Gå til innhold

- 3G var mislykket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en smarttelefon som jeg bruker til å motta push-mail. Den har 3G, men det første jeg gjorde etter at jeg fikk telefonen, var nettopp å deaktivere 3G. Hvorfor? Jo, batterilevetiden dobles nesten med 3G deaktivert. Dessuten er EDGE mer en nok til push-mail.

 

Videotelefoni har jeg ikke bruk for. Har et eget 3G kort for dataoverføring, så hva skal jeg egentlig med en 3G telefon?

Lenke til kommentar

videotelefoni er definitivt en høna&egget teknologi.

og det blir ikke bedre av at begge brukere må ha 3G telefon og tilgang på ett 3G nett der dem befinner seg.

 

nå viser samsung ett ganske rosenrødt bilde av videotelefoni i sin nye reklame, men desverre tror jeg både videosensor og framerate på dagens 3G-mobiler er for dårlige til at en vil se den kvaliteten dem viser til i reklamen.

Lenke til kommentar

Enig. Videotelefon er noe jeg absolutt ikke har brukfor. Selv om det hadde blitt like billig som å ringe tror jeg, jeg fortsatt hadde ringt på vanlig måte.

 

Å bruke det til dataoverføring kan jo være greit, men det er for dyrt, for å brukes ved siden av bredbånd og for lite dekning og for trekt for å kunne brukes som en erstatning til bredbånd.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...