Gå til innhold

SpiralFrog med gratis musikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, at de enda ikke har skjønt det... La piratene ta seg av markedsføringa så kan de droppe utgifter på det, og wolla, overskuddet på musikksalget går opp ;)

"Kent påpeker at deres tjeneste vil være tryggere mot virus og spyware, samt at de fleste vil kunne laste ned med bedre hastighet enn fra en piratside."

 

"SpiralFrog vil gi kundene en bedre opplevelse enn de kan få fra noen piratside, sier SpiralFrogs direktør Robin Kent"

 

Skal jeg gråte eller le?

 

Anyway, et steg i riktig retning er det jo.

Lenke til kommentar

Har etterlyst en slik tjeneste lenge! Spennende at noen av de litt større aktørene begynner å ta litt initiativ. Men som vanlig er tjenesten forbeholdt USA og Canada.

Et slikt tilbud burde i min mening vært globalt for flere år siden.

 

Blir spennende å se om musikken blir tilbudt i skikkelig kvalitet og hvilke eventuelle begrensninger som blir lagt på den.¨

 

Tanken om at siden skal foreslå alternativer etter hvilken musikk du lytter til er absolutt et steg i riktig retning og kan bidra til at et bredere spekter av artister når frem. Det vil jo vise seg om utvalget blir stort eller det er bare noen få "utvalgte" artister som blir sluppet til.

 

Stiller meg tvilende til at dette skal bli noe sikrere enn andre former for digital distribusjon. Spyware faren er i mine øyne noe hypa både for å holde folk vekk fra ukontrollert distribusjon og ikke minst en glimrende måte å trekke kunder da folk er meget redd for disse ulumskhetene.

 

Men om de greier å kjøre en global tjeneste, med godt tilbud i valgfri kvalitet uten at reklamen kveler hele opplegget i form av kanskje reklamesnutter i lydsporet er dette absolutt velkommen i min bok. Tjenesten bør også ha et meget enkelt brukergrensesnitt og ikke minst god hastighet.

 

Håper bare at tjenesten ikke bare blir et påskudd til å ta flere såkalte pirater, men snarere en reell konkurrent til fildelingsnettverk.

Lenke til kommentar

Uff, det er så mange potensielle fallgruver de kan dette i at dette kan være alt fra et "Wow" prosjekt til et "ikke-faen", så før vi vet mer blir det desverre vanskelig å vudere det. Siden dette har fått såpass mediaoppslag håper jeg at de kan holde en forbrukervennlig holdning pga stor pågang og ikke at de må trykke få kundere hardere for å få hjulene til å gå rundt og dermed kvele seg selv.

 

Et ganske worst-case scenario er jo at det er WMA med DRM som krever ny nedlastbar lisens for hver avspilling, som betyr at for hver gang du spiller av en sang hopper det opp et nytt vindu i nettleseren med en reklame og en "I have seen the ad, play the damn song" knapp under. Trykker du knappen i leseren vil sangen avspilles, men for hver avspilling av hver sang må samme prosedyre gjennom.

Lenke til kommentar
Et ganske worst-case scenario er jo at det er WMA med DRM som krever ny nedlastbar lisens for hver avspilling, som betyr at for hver gang du spiller av en sang hopper det opp et nytt vindu i nettleseren med en reklame og en "I have seen the ad, play the damn song" knapp under. Trykker du knappen i leseren vil sangen avspilles, men for hver avspilling av hver sang må samme prosedyre gjennom.

6771064[/snapback]

Argh, nå ble jeg redd for mareritt i natt :cry:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...