Gå til innhold

Vista RC1 trolig klar i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høyrest bra ut dette!

 

Og nei det må man vel ikkje, men dei har lovd oss mykje mindre restart og det stoler eg på kjem til å gå bra.

6750810[/snapback]

 

He he!

Dette har dei lovet os siden Win95. :thumbdown:

 

Så lenge man kan kjøre en 'cmd' og få opp en DOS-boks - da har jeg ikke rigtig troen på dette :hmm:

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Så lenge man kan kjøre en 'cmd' og få opp en DOS-boks - da har jeg ikke rigtig troen på dette.

6750881[/snapback]

Det er ikke en DOS-boks, det er et command prompt. Med NT-kjernen har dette vært slik i hvert fall siden Windows NT 3.51 i 1995 (sannsynligvis i en enda tidligere versjon). NT kjernen har ikke vært basert på DOS siste 10 år, så jeg tror det er på tide at du tar en titt på arkitekturen i nyere Windows-versjoner og legger noen av bekymringene dine på hylla :)

 

Edit: Forøvrig skal det sies at Longhorn Server Core kommer til kun å bruke kommandolinje, og ikke Explorer/IE. Det er nesten så jeg begynner å glede meg.

Endret av roac
Lenke til kommentar
Da håper jeg det er snakk om det nye shellet (Monad), som er en anelse mer funksjonelt enn den gamle kommandolinjen  :)

6751154[/snapback]

Såvidt jeg vet: Nei. Dette er dog ikke noe problem for PowerShell (som tidligere het monad) er et tillegg som du selv kan velge å bruke. PowerShell benyttes blant annet i Exchange 2007.

Lenke til kommentar
Ekte RC1, build 5552 er jo lekket allerede. Lakk bare en dag etter 5536 ble sluppet.

6751226[/snapback]

 

Uansett om Build 5552 blir RC1 så blir det flere rekompileringer før den blir sluppet som RC1, ellers ville det vært unødvendig å slippe 5536, som skulle gi betatesterne sjansen til å luke de alvorligste feilene før RC1.

 

5536 er neppe 3 ganger raskere enn tidligere builder, men den krevde bare en eneste driverinstallasjon fra meg (en mange år gammel canon scanner), ellers fant den printer, lydkort, trådløst nettverkskort osv.

 

Har heller ikke hatt noen alvorlige crash, og alt virker mer stabilt og responsivt enn noen tidligere build

Endret av Kr]st[an
Lenke til kommentar

De som savner DOS-boks kan legge inn VirtualPC og bruke DOS der.

Siden første offisielle versjon av NT-kjernen (27. Juli 1993, Windows NT Workstation / Advanced Server 3.1, build 528) har det vært en command prompt som fungerer "identisk" med DOS sin, uten native støtte for DOS programmer, såklart. Grunnen til at det ikke er noe NT 1.0 er fordi de valge samme versjonsnummer som den opprinnelige windows-serien.

Build-nummerene på NT kjernen er derimot stigende til dagens høyeste "release" build, 3790 eller Windows Professional x64 Edition (og Server 2003).

Morsomt er det at Windows 2000 er NT 5.0, Windows XP er NT 5.1, mens Vista er NT 6.0. så får vi se hva slags forskjell dette har tilslutt.

Lenke til kommentar
Ekte RC1, build 5552 er jo lekket allerede. Lakk bare en dag etter 5536 ble sluppet.

6751226[/snapback]

Den builden som av en eller annen grunn ikke kommer på mer enn 8,9% nedlasting?

 

Godt mulig at 5552 blir RC1, men det betyr ikke at den er bedre enn 5536. Build-nummer sier kort sagt veldig lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...