagt gjøre! Gi meg manuskriptet på rykeste rappen!!"

 

:p

Lenke til kommentar
Blir en liten utfordring. Hobbiten har jo en litt annerledes atmosfære og "setting". Litt mer for barn enn for ungdom føler jeg.

Akkurat. På grunn av dette er eg litt skeptisk til om Jackson er den rette til å lage denne filmen. Eg fryktar at den blir alt for lik Ringenes Herre. Eg kunne tenkt meg ei anna tolking av Tolkiens univers.

Lenke til kommentar
Jeg mistenker at MGM execsene bare har dollar tegn i øynene, og ikke bryr seg om Tolkiens fans. Har det på følelsen også

6868396[/snapback]

Det er helt greit at de bare har dollartegn i øynene, så lenge det ikke hindrer en bra produksjon. De som sitter på pengene har stort sett alltid bare dollartegn i øynene, men heldigvis sitter de noen hakk unna de som til daglig tar avgjørelsene så det behøver ikke bety så mye.

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg. Hobbiten er en veldig annerledes historie enn LOTR. Det er ingen varsler om verdens undergang som henger over alt, ingen gigantiske kriger, bare fokus på Bilbo og han gjeng med dverger+gandalf som reiser til Det Ensomme Fjellet.

Dvergene vil dit for å gjenerobre skatten i et fort som ligger der, og Gandalf har valgt Bilbo til å være "tyv" på turen.

 

Bilbo slumper tilfeldigvis over The One Ring mens han kryper rundt i blinde i fjellgangene til Goblins, og ingen vet egentlig hva den gjør engang.

Gandalf finner jo ikke det ut før i LOTR, som foregår maaange år senere.

Han bare bruker den for å bli usynlig i diverse situasjoner. I den ene situasjonen bruker han ringen i flere uker i strekk mens han utforsker et alvefort i Myrkskog og finner ut hvor vennene hans er holdt fanget. Det er ingen overhengende DOOM AND DEATH-atmosfære, ingen flammende øye eller udøde ringryttere,

veldig vitsete og godt egnet som barnebok..Gandalf forsvinner ut av historien rundt midten (når de reiser inn i Myrkskog) og dukker ikke opp igjen før helt i slutten.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å se hobbitten uansett hvem som lager den, hvor dårlig folk sier den er, osv.

 

Men når jeg tenker litt på boken og hvordan et stort hollywood studio (aner ikke om mgm er det da) vil se på det, kan hende at det slaget som er i slutten av filmen kommer til å få mere screen time, enn den strengt tatt burde. Bare en tanke.

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å se hobbitten uansett hvem som lager den, hvor dårlig folk sier den er, osv.

 

Men når jeg tenker litt på boken og hvordan et stort hollywood studio (aner ikke om mgm er det da) vil se på det, kan hende at det slaget som er i slutten av filmen kommer til å få mere screen time, enn den strengt tatt burde. Bare en tanke.

6875908[/snapback]

 

MGM er en av de største hollywood studioene, en av studioene som går way back tilbake i tid.

Lenke til kommentar

Hva Peter selv sier;

 

PETER JACKSON: Where the guy who runs MGM was announcing their tentpoles and saying they were doing TERMINATOR 4 and they want me to make 2 HOBBIT films? I was reading that this morning on the net. It's a rather strange thing to wake to. I'm up for it, but somebody should phone me because I'm getting a bit booked out at the moment!

 

Everybody asks me about THE HOBBIT, you know? But the reality is I've never had a conversation with anybody about it. Not one person has ever made a phone call to me. I don't know. The irony is that we're acquiring our own projects now and we're buying the rights to books. The reality is, to be quite honest with you, we're getting ourselves now nice and busy, in a good way, for the next 4 years. So, people have not (spoken to us) about THE HOBBIT and it's making it more and more impossible for us to be involved.

http://www.aintitcool.com/node/30085

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...