Gå til innhold

Øreplugger fra Icemat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Gummiisolasjonen tilpasser seg øregangen, og gjør det tett mellom det indre og det ytre øret. Dette gir en riktigere frekvensgjengivelse enn tradisjonelle øreplugger."

 

Vanlig ørepropper tilpasser seg da også øregangen, og tetter igjen øregangen, det er jo det som er hele virkemåten til ørepropper. Så hvorfor skulle det gi bedre frekvensgjenngivelse? Såvidt jeg vet så ordner de fleste propper med flat frekvensdemping det med å "ødelegge" dempingen høyere opp i frekvens (da tradisjonelle propper demper veldig bra høyere opp).

 

Ellers lurer jeg litt på hva som skal til for å være "skype-sertifisert"? Det er jo ikke akkurat som man trenger utrolig kvalitet for å snakke over skype.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke for å herme, men det var noe jeg reagerte på her jeg også:

Gummiisolasjonen tilpasser seg øregangen, og gjør det tett mellom det indre og det ytre øret.

Gummiisolasjonen skal på ingen måte være mellom det indre og det yrte øret, altså i mellomøret, kammeret bak trommehinna der de tre bena hammer, ambolt og stigbøyle sitter. Hele øreproppen med dens gummiisolasjon skal være i og utenfor øregangen, en del av det ytre øret.

 

Lenke til anatomiske tegninger av øret.

Lenke til kommentar

Gummiisolasjonen skal på ingen måte være mellom det indre og det yrte øret, altså i mellomøret, kammeret bak trommehinna der de tre bena hammer, ambolt og stigbøyle sitter. Hele øreproppen med dens gummiisolasjon skal være i og utenfor øregangen, en del av det ytre øret.

 

Lenke til anatomiske tegninger av øret.

6823785[/snapback]

Alltid kjekt at man må inn på sykehus for å få installert de nye øreproppene sine :!:

Lenke til kommentar
Alltid kjekt at man må inn på sykehus for å få installert de nye øreproppene sine  :!:

 

Null stress!

 

Jobber jo på sykehus! ;)

 

Men sånn helt seriøst. Hvis dette skal være rettet mot gaming tilbehør liksom er det jo ikke spes kult imo.. headset ftw når det gjelder PC bruk.

Lenke til kommentar
Ellers lurer jeg litt på hva som skal til for å være "skype-sertifisert"? Det er jo ikke akkurat som man trenger utrolig kvalitet for å snakke over skype.

 

6823439[/snapback]

 

De har vel bare slengt det på for at Ola Nordmann slipper å spørre elkjøp selgeren: "Virker disse med Skypp?"

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar
Ellers lurer jeg litt på hva som skal til for å være "skype-sertifisert"? Det er jo ikke akkurat som man trenger utrolig kvalitet for å snakke over skype.

 

6823439[/snapback]

 

De har vel bare slengt det på for at Ola Nordmann slipper å spørre elkjøp selgeren: "Virker disse med Skypp?"

6824031[/snapback]

Er vel strengt tatt det samme som Dell-maskiner med "bredbåndsklart" nettverkskort...

Lenke til kommentar
Ikke for å herme, men det var noe jeg reagerte på her jeg også:
Gummiisolasjonen tilpasser seg øregangen, og gjør det tett mellom det indre og det ytre øret.

Gummiisolasjonen skal på ingen måte være mellom det indre og det yrte øret, altså i mellomøret, kammeret bak trommehinna der de tre bena hammer, ambolt og stigbøyle sitter. Hele øreproppen med dens gummiisolasjon skal være i og utenfor øregangen, en del av det ytre øret.

 

Lenke til anatomiske tegninger av øret.

6823785[/snapback]

 

Morsom denne her, jeg endret det indre øret til trommehinnen.

Lenke til kommentar
Ikke for å herme, men det var noe jeg reagerte på her jeg også:
Gummiisolasjonen tilpasser seg øregangen, og gjør det tett mellom det indre og det ytre øret.

Gummiisolasjonen skal på ingen måte være mellom det indre og det yrte øret, altså i mellomøret, kammeret bak trommehinna der de tre bena hammer, ambolt og stigbøyle sitter. Hele øreproppen med dens gummiisolasjon skal være i og utenfor øregangen, en del av det ytre øret.

 

Lenke til anatomiske tegninger av øret.

6823785[/snapback]

 

Morsom denne her, jeg endret det indre øret til trommehinnen.

6826162[/snapback]

 

Det finnes ikke noe "mellom trommehinnen og det ytre øret". Det ytre øret er alt som er på utsiden av trommehinnen (trommehinnen er altså mellom det ytre øret og mellomøret). Pluggene er ment til å gjøre det tett mellom pluggen og veggen i øregangen slik at all lyden (i teorien) skal komme strake veien fra pluggen til trommehinnen og for å unngå støyforurensning fra "utsiden", altså verden utenfor øregangen.

Lenke til kommentar
De er vel ikek helt nye?

Er en stund siden jeg så slike i butikken.

Og skype-sertifisert... Who cares?

6834246[/snapback]

 

 

Det betyr vel egentlig at dem er testet og godkjent for bruk av skype. Flere produsenter burde fokusere på mer av dette.

Er sikkert masse produkter som fungerer sugent med skype, feks for dyp bass eller for dårlig diskant til å kunne bruke i annen sammenheng enn musikk og film

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...