Gå til innhold

TEST: Fire strømforsyninger for entusiasten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner også en test av Mist sin 600w. Jeg vaklet mellom den og 500w utgaven, men ettersom jeg ikke fant test på den og jeg var redd for at den kom til å støye mer enn 500w utgaven, så ble det den siste på meg.

Er svært fornøyd med den, men er ikke helt sikker på om jeg angrer på at jeg ikke kjøpte storebror. Noen andre her som har testen den og kan si noe om støynivået på den sammenlignet med den på 500w?

Lenke til kommentar

Man bør kanskje også nevne at det ikke bare er to gfx kort som kvalifiserer til "beefy" PSU .

 

Ref:

Man trenger ikke lenger ha et monster av en maskin for å kunne se behovet av en kraftigere strømforsyning. Spesielt ikke hvis man liker å overklokke, eller har planer om et oppsett som benytter seg av to grafikkort.

 

 

 

Nemlig ATI X1900 korta som suger strøm så det holder , sammenliknet med nvidia 7900 korta . Valg mellom nvidia 7900 og ATI X1900 gjør enorme

utslag på nødvendig +12v ampere , samme med nvidia GT vs GTX vs GX2 og ATI 1900 GT vs XT vs XTX.

 

x1900_power.gif

cons_premium.gif

cons_hiend.gif

Lenke til kommentar

Fin test, men som nenvt savner jeg litt flere aktuelle merker. Hva med en to delt PSU roundup i 400 og 700 watts klassen?

 

Seasonic M12 står høyt på min ønskeliste over testobjekter:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323037

 

I468949.jpg

 

I tillegg hadde det vært fint om dere fikk med støytester. Spesiellt hvor mye de ulike støyer under full load. Der vet jeg at MIST 500 watt faktisk støyer mere enn en hva en skulle trodd.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Holder meg til PC Power & Cooling eller Silverstone PSU'er jeg.

 

For min del ser jeg ikke på modulære strømforsyninger som noe som er egnet for entusiaster, siden det er høyere resistans i kablene på disse, og hvis det skjer noe galt med en kontakt kan muligens alt fyke til h*****e. Har merket ustabil strømtilførsel på 12V rail'ene på enkelte av de og. Går aldri tilbake til de nei...

Lenke til kommentar

Da satser vi på å få en "oppgradert" test av kanskje MIST 600W da?

 

for min del så er det 3 ting som er viktig.

Modul-basert, støy-nivå og stabilitet.

 

Håper dere også kan få tak i måle instrumenter også, selv om man kanskje ikke får tak i "verdens dyreste" så ihvertfall et billig hvor man kan få en nogenlunde indikasjon på lydnivå hadde vært fint.

 

Frankie

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...