Gå til innhold

TEST: Fire A2DP-hodesett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv testvinneren. Selv har jeg aldri slått disse av ved et uhell, men derimot er det mulig å trykke pause/play eller starte talestyrt oppringing ved et uhell. For å slå helt av må man holde svarknappen inne i 5 sekunder.

Det er derimot relativt lett å slå hodetlefonene på ved et uhell da det kun krever et 1 sekunders trykk.

Min erfaring er at jeg ikke slår av hodetlf, men bare slår av bt på tlf når jeg ikke skal høre mer musikk. Hodetlf bruker nesten ikke batteri så lenge de ikke er koblet til og fungerer også dagen etter selv om jeg ikke har ladet om natten. Ikke før på dag tre går jeg tom for batteri. (kommer selvfølgelig ann på hvor mye man bruker de.)

 

Jeg synes ellers de fortjener ros for å benytte mini usb for lading og at de dessuten kan fungere som vanlige hodetelefoner når de er koblet til pc vha. usb.

 

 

 

Selv ikke på WM5 er Broadcomm (Widcomm) sin A2DP drivere implementert og lyden er dermed ikke så bra som den kunne vært hær heller.

Lenke til kommentar

Angående Plantronics, jeg har hatt 2 slike og må komme med følgende advarsel.

 

På begge settene er plastikken svært dårlig. Dvs at etter noen dagers bruker oppstår små sprekker i overgangen fra "plastikk til metall" dvs der høytaleren sitter fast i resten av headsettet.

 

Begge mine headsett gikk tilslutt i "oppløsning" (dvs at de sprekker og sprekker til plast biter faller av) slik at jeg måtte bytte de, historien endte med at jeg fikk en kreditnota. Dette har også skjedd med en venn av meg.

 

Anyone else had the same problem?

Lenke til kommentar

Okei, dette er et skikkelig newbie spørsmål; hvis jegt kjøper de jabra-hodetelefonene, er det da noen som helst ledninger mellom de og mobilen? Trenger ikke koble noe inn i porten nederst på mobilen sånn som man gjør på vanlige headsett/handsfree?

 

For den stygge fastport/whatever -tilkoblingen på SE mobiler blir jo slitt fort som pokker...

Lenke til kommentar
Har selv testvinneren. Selv har jeg aldri slått disse av ved et uhell, men derimot er det mulig å trykke pause/play eller starte talestyrt oppringing ved et uhell. For å slå helt av må man holde svarknappen inne i 5 sekunder.

Det er derimot relativt lett å slå hodetlefonene på ved et uhell da det kun krever et 1 sekunders trykk.

Min erfaring er at jeg ikke slår av hodetlf, men bare slår av bt på tlf når jeg ikke skal høre mer musikk. Hodetlf bruker nesten ikke batteri så lenge de ikke er koblet til og fungerer også dagen etter selv om jeg ikke har ladet om natten. Ikke før på dag tre går jeg tom for batteri. (kommer selvfølgelig ann på hvor mye man bruker de.)

 

Jeg synes ellers de fortjener ros for å benytte mini usb for lading og at de dessuten kan fungere som vanlige hodetelefoner når de er koblet til pc vha. usb.

 

 

 

Selv ikke på WM5 er Broadcomm (Widcomm) sin A2DP drivere implementert og lyden er dermed ikke så bra som den kunne vært hær heller.

6844986[/snapback]

 

Har du greid å slå av det blå blinkende lyset under avspilling ?

Jeg fikk mail fra Jabra om at dette ikke var mulig, men i testen er jo forfatteren skråsikker i sin sak om at det bare er å slå av de blinkende blå lysene.

Jeg har spurt ham om hvordan dette ble gjort, men han "husker ikke".

Det eneste som står i bruksanvisningen er at det er mulig å slå av lysene under lading .

Lenke til kommentar
You can turn the blue lights on or off on the headset by pressing and holding both the

play/pause/stop button and answer/end button simultaneously. When the headset is

charged the lights will be on again.

 

 

Vil ikke det si at du må manuelt skru av lyset etter hver gang du har ladet dem?

Endret av taz
Lenke til kommentar
You can turn the blue lights on or off on the headset by pressing and holding both the

play/pause/stop button and answer/end button simultaneously. When the headset is

charged the lights will be on again.

 

 

Vil ikke det si at du må manuelt skru av lyset etter hver gang du har ladet dem?

6855635[/snapback]

 

Dette referatet som er hentet fra bruksanvisningen gjelder for lys under ladingen.

Rødt lus ved lading som går over til grønt lys når headsettet er ferdig ladet.

Dete går an å slå av.

Jeg har etterlyst om det er noen som vet hvordan en kan slå av det blinkende blå lyset når det er i bruk.

Har fått mail fra jabra om at dette dessverre ikke er mulig.

Lenke til kommentar
You can turn the blue lights on or off on the headset by pressing and holding both the

play/pause/stop button and answer/end button simultaneously. When the headset is

charged the lights will be on again.

 

 

Vil ikke det si at du må manuelt skru av lyset etter hver gang du har ladet dem?

6855635[/snapback]

 

Dette referatet som er hentet fra bruksanvisningen gjelder for lys under ladingen.

