Gå til innhold

Core 2 Duo T5200 neste måned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ville vært veldig interessant å visst om det kommer noen low voltage eller ULV prosessorer fra intel på fcpga, ikke fcbga slik som det hittil har vært. Sikkert en del folk som ønsker seg prosessorer som bruker mindre strøm enn standardprosessorene, nå som intel (og amd) har låst sine prosessorer for minimum og maksimum spenning.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
ville vært veldig interessant å visst om det kommer noen low voltage eller ULV prosessorer fra intel på fcpga, ikke fcbga slik som det hittil har vært. Sikkert en del folk som ønsker seg prosessorer som bruker mindre strøm enn standardprosessorene, nå som intel (og amd) har låst sine prosessorer for minimum og maksimum spenning.

6855186[/snapback]

 

Jeg har en L2300 prosessor i min Asus. L står for Low Voltage, og er en fullverdig Core Duo.

Lenke til kommentar
Jeg har en L2300 prosessor i min Asus. L står for Low Voltage, og er en fullverdig Core Duo.

6856914[/snapback]

Jeg regner med at den er loddet direkte på hovedkortet (fcbga). Verken LV eller ULV er å oppdrive i norske nettbutikker (?), kan tyde på at de ikke finnes i fcpga foreløpig (altså vanlig krybbe & mulighet for enkel bytte av prosessor) Endret av mandela
Lenke til kommentar
vil en 1.6Ghz intel core 2 duo yte mer eller likt enn èn turion x2 1.6Ghz?

6856068[/snapback]

Jeg vil tippe de er ganske like, men har ikke sett noen skikkelige sammenligningstester ennå. Hvis dere finner noen så link i vei så vi andre også kan lese :)

 

Jeg har en L2300 prosessor i min Asus. L står for Low Voltage, og er en fullverdig Core Duo.

6856914[/snapback]

Nå tror jeg det var underforstått at han mente Core 2 Duo med 64bit og "bredere" kjerner.

Lenke til kommentar
vil en 1.6Ghz intel core 2 duo yte mer eller likt enn èn turion x2 1.6Ghz?

6856068[/snapback]

Jeg vil tippe de er ganske like, men har ikke sett noen skikkelige sammenligningstester ennå. Hvis dere finner noen så link i vei så vi andre også kan lese :)

 

Jeg har en L2300 prosessor i min Asus. L står for Low Voltage, og er en fullverdig Core Duo.

6856914[/snapback]

Nå tror jeg det var underforstått at han mente Core 2 Duo med 64bit og "bredere" kjerner.

6857257[/snapback]

 

 

http://www.pcper.com/article.php?aid=288&type=expert&pid=11

 

http://www.legitreviews.com/article/381/13/

 

Dog er ikke Turion X2 med. Men man kan si det sånn: Dersom Core Duo og Turion 64X2 er så og si på det samme nivået, så vil Core 2 Duo være bedre, clock for clock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...