Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan finne fram til en pc via ip adresse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen! jeg lurte på hvordan det var mulig å finne fram til en pc via en ip adresse...sliter litt med en som skriver dritt på min side, og vil finne ut hvem det er....

Er det en enkel måte å gjøre det på?

 

Hilsen Joachim!

6699854[/snapback]

 

Det jeg har gjort et par ganger, er å gjøre reverse DNS-lookup på ip'n. (dig -x ip) om jeg ikke husker feil (linuxkommando). Da dukker somregel ISP opp.

 

Så kan du sende mail til abuse@isp (om jeg ikke husker feil) og klage. Resultatet er stort sett at synderen får kutta nettlinja si.

 

Personlig fikk jeg kasta en bedrift to ganger av nettet på en uke, da IIS-serveren deres insisterte på å prøve å infisere indianer'n min med et virus. Dumt av dem.

 

Dersom du istedet for "blablabla.isp.com" får "webside.com", send en mail til [email protected] og si i fra - de kan ha hatt ett innbrudd, og blir stort sett veldig glade for å høre om det.

 

Hold nettet reint! :w00t:

Lenke til kommentar
Hei alle sammen! jeg lurte på hvordan det var mulig å finne fram til en pc via en ip adresse...sliter litt med en som skriver dritt på min side, og vil finne ut hvem det er....

Er det en enkel måte å gjøre det på?

 

Hilsen Joachim!

6699854[/snapback]

 

Det jeg har gjort et par ganger, er å gjøre reverse DNS-lookup på ip'n. (dig -x ip) om jeg ikke husker feil (linuxkommando). Da dukker somregel ISP opp.

 

Så kan du sende mail til abuse@isp (om jeg ikke husker feil) og klage. Resultatet er stort sett at synderen får kutta nettlinja si.

 

Personlig fikk jeg kasta en bedrift to ganger av nettet på en uke, da IIS-serveren deres insisterte på å prøve å infisere indianer'n min med et virus. Dumt av dem.

 

Dersom du istedet for "blablabla.isp.com" får "webside.com", send en mail til [email protected] og si i fra - de kan ha hatt ett innbrudd, og blir stort sett veldig glade for å høre om det.

 

Hold nettet reint! :w00t:

6703100[/snapback]

 

 

Skjønte ikke så mye jeg:P kan ikke så mye om pc, den internett siden var litt til hjelp;) men veit bare at det kommer fra et sted i nærheten... :thumbup: takker for svar gutta! ;)

MVH Joachim

Lenke til kommentar

Du kommer aldri noen vei med det, trådstarter. En seriøs ISP gir ikke fra seg informasjon om IP med mindre det dreier seg om ting som er så stygt at jeg ikke vil nevne navnet på her.

Det du derimot kan gjøre, er å frorsøke å hacke deg inn på denne personens maskin og finne info der. Men jeg ville latt det ligge var jeg deg. Blokker adressen hans for tilgang, og problemet er borte.

Lenke til kommentar
Du kommer aldri noen vei med det, trådstarter. En seriøs ISP gir ikke fra seg informasjon om IP med mindre det dreier seg om ting som er så stygt at jeg ikke vil nevne navnet på her.

Det du derimot kan gjøre, er å frorsøke å hacke deg inn på denne personens maskin og finne info der. Men jeg ville latt det ligge var jeg deg. Blokker adressen hans for tilgang, og problemet er borte.

6715942[/snapback]

hacke adressen hans? er det mulig? han sier jo han har lite erfraring med PC

 

men blokk han og la det ligge så er nok det best...

Lenke til kommentar
Du kan sjekke opp hva slags ISP han har, og da selvfølgelig land og kanskje landsdel vha. et søk, f.eks. Ripe.net. Copy&paste IP så ser du litt info.

6716475[/snapback]

jeg testa å søke på en venn, vet ikke om navnet stemmer da:S, vet ikke hva han heter, men fikk et navn :p

 

nei... vent litt, søkte på min ip, fikk akkurat samme...mulig det er han som eier nexgentel? Bjorn Nilsen? ligger det i bergen?

