Gå til innhold

Retter opp en dvalefeil i XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva vil det si at en pc går i dvalemodus? Savner slik som det er på min gamle pc, hvis jeg ikke bruker pc`n på 15 min skrur alle viftene seg av. Og de starter opp igjen når jeg rører musa. Men slik er det ikke på min nye. Hvor stiller jeg inn dette?

I dvalemodus, blir alle prosessorer slått på pause, f.eks. nedlasting, stopper det i dvalemodus?

EDIT: Selv har jeg 2 gb ram og Win XP SP2, men har ikke fått noen feilmeldinger.

Endret av DJMartin
Lenke til kommentar
Hva vil det si at en pc går i dvalemodus? Savner slik som det er på min gamle pc, hvis jeg ikke bruker pc`n på 15 min skrur alle viftene seg av. Og de starter opp igjen når jeg rører musa. Men slik er det ikke på min nye. Hvor stiller jeg inn dette?

I dvalemodus, blir alle prosessorer slått på pause, f.eks. nedlasting, stopper det i dvalemodus?

EDIT: Selv har jeg 2 gb ram og Win XP SP2, men har ikke fått noen feilmeldinger.

6698701[/snapback]

 

Dvalemodus vil si at alt som ligger i minnet skrives til en fil og så slår PC'en seg helt av (power off)

Når så PC'en slåes på vil den sjekke om filen med minneinformasjon finnes og så vil den laste inn igjen alle data i minne og starte opp "på samme sted" som der den var da denn gikk i dvale.

 

Magnum

Lenke til kommentar
Hvis dere leser Microsoft artikkelen ser dere at dette bare gjelder XP tablet PC og Media center edition

Det står også at problemet bare oppstår av og til (occationally)

 

Magnum

6698705[/snapback]

 

Tørr jeg spørre hvor du ser i denne teklsten at det bare gjelder XP tablet PC og Media center edition?

 

The computer occasionally does not hibernate and you receive an "Insufficient System Resources Exist to Complete the API" error message in Windows XP with Service Pack 2, in Windows XP Tablet PC Edition 2005, or in Windows XP Media Center Edition 2005

6698705[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg har hatt store problemer med dette på min HP nw8000, bruker XP SP2. Har 1,5GB RAM. Sleep mode har fungert, men så raskt den forsøker seg på en hibernate så går det i stå. Med skjermen lukket så går den da ut av sleep for å gjøre hibernate, men blir stående med feilmelding på skjermen til strømmen tar slutt og alt går tapt...

 

Håper at denne patchen fikser dette.

Lenke til kommentar
Hvor stiller jeg inn dette?

EDIT: Selv har jeg 2 gb ram og Win XP SP2, men har ikke fått noen feilmeldinger.

6698701[/snapback]

Høgreklikk på skrivebord og velg egenskaper. I Egenskaper for skjerm velges fanen Skjermbeskytter og deretter Strøm. Under fanene for Strømalternativer finner man de valgene man har bruk for.

Lenke til kommentar
Hos meg er dvalemodus ikke valgbar i strømalternativene. Kan heller ikke velges fra Startmeny. Jeg får sjekke om nedlasting fungerer og fikser dette.

6699362[/snapback]

Da er det ikke sikkert at du har ordentlig skjermdriver. Sjekk også at du ikke har "gule flekker" i Enhetsbehandling. ( Høgreklikk Min datanaskin og velg Maskinvare; der finner du Enhetsbehandling.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZyWaQ24q

Jeg vil bare legge til en erfaring her. Etter installasjon av fiksen, nektet maskina å fungere skikkelig (BSOD) etter innlogging av brukeren, og jeg fant feilen i AMDs Prosessordriver for XP (ikke optimaliseringsdriveren for spill). Jeg deaktiverte denne under oppstart og avinstallerte etterpå, og det løste problemet. Dessuten, denne fiksen legger seg ikke under listen over avinstallerbare programmer, og det hjelper ikke å gjenopprette maskina til et tidligere tidspunkt. Må brukes med varsomhet - og ta backup før installasjon etter som den klusser med kjernefiler i systemet!

 

XP Pro SP2 m/4GB ram.

Endret av Slettet-ZyWaQ24q
Lenke til kommentar

jeg synes det er merkelig at microsoft ikke klarer å oppdage feilene på sine opperativsystemer å SP's. merkelig, de har akkurat rettet på en feil som har vart helt siden Windows XP SP2 kom ut.

 

selv har jeg ikke dette problemet, men føler med de som har det. virkelig irriterende for forbrukerne.

 

i dagens samfunn er det bare å få softwaren ut på markedet, å seff gi faen i å skjekke feil. dette fører til en haug med oppdateringer og frustrerte brukere.

 

Skjerp dere microsoft

Endret av hiddendepths
Lenke til kommentar
Jeg vil bare legge til en erfaring her. Etter installasjon av fiksen, nektet maskina å fungere skikkelig (BSOD) etter innlogging av brukeren, og jeg fant feilen i AMDs Prosessordriver for XP (ikke optimaliseringsdriveren for spill). Jeg deaktiverte denne under oppstart og avinstallerte etterpå, og det løste problemet. Dessuten, denne fiksen legger seg ikke under listen over avinstallerbare programmer, og det hjelper ikke å gjenopprette maskina til et tidligere tidspunkt. Må brukes med varsomhet - og ta backup før installasjon etter som den klusser med kjernefiler i systemet!

 

XP Pro SP2 m/4GB ram.

6700439[/snapback]

Har du installert .NET ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...