Gå til innhold

Nå får du mobil til under 400 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6. Mobilbanken utfordrer nettbanken

Bankene har blitt stadig mer fleksible, og skrittet fra dataskjermen til mobilskjermen blir neste skritt i utviklingen. Banker som Skandiabanken lar deg allerede sjekke saldoen, betale regninger og overføre penger mens du er på farten, fra PDA-en eller mobiltelefonen din. Dette året vil flere andre banker kaste seg inn i kampen, ettersom en stadig større andel av mobiltelefonene her i landet får skjermer og nettlesere egnet for mobilbankbruk.

Vet DnB NOR har nettbank for mobil (https://mobil.dnbnor.no), og vil tro andre også har dette på plass nå. Det ser altså ut som om denne også kommer til å gå i oppfyllelse.

 

De spådommene som har gått i oppfyllelse er 1. Mobiltelefonen faller under 400 kr, 3. Windows blir stort, 5. Videopptak blir hett og 7. Mobildekningen passerer 110 %?

Lenke til kommentar
6. Mobilbanken utfordrer nettbanken

Bankene har blitt stadig mer fleksible, og skrittet fra dataskjermen til mobilskjermen blir neste skritt i utviklingen. Banker som Skandiabanken lar deg allerede sjekke saldoen, betale regninger og overføre penger mens du er på farten, fra PDA-en eller mobiltelefonen din. Dette året vil flere andre banker kaste seg inn i kampen, ettersom en stadig større andel av mobiltelefonene her i landet får skjermer og nettlesere egnet for mobilbankbruk.

Vet DnB NOR har nettbank for mobil (https://mobil.dnbnor.no), og vil tro andre også har dette på plass nå. Det ser altså ut som om denne også kommer til å gå i oppfyllelse.

 

De spådommene som har gått i oppfyllelse er 1. Mobiltelefonen faller under 400 kr, 3. Windows blir stort, 5. Videopptak blir hett og 7. Mobildekningen passerer 110 %?

6762944[/snapback]

 

Diverre går min bankforbindelse mot strømmen.Etter å ha brukt wap-nettbanken overlenger tid og foretrekt den fram for Telebanken (ringe eit telefonnummer og få tilgang til kontoen).Liker dette da eg ikkje har fast tilgang til ein internett forbindelse.Men, i denne månaden eller i løpet av året.Skal banken slutte med wap-banken. :/ Kommer til å savne denne funksjonen..

Spørsmålet om det er så viktig for meg at eg skifter bank.Det er andre betingelser som er viktig også ;)

Lenke til kommentar

wap-tjenester i dag sliter med stempelet som wap pådro seg i startfasen før gprs: dyrt og kjedelig. men da snakker vi om telefoner med gråtoneskjermer og som sagt ingen gprs. og treigt gikk det også.

 

men med dagens mobiler så burde det funke ganske greit hadde jeg trodd.

og siden betaling av regninger er som oftest bare snakk om å taste tall så burde en wap-løsning være perfekt. du sitter jo med tallstastaturet i hendene.

 

folk vet rett og slett ikke hva muligheter wap gir. også var det den greia med å finne sidene da. dem er jo ikke oppgitt noen steder :(

 

og bedre blir det vel ikke av at noen sider bruker "wap.", andre bruker "mobil.", og en tredje gruppe bruker "mobile.". forvirringen er herved total...

 

har lekt meg litt med google sin wap-søk. og det virker som østeuropa og lignende er mer frampå med wap-tjenester og sider. kansje ikke så rart siden det er mer sansynlig at noen har en mobil med wap den en pc og internetforbindelse...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...