Gå til innhold

Sapphire med to AM2-hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sapphire lover også ut svært gode overklokkingsegenskaper, og et unikt design i hvit PVC.

 

Er det kanskje "PCB" de mener her??

 

Francis :D

6763792[/snapback]

tror ikke det, pvc er vel materiale de bruker for å lage korta...mulig jeg tar feil da, er ikke lett å huske alle de forkortelsene hele tida

 

ellers så er jeg skeptisk til ati brikkesett. har ikke satt meg noe inn i det så jeg vet ikke hva som er bra og dårlig. men jeg liker ati skjermkort, så er vel på tide å lære litt om det :hmm:

Lenke til kommentar
Layouten på PURE CrossFire PC-AM2RD580 holder ikke; Bare ett PCI-spor som vil bli dekket over av det nederste skjermkortet dersom dette har dual-slot kjøling.

6763710[/snapback]

Det var stusselig med porter ja. Tviler på at kortet er beregnet på mer enn ren spilling og overklokking. Da synes jeg de like gjerne kunne laget det i mATX-format og spart seg litt plass. (uten å fjerne overklokkingsegenskapene). Men ikke bare portene er dårlig utnyttet. Se på I/U-feltet bak. Noen få porter i ene enden mens resten står ubrukt. PS2-portene kunne de like gjerne kuttet ut men jeg savner flere USB-porter, firwewire, eSATA, en nettverksport til osv.

 

Sapphire lover også ut svært gode overklokkingsegenskaper, og et unikt design i hvit PVC.

Er det kanskje "PCB" de mener her??

6763792[/snapback]

Det må være en tabbe ja. Kan umulig tenke meg til at de har funnet opp en revolusjonerende teknikk for å ta i bruk brannfarlig PVC med elendige elekriske egenskaper i produksjonen av PCB (Printed Circuit Board)

PVC:pvc_tee.jpg

Dette ser veldig spennende ut. Gode mATX-kort trengs det for AM2 ja. Men jeg er spent på om AMDs kommende K8L vil fungére i slike hovedkort. Jeg vet at de fysisk vil passe.

6764420[/snapback]

Jeg har lest en plass for lange siden (rundt lansering av AM2) at AMD offisiellt hadde sagt at man enkelt bare kunne smette inn en K8L quad Core i dagens hovedkort med AM2 når den kommer. Jeg burde sikkert bokmerket stedet jeg leste det for det spørres vist om stadig vekk.

 

Apropos K8L så hører jeg at AMD sliter litt med høy spenning, varme og dermed lave klokkehastigheter på første tapeout på 65nm-prosessen sin. Dette blir sikkert fikset i nye revisjoner som vil komme på løpende bånd utover høsten og frem mot lansering, men det blir spennende å se hvordan den yter i det minste. Sammenlignet med K8 og C2D på samme klokkehastighet selvsagt.

Lenke til kommentar
huh?

 

For en unik design.

 

For et unikt design.

 

?

6765276[/snapback]

 

Mhm I følge ordboka heter det en design. Men si denne settingen høyt, så alle hører det: Åhhh Den designen var tøff/nydelig! Høres helt for jævlig ut, og jeg tviler på at det er annet enn tidligere språkrådansatte og enkelte rettskrivingfascister som bruker det( Hei-hei Lisø:p).

 

"En design" er nesten like ille som "totito"(22- et alvorlig forslag med en del støtte da de la om tellemåten).

Lenke til kommentar
Jeg har lest en plass for lange siden (rundt lansering av AM2) at AMD offisiellt hadde sagt at man enkelt bare kunne smette inn en K8L quad Core i dagens hovedkort med AM2 når den kommer. Jeg burde sikkert bokmerket stedet jeg leste det for det spørres vist om stadig vekk.

6764696[/snapback]

Ja, jeg mener det finnes gode indikasjoner på at K8L vil være optimalisert til AM3 (eller omvendt), men at den også vil være kompatibel med AM2.

Part of the specification for HT-3 is backwards compatibility with older revisions of HyperTransport, and the forward compatibility of the AM2 socket confirms that. However, it’s important to mention that even though AM3 CPUs will work in the AM2 socket, HT-3 allows for 5.2 Giga-transfers per second, while current AM2 motherboards top out at 2.0 Giga-transfers per second. Even though the additional headroom is likely not completely necessary, quad-core CPUs will certainly benefit from the additional bandwidth to additional CPUs or co-processors.

 

<snip>

 

AMD has not announced when Socket AM3 will be released, although since it would be the first HT-3 "ready" socket design, it seems likely that K8L and AM3 for the desktop will launch simultaneously.

Så HyperTransport-versjonene er kompatible, og AMD vil implementere støtte for begge minnetyper i sine fremtidige prosessorer. Det tyder jo på at K8L vil virke på socket AM2, selv om AM3 og K8L trolig lanseres samtidig.

 

K8L will support DDR2 and DDR3 when it becomes available, although it’s still anyone's guess as to whether or not the market will actually adopt DDR3 quickly enough to warrant using DDR3 aggressively at the core launch.
...og dette utsagnet er jo tydelig nok - K8L vil støtte DDR2 i tillegg. Det betyr jo nødvendigvis at den blir kompatibel med AM2, for DDR2-minne vil jo ikke virke på AM3-kort.

 

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3169

http://dailytech.com/article.aspx?newsid=2388

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...