Gå til innhold

Test: Samsung Z710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde store forventninger til denne telefonen, men ble litt skuffet. Spesielt på kameraet. I tilleg håpet jeg at Samsung endelig kunne ha fikset det slik at man kan bruke telefonene mest en spiller musikk. :ermm:

 

Nydelig design, som vanlig av Samsung, men det holder ikke helt til mål. Har gått fra Samsung til SE, og tror ikke jeg kommer til å gå tilbake helt enda. :no:

Lenke til kommentar

pokker så synd, for telefonen virket spennende.

har egentlig avskrevet den til fordel for navnebror fra sonyericsson.

greit nok, svakere kamera og ikke umts. men den har edge, noe jeg tror jeg kommer til å få bruk for flere steder i dette landet den umts. og den gir meg også mulighet til å styre musikken uten å åpne telefonen.

 

så nært, men akk så fjernt. men med tanke på at dem har en SCH-A990 dre ute med eksterne multimediaknapper så kansje det kommer en oppdatert versjon etter hvert?

 

ser forresten tester klager over at den ikke har wifi. dette er ikke en pdafon og prisen er nok satt ut fra kameraet så jeg ser ikke helt hvorfor en forventer wifi pga prisen...

Lenke til kommentar

Bildene ser jo ut som de er tatt med et 320x240 kamera og interpolert opp. Makan til dårlig kvalitet har jeg aldri sett. Bare prøv å se ansiktene til folka på bildet... Hadde ikke gitt 1000kr for den telefonen engang. Kunne kanskje vurdert den om den lå i 2-300kr skiktet og jeg ikke hadde telefon fra før.

Lenke til kommentar
Samsung Z710 har alt

 

BS!

 

 

 

Wlan ?

6804964[/snapback]

 

hva er det med folk og wlan på mobil egentlig? skaff dere en pda :p

eter bare batteri uansett. skjerm osv er for liten til å kunne nyttigjøre seg båndbredden.

 

Bildene ser jo ut som de er tatt med et 320x240 kamera og interpolert opp. Makan til dårlig kvalitet har jeg aldri sett. Bare prøv å se ansiktene til folka på bildet... Hadde ikke gitt 1000kr for den telefonen engang. Kunne kanskje vurdert den om den lå i 2-300kr skiktet og jeg ikke hadde telefon fra før.

6805771[/snapback]

 

hmm, det ene bildet var vel tatt om natta, og det er generellt helvet for ett kamera uten skikkelig blits uansett. og det andre var folk i bevegelse og i distanse, good luck å fange detaljer uten semipro utstyr der...

 

alt i alt så er resultatet som forventet. brukbare til festbilder men ikke noe jeg vil brukt til å forevige ett nytt medlem av familien. og det er gjenganger for alle kameramobiler, uansett oppløsning. greit å ha når du ikke har noe annet for hånden og burde prøve å fange noe der og da.

Lenke til kommentar
Samsung Z710 har alt

 

BS!

 

 

 

Wlan ?

6804964[/snapback]

 

hva er det med folk og wlan på mobil egentlig? skaff dere en pda :p

eter bare batteri uansett. skjerm osv er for liten til å kunne nyttigjøre seg båndbredden.

 

Wlan er gratis, i motsetning til andre typer datatrafikk som koster blod.

 

AtW

6805868[/snapback]

 

tja, men som jeg påpekte så trenger en større skjerm osv for å få noe fornuftig ut av den datatrafikken. så jeg kunne forstått wlanpratet om vi her snakket om en palm treo eller lignende. og wlan er ikke alltid gratis...

Lenke til kommentar

Wlan er gratis, i motsetning til andre typer datatrafikk som koster blod.

 

AtW

6805868[/snapback]

 

tja, men som jeg påpekte så trenger en større skjerm osv for å få noe fornuftig ut av den datatrafikken. så jeg kunne forstått wlanpratet om vi her snakket om en palm treo eller lignende. og wlan er ikke alltid gratis...

6806911[/snapback]

 

Wlan er ikke alltid gratis, men oftere enn annen alternativ datatrafikk, og wlan kan jo stort sett brukes til alt du bruker andre måter å overføre data til, man ikke bruke hele båndbredden.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Wlan er gratis, i motsetning til andre typer datatrafikk som koster blod.

 

AtW

6805868[/snapback]

 

tja, men som jeg påpekte så trenger en større skjerm osv for å få noe fornuftig ut av den datatrafikken. så jeg kunne forstått wlanpratet om vi her snakket om en palm treo eller lignende. og wlan er ikke alltid gratis...

6806911[/snapback]

 

Wlan er ikke alltid gratis, men oftere enn annen alternativ datatrafikk, og wlan kan jo stort sett brukes til alt du bruker andre måter å overføre data til, man ikke bruke hele båndbredden.

 

AtW

6806925[/snapback]

 

heh, vel ok det er ett poeng der. men jeg ser likevel ikke nytten av wlan i en telefon som denne. ok at det kansje kan være nyttig for å sende ett bilde pr epost innimellom, men hvor ofte vil det skje tro? og om en har abonement med telenor så kan en jo alltids aktivisere den data-tjenesten hvor en betaler 550 eller noe sånt pr måned og kan bruke så mye datatrafikk pr mobilnettet som en bare orker. om den nå bare hadde fått på plass skikkelig dekning av umts/hsdpa så hadde det vært som å ha dsl i lomma ;)

 

helvet heller, har lyst til å gjøre det med en edge-telefon i dag siden jeg for tiden ikke har tilgang på dsl (gammel linje, lang historie. og blir ikke bedre av at telenor nylig fjernet tellerskritt på fasttelefon for dem med dsl fra telenor).

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen her inne som har i det hele tatt prøvd denne tlfen?

Jeg mener det er galt og si noen om tlf bare pga en test, kansje testen er gjort av fag folk, som har ulike syn på mobiler, men det er ikke riktig gjort av noen av oss som er her på dette forumet å dømme denne tlfen før vi i det hele tatt har tatt på den!

Lenke til kommentar

Fikk kjøpt mobilen i dag, kr 3299 med minne kort på 1GB tlfen er open så du kan bestemme hvilken sim kort du ønsker å ha i den, satte i ett netcom simkort, 3G funker meget bra, synes det er en kjempe tlf for dere som vil høre på testen, har hatt mobilen i ca 5 timer å enda stresser med og stoppe tastelyden :hmm:

Har ingenting vondt å si om Samsung Z710, sammenlignet bildet på mobilen med en SE K800i, Samsungen tar den i bilde kvalitet når det gjelder å ta bilde av ting som står helt rolig. 3.2 MP hjelper mye når det kommer til en sånn tlf som dette her, eneste jeg synes var litt negativ var at brukeren MÅ nesten lese boka på den.

 

Ellers kjempe tlf, skal se om jeg kan finne mere tull på den, er det noe så gir jeg beskjed til dere så dere ikke kjøper det, men kammerate på mobilen er av høyeste kvalitet.

 

Mvh.

Trez (mobil master) :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...