Gå til innhold

– Dropp mobil i bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det snakkes stadig om hvor viktig det er å bruke håndfri i bil, men ifølge Tori Grytli i Trygg Trafikk bør du droppe alle former for mobilprat bak rattet.

 

Les mer

6693293[/snapback]

 

Tja.. jeg kjører dårligere når jeg prater i mobil så ser poenget.. et totalforbud er jeg vel ikke helt enig med.. Er bare å avpasse farten etter trafikkbildet.. ta det rolig, å i værstefall stoppe..

Lenke til kommentar
– Dersom du har en passasjer i bilen er saken helt annerledes. Da vil begge to være i stand til å følge med på trafikken, slik at det er langt større sjanse for å oppdage farlige situasjoner og tilpasse samtalen til det som skjer i trafikkbildet. En person i andre enden av røret vil ikke kunne ta hensyn til hvordan trafikken ser ut rundt deg

 

dette har jeg rett og slett problemer med å ta seriøst.

hvor mange av dere pleier å tilpasse samtalen etter hva som skjer i trafikken ?

jeg gjør det hvertfall ikke, ei heller har jeg noen som helst problemer med å kjøre mens jeg snakker i mobiltelefon. oppstår det en situasjon som krever full oppmerksomhet, da ignorerer jeg alt annet.

 

når skal man begynne å fokusere på et onde som i flere år har blitt ignorert, røyking i bil...

Lenke til kommentar

Om de skal total forby mobil snakk, må de også forby radio, manuelle brytere for vindusviskere (de må slå seg på selv når det regner), varmeaparat som må justeres, og alt annet du kan forandre på i bilen, og ikke glem manuelle vindusåpnere. og ja, sist men ikke minst, andre folk i bilen, de kan jo snakke til deg, og det går jo ikke an.

 

Får vel bare gå tilbake til å lese avisen mens man kjører i stedet for å snakke med folk på telefonen, alt var bedre før.

 

Kanskje det mest idiotiske jeg har hørt noen foreslå denne uka.

Lenke til kommentar

I april i år meldte ABC i Australia om en annen forskningsrapport som viste at det var strålingen fra mobiltelefonen som er årsaken til at reaksjonstiden i forbindelse med bilkjøring. Les her http://www.abc.net.au/science/news/health/...ish_1621201.htm

 

Påpeker i denne sammenheng at INCIRPs regelverk som også Statens strålevern i Norge retter seg etter, ikke beskytter mennesker mot denne type reaksjoner i hjernen. I ICNIRPs regelverk/ grenseverdier for mobil telefoner, er det kun tatt hensyn til helseskader/påvirkning forårsaket av oppvarmings effekter, eller såkalte termiske effekter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...