Gå til innhold

Profesjonelt kort fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan en kjøre andre PCIe ekspansjonskort på sånne 16x slots? For eksempel 1x og 4x PCIe utvidelseskort? Finnes det andre typer kort en skjermkort som benytter hele 16x av båndbredden på disse PCIe slots? Kanskje PCIe kort for serverbruk (nettverk, diskkontrollere).

Lenke til kommentar
PS/2 er nyttig hvis man har KVM uten usb.

Parralellporten er og grei å ha i enkelte tilfeller, da enkelte spesialverktøy bruker denne.

 

Ellers ser det ut som et greitt kort til profesjonelt bruk - kjekt at 4 store pcie spor begynner å komme.

6790122[/snapback]

Medn de kunne iallefall ta bort paralellporten fra I/O-panelet og heller gjort den tilgjengelig på en brakett til å bruke i expansjons-slottene. Ellers så kommer vel kortet til sitt rette bruk enkelte plasser, men forblir nok et nisje produkt.

 

Hva med Matrox Pharelia QID som støtter 4 skjermer pr kort, det må jo bli enda bedre.. :cool:

Lenke til kommentar
PS/2 er nyttig hvis man har KVM uten usb.

Parralellporten er og grei å ha i enkelte tilfeller, da enkelte spesialverktøy bruker denne.

 

Ellers ser det ut som et greitt kort til profesjonelt bruk - kjekt at 4 store pcie spor begynner å komme.

6790122[/snapback]

 

Man får jo med braketter, å ha på paralell og PS2 for så marginale bruksområder er sløs i mine øyne, sleng med en brakett for de få som trenger det.

 

G: såvidt jeg vet skal det gå fint å kjøre vanlige kort i 16x-slottene ja (men alle er kanskje ikke 16x om alle er på), men dette er langt ifra sikker kunnska fra min side.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det reellt at det er 4x PCI-e x16-spor? Altså 64 lanes kun til de fire portene? x8 går til nøds, men hvis det er x4 blir jeg skuffa.

 

Jeg skulle ønske det var 4x x16 og 2 PCI-x-spor. 4x 7950GT-kort og 2x 15-kanalers SAS-kontrollere :D

6790680[/snapback]

 

Hehe, det er jo lov å drømme, personlig liker jeg godt at ting er tilpasset litt billigere kontrollerkort :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Paralellporten kunne godt vært begravet ja, det er ytterst få som bruker slikt på nye hovedkort i dag. Men PS/2 er veldig nyttig og er i bruk på alle pcer i huset hvor jeg bor.  Så 2xPS/2 bør være på hovedkort en stund til. Men LTP, COM, Gameport og lignende kan fjernes.

6790621[/snapback]

 

Seriellportene bruker man jo når man skal konfe diverse utstyr, mange programer bruker også noe merkelige greier man plugger i LPT-porten for å holde styr på lisenser.

Lenke til kommentar
Er det reellt at det er 4x PCI-e x16-spor? Altså 64 lanes kun til de fire portene? x8 går til nøds, men hvis det er x4 blir jeg skuffa.

6790680[/snapback]

Neppe, det er nok snakk om at enten alle portene har 8 linjer eller at 2 har 16 og de to siste har 8 linjer. Men det er ikke noe å bli skuffet over. Det betyr ikke så mye for ytelsen om portene er x8 eller x16.

 

4x 7950GX2, X6800 + 8gb ram anyone?

6790827[/snapback]

Hvis du skal ha 8GiB så blir det ganske dyrt samt at det spørs om du ikke taper ytelse på grunn av at minnet bare er 533MHz. Hvis du kjører Windows XP 32bit så vil du likevel ikke få tilgang til mer enn 3GiB uten videre. (Det går an å tweake opp mot ca 3,5GiB). I 64bit får man benyttet hele minnet. (Det var snakk om en bug i Conroe som gjorde at det går ut over ytelsen med over 4GiB, men jeg har ikke sett det bekreftet noen plasser)

 

CrZy_T: Dongler finnes som regel i USB-utgaver, men selv om de ikke gjør det så er det like greit å bruke et parallellportkort.

 

Hvis f.eks 99% av kjøperene ikke bruker den porten så er det billigere og bedre om den ene prosenten kjøper kontrollerkort i stedet for at alle 100% må betale noen kroner ekstra for parallellporten og få begrenset luftstrømmen osv.

Lenke til kommentar

Dette forståe jeg ikke helt dog... de to store PCI-X 64bit portene kan vel da ikke brukes til vanlige skjermkort? ... De er jo ikke fysiske samme slot som de vanlige skjermkort-slottene, så et vanlig PCI-E skjermkort kan vel umulig passe inn, kan det?

 

Eller er det faktisk teoretisk mulig å kjøre quad-SLI på dette kortet med 4 stk. "single" kort?

 

EDIT: Nei nå roter jeg litt sammen. Det er P5WDG2 WS som har disse to supersvære slottene som jeg ikke helt skjønner hva skal brukes til. Kortet i denne artikkelen ser ut til å ha 4 "normale" PCI-E slotter.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Stigma: Det har alt blitt gjort, for lenge siden med ett Gigabyte hovedkort. Hvorvidt det fungerer eller ei er så som så. QuadSLI som det er nå (2x 7950GX2-kort) fungerer særdeles dårlig.

6791390[/snapback]

 

Klar over at quad-sli er blitt gjort før, men det har vel ikke det med 4 single kort så langt jeg har fått med meg =) Jeg leser det meste på de mer ekstreme internationale forumene, så jeg regner med jeg hadde sett det der i såfall ^_^

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...