Gå til innhold

Test av Olympus Mju 720


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synn at det ikke finnes alternativer til dette mhp. at den er vantett og tåler fall fra 1,5 meter ...

 

Jeg har speilrefleks og ønsker dette kamera som et tillegg. Men hadde jeg kun hatt dette kamera med på tur tror jeg det hadde blitt for dårlig.

 

Uansett, jeg kjøper mju 720 - bare det at det er vanntett holder for meg. Slipper å tenke på regn, sand på stranda + alt det en kan fotografere som ikke er mulig med speilrefleksen.

Lenke til kommentar

Tok med et mju 720 på et grunt dykk, det var virkelig en spesiell følelse å legge fra seg digitalkameraet i vannet mens man tok på seg svømmeføttene! Fornuften sier at finelektronikk helst skal holde seg på land. Men det fungerte utmerket under vann, eneste var utrolig vanskelig å navigere i menyene med store våthansker. Skjønner ikke helt kritikken på skjermen under vann, da denne for meg fungerte uten problemer.

Lenke til kommentar

Da jeg begynte å lese testen tenkte jeg at dette må være et perfekt supplement tel speilrefleksen. At det er støt- og vannsikkert gjør jo at det er ypperlig å ta med seg på fest, ut i regnet, eller i svømmebassenget :dribble: Nei jeg tror ikke den siste hadde blitt populær.. Men når jeg så de optiske kvaliteter, sammen med dårlig skjerm å treghet slo jeg fra meg dette kameraet tvert. Det er litt synd det, for hadde de lyktes på disse områdene også, hadde dette vært et kamera som alle hadde hatt lyst på!

Lenke til kommentar
Når sluttet Akam å foreta egne batteritester? Og hvor fikk dere autofokushastigheter fra Panasonic FX07? Er det FX7 dere mener, kanskje?

6700162[/snapback]

 

Vi sluttet med egne batteritester i vår, fordi vi klarte å få tak i CIPA-tall for alle de vanlige merkene. Det gjorde at vår egen test ikke lenger tilbød noe mer.

 

Tallene for Panasonic FX07 er fra testen vi holder på med. Den er ikke publisert ennå, men testdataene er klare, og jeg synes det var relevant å sammenlikne.

 

Så følg med. Plutselig kommer det en test av Panasonic FX07 også.

 

Erik

Lenke til kommentar
Tallene for Panasonic FX07 er fra testen vi holder på med. Den er ikke publisert ennå, men testdataene er klare, og jeg synes det var relevant å sammenlikne.

6715325[/snapback]

Takker for tilbakemelding. Men kameraet skal jo ikke komme på markedet før i oktober. Har dere gode avtaler med Panasonic, eller? ;)

 

Vet vi beveger oss langt ute i off-topic (kanskje lage egen tråd? :blush: ), men skulle ikke FX07 være raskere enn FX01? FX01 skal jo være rask og responsiv i følge flere tester jeg har lest. Da syns jeg det er merkelig at FX07 plutselig daler til et slikt lavmål...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...