Rødt lus ved lading som går over til grønt lys når headsettet er ferdig ladet.

Dete går an å slå av.

Jeg har etterlyst om det er noen som vet hvordan en kan slå av det blinkende blå lyset når det er i bruk.

Har fått mail fra jabra om at dette dessverre ikke er mulig.

6855975[/snapback]

 

Du kan deaktivere den blå se-hvor-nerd-jeg-er-blinkingen ved avspilling ved å trykke inn de store knappene på begge sider samtidig og holde dem i ca 5 sek. Blinkingen er da deaktivert til du slår av headsettet (eller slår funksjonen på igjen på samme måte).

Lenke til kommentar

Fikk testvinneren i dag Jabra BT620S men gud hvor dårlig lyd det er da..

 

Ved tale så er lyden som forventet men med musikk avspilling er det totalt ubrukelig..

Et headsett til 29kr er det jo bedre lyd i...

Proppene som fulgte med telefonen har MYE bedre lyd..

Noe jeg gjør gale.

Telefonen det er koblet opp mot er en Nokia 6125 som støtter A2DP-profil ifølge testen men finner ingen info om det på nokia sine sider....

Endret av taz
Lenke til kommentar
Fikk testvinneren i dag Jabra BT620S men gud hvor dårlig lyd det er da..

 

Ved tale så er lyden som forventet men med musikk avspilling er det totalt ubrukelig..

Et headsett til 29kr er det jo bedre lyd i...

Proppene som fulgte med telefonen har MYE bedre lyd..

Noe jeg gjør gale.

Telefonen det er koblet opp mot er en Nokia 6125 som støtter A2DP-profil ifølge testen men finner ingen info om det på nokia sine sider....

6874879[/snapback]

 

Jeg har mistanke om at musikken spilles av i headsett modus, dersom det er snakk om kvalitetsproblem med lyden og ikke hakking e.l. Jeg har hakking med min Qtek, men lyden er fantastisk i de øyeblikkene det kommer lyd. Testet med telefonen til en på jobben som har Samsung (tror jeg) og det fungerte veldig bra med kjempelyd.

Lenke til kommentar

 

Jeg har mistanke om at musikken spilles av i headsett modus, dersom det er snakk om kvalitetsproblem med lyden og ikke hakking e.l. Jeg har hakking med min Qtek, men lyden er fantastisk i de øyeblikkene det kommer lyd. Testet med telefonen til en på jobben som har Samsung (tror jeg) og det fungerte veldig bra med kjempelyd.

6878947[/snapback]

 

Det hakker ikke.Bare elendig lyd.

Det kan virke som at musikken spilles av i headsett modus ja..

Hvordan fixer jeg dette?

Testet det på PCen og da var lysen bra så det er ikke noe gale med headsettet..

Lenke til kommentar

Ser ut som min telefon Nokia 6135 ikke har A2DP-profil.

Faktisk så er det veldig få telefoner fra nokia som har A2DP-profil.

 

Her kan du sjekke om din telefon har A2DP-profil

http://qualweb.bluetooth.org/Template2.cfm...alifiedProducts

 

2006-01-13

Here's a list of phones that have A2DP functionality. Why is Nokia behind in this technology?

A2DP mobile phones:

 

LG LP3900 is A2DP compatible

 

Motorola A910 is A2DP compatible

 

Motorola E1070 is A2DP compatible

 

Motorola E680i is A2DP compatible

 

Motorola E770 is A2DP compatible

 

Motorola E895 is A2DP compatible

 

Motorola Q is A2DP compatible

 

Motorola ROKR E2 is A2DP compatible

 

Motorola V3x is A2DP compatible

 

Nokia 8800 is A2DP compatible (firmware version 3.60 and above!)

 

Nokia 8801 is A2DP compatible

 

Nokia N91 is A2DP compatible

 

Panasonic FOMA P902i is A2DP compatible

 

Pantech&Curitel PT-K1700 is A2DP compatible

 

Pantech&Curitel PT-S130 is A2DP compatible

 

Samsung SCH-i819 is A2DP compatible

 

Samsung SCH-M600 is A2DP compatible

 

Samsung SCH-V720 is A2DP compatible

 

Samsung SCH-V740 is A2DP compatible

 

Samsung SCH-V745 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-D510 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-D600 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-D600E is A2DP compatible

 

Samsung SGH-D608 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-D800 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-E750 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-E760 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-E770 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-i300 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-i308 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-P300 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-S500i is A2DP compatible

 

Samsung SGH-X700 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-X800 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-X810 is A2DP compatible

 

Samsung SGH-Z320i is A2DP compatible

 

Samsung SGH-Z510 is A2DP compatible

 

Samsung SPH-V6900 is A2DP compatible

 

Samsung SPH-V7400 is A2DP compatible

 

Samsung SPH-V7450 is A2DP compatible

 

Samsung SPH-V7600 is A2DP compatible

 

Siemens SFG75 is A2DP compatible

 

Siemens CX75 is A2DP compatible

 

Siemens S75 is A2DP compatible

 

Siemens SL75 is A2DP compatible

 

Siemens SXG75 is A2DP compatible

 

Sony Ericsson P990i is A2DP compatible

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...