Gå til innhold

Demo av Caesar IV (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir det multiplayer i retail-versjonen? og blir det da fokus på økonomi og lignende som tidligere, eller er det forenkla som mange andre oppfølgere nå for tiden?

6691939[/snapback]

 

Kan ikke folk lese artikkelen før de stiller spørsmål?

6692545[/snapback]

 

Nå har jeg lest over artikkelen en gang til for å la tvilen komme deg til gode. Men jeg har fortsatt ikke fått noe svar på om hva slags økonomisk styring spillet får.

 

Det er mulig jeg formulerte meg dårlig så jeg prøver igjen: Vil det bli micro-management i den økonomiske delen av spillet (Dette spørsmålet er retta mot de som har fått prøvd demoen, evt har peiling på dette) eller er det forenkla som mange andre spill ser ut til å være for tiden?

Lenke til kommentar

Ja dette blir villt! 3ern var jo ultrabra! Håper bare at de får rettet opp de små problene som var... F. eks at det godt kunne ta fyr i nabobygningen til prefecture, fordi ruten tilfeldigvis ikke gikk der. Var småirriterende det ja... Håper også på litt mer avansert kriging og trading. Får de til dette skal jeg nok sitte maaaaaaaange timer med dette!

Lenke til kommentar

Fin demo. Alltid likt disse spillene. Dessverre er min maskin så svak at dette ikke blir en særlig fin opplevelse. Skulle gjerne hatt fullversjonen om maskinen min kunne kjøre dette helt glatt.

 

Syns dette var bedre enn nr. 3 som jeg har testet. Nå er det lenge siden jeg spilte det sist. Uansett en verdig oppfølger igjen.

Lenke til kommentar

Fekk ikkje so mykje tid til å prøve han i går...men det lille eg har sett er svært lovande. Ser ut til at vi endeleg får ein fullblods bybyggar, etter dei skuffande prestasjonane til FireFly/Firaxis og Haemimont. :)

 

Det første som slår meg er kor likt dette er forgjengaren, det ser definitivt ut som dei har teke meir frå Casesar III enn frå Children of the Nile. Noko som er bra :). Children of the Nile var eit bra spel der Tilted Mill kom med mange nye idèar, men Caesar III var klart betre. Den største skilnaden eg har sett so langt er måten ein bygg boliger på. I staden for å bygge opp samme hus frå telt til villa, bygg ein hus spesifikt for kvar av dei tre sosiale klassene. Eg trur dette vil fungere svært bra, og det gir på mange måtar meir meining.

 

Det verkar ikkje som om Tilted Mill har gått i "forenklingsfella", som mange andre gjer i dag. Økonomien ser faktisk ut til å vere litt meir komplisert enn i Caesar III. Til dømes er der er no forskjellige typar marknadar for forskjellige typar varer.

 

Gledar meg skikkeleg til å komme heim og prøve meir. Trur dette her blir høgdepunktet innan strategispel i år. :D

 

Kay

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...