Gå til innhold

Ukens perle: SmartMovie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-45jaQkrH
Så snart filmen er konvertert, overfører du den til mobiltelefonen og henter den opp med avspilleren.

Hva snakkes det om av tid her? rask/treg konvertering i forhold til andre alternativer? Har prøvd ut endel småprogrammer for konvertering til format og størrelse tilpasset mobil, og er foreløpig ikke akkurat fornøyd med tiden det tar. Derimot null erfaringer med SmartMovie.

Lenke til kommentar
Så snart filmen er konvertert, overfører du den til mobiltelefonen og henter den opp med avspilleren.

Hva snakkes det om av tid her? rask/treg konvertering i forhold til andre alternativer? Har prøvd ut endel småprogrammer for konvertering til format og størrelse tilpasset mobil, og er foreløpig ikke akkurat fornøyd med tiden det tar. Derimot null erfaringer med SmartMovie.

6764367[/snapback]

 

SmartMovie konverterer rimelig kjapt, siden det er snakk om lave oppløsninger. Men dette avhenger selvsagt av hvilken kvalitet du velger og hvor rask prosessor PC-en din har.

 

Min personlige erfaring er at SmartMovie konverterer lynkjapt i forhold til Quicktime Pro.

Lenke til kommentar

En annen ting som er viktig å merke seg er at konvertereren konverterer helt normale XviD/DivX filer med MP3 lyd. Det betyr også at du ikke trenger konvertere filmene i det hele tatt dersom filen er Xvid eller DivX fra før! SmartMovie spiller nemlig av helt vanlige DivX og XviD filer. Jeg bruker SmartMovie selv og jeg har ofte bare overført fila uten å konvertere og den spilles av perfekt på mobilen som den er :) Alt du må passe på er at oppløsningen ikke er for høy for da vil videoen hakke (natulig nok).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...