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
Du søkte etter navnet hans?

 

Du får ikke navn på personen, men navn på ISP.

6716624[/snapback]

edit over, søkte på IP, gikk ISP (nextgentel) og slik:

fikk dette:

address: Sandslimarka 31

address: P.O Box 3 Sandsli

address: N-5861 Bergen

address: Norway

address: ---------------------

phone: +47 55527900

fax-no: +47 55527910

e-mail: [email protected]

e-mail: [email protected]

admin-c: BN284-RIPE

tech-c: OKH17-RIPE

tech-c: AS27896-RIPE

tech-c: CA4889-RIPE

tech-c: EE28-RIPE

nic-hdl: NGT5-RIPE

mnt-by: NO-NEXTGENTEL-MNT

source: RIPE # Filtered

 

person: Bjorn Nilsen

address: NextGenTel AS

address: Sandslimarka 31

address: P.O. Box 3 Sandsli

address: N-5861 Bergen

address: Norway

phone: +47 5552 7900

fax-no: +47 5552 7910

nic-hdl: BN284-RIPE

source: RIPE # Filtered

mnt-by: NO-NEXTGENTEL-MNT

Lenke til kommentar
Du kommer aldri noen vei med det, trådstarter. En seriøs ISP gir ikke fra seg informasjon om IP med mindre det dreier seg om ting som er så stygt at jeg ikke vil nevne navnet på her.

Det du derimot kan gjøre, er å frorsøke å hacke deg inn på denne personens maskin og finne info der. Men jeg ville latt det ligge var jeg deg. Blokker adressen hans for tilgang, og problemet er borte.

6715942[/snapback]

 

 

Du søkte etter navnet hans?

 

Du får ikke navn på personen, men navn på ISP.

6716624[/snapback]

edit over, søkte på IP, gikk ISP (nextgentel) og slik:

fikk dette:

address: Sandslimarka 31

address: P.O Box 3 Sandsli

address: N-5861 Bergen

address: Norway

address: ---------------------

phone: +47 55527900

fax-no: +47 55527910

e-mail: [email protected]

e-mail: [email protected]

admin-c: BN284-RIPE

tech-c: OKH17-RIPE

tech-c: AS27896-RIPE

tech-c: CA4889-RIPE

tech-c: EE28-RIPE

nic-hdl: NGT5-RIPE

mnt-by: NO-NEXTGENTEL-MNT

source: RIPE # Filtered

 

person: Bjorn Nilsen

address: NextGenTel AS

address: Sandslimarka 31

address: P.O. Box 3 Sandsli

address: N-5861 Bergen

address: Norway

phone: +47 5552 7900

fax-no: +47 5552 7910

nic-hdl: BN284-RIPE

source: RIPE # Filtered

mnt-by: NO-NEXTGENTEL-MNT

6716633[/snapback]

 

Dersom den nederste utskriften er for ip'n til personen som plaget deg, har du alt du trenger (forhåpentligvis).

 

Du ser at personen har internett hos Nextgentel, og du ser at nextgentel har abuse-adressen "[email protected]". Flott. Send en mail dit, og forklar om hva innehaver av denne ip'n har gjort, og når det har blitt gjort. Dersom det er "ille nok", nextgentel har tid (telenor er iallefall veldig hyggelige her, fikk tom. noen tips om å forbedre apache-oppsettet mitt helt uten videre, selv om det ikke hadde noenting med det som hadde skjedd å gjøre), og du kan sannsynliggjøre at det virkelig har skjedd (klipp-og-lim fra loggen pleier å være nok dersom du har logger, evt. kan du jo henvise til en webside dersom det er snakk om trakassering etc.), så kan NGT slå opp i sine logger, og finne ut hvem som hadde den ip'n da. De vil da ta saken videre (du vil normalt sett aldri få vite hva som skjer i "andre enden", bare hva som har blitt gjort).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...