Gå til innhold

Departement advarer Windows-brukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke det er rart det kommer patcher og service packs hele tiden.

 

Det er tross alt noen mil med kode for å age et OS... rimelig innviklet skulle jeg tro. At det da i tillegg er det OS'et som er mest brukt i verden gjør at det logisk nok er det mest innlysende målet for hacking.

 

Det sitter mange dyktige folk rundt omkring.... og lager trojanere og annet møl for å gjøre livet surt for andre brukere.

Er vel ikke så rart at slike klarer å finne måter å utnytte ting på?

 

Hadde dem brukt tida på Linux eller Unix eller whatever... så hadde dem sikekrt funnet sikkerhetshull der også.

 

Synes heller vi skal rose microsoft for at de faktisk jobber kontinuerlig med å tette slike hull.

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar
Synes ikke det er rart det kommer patcher og service packs hele tiden.

 

Det er tross alt noen mil med kode for å age et OS... rimelig innviklet skulle jeg tro. At det da i tillegg er det OS'et som er mest brukt i verden gjør at det logisk nok er det mest innlysende målet for hacking.

 

Det sitter mange dyktige folk rundt omkring.... og lager trojanere og annet møl for å gjøre livet surt for andre brukere.

Er vel ikke så rart at slike klarer å finne måter å utnytte ting på?

 

Hadde dem brukt tida på Linux eller Unix eller whatever... så hadde dem sikekrt funnet sikkerhetshull der også.

 

Synes heller vi skal rose microsoft for at de faktisk jobber kontinuerlig med å tette slike hull.

6671120[/snapback]

 

Jeg tviler på at problemet hadde vært like stort om Linuz hadde vært like pop som windows, i segmenter der linux er vanligere så ser det ikke ut som økningen er tilsvarende, windows er rett og slett ikke designet godt nok for å være en maskin som er på nett hele tiden IMHO, får håpe det blir bedre med Vista.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan noen lage en poll så vi får kartlagt hvor mange som tror og vet at "uvedkommende har fått tilgang til datamaskinen," og evt. hvor mange av disse igjen som har fått personlig informasjon på avveie som følge av det?

 

Har en følelse av at det er en forsvinnende liten del (om noen) av dem som whiner hver gang microsoft slipper patcher som faktisk har hatt problemer.

Lenke til kommentar

når skal folk skjønne at verken Windows eller Linux løser noen problem alene??!

 

Det kommer annpå kunskapen til brukeren av systemet!

 

jeg kunne for eksempel også latt være å oppdatere min linux... og jeg hadde sikkert fått noe problemer av en eller annen sort... :tease:

Lenke til kommentar
Kan noen lage en poll så vi får kartlagt hvor mange som tror og vet at "uvedkommende har fått tilgang til datamaskinen," og evt. hvor mange av disse igjen som har fått personlig informasjon på avveie som følge av det?

 

Har en følelse av at det er en forsvinnende liten del (om noen) av dem som whiner hver gang microsoft slipper patcher som faktisk har hatt problemer.

6671229[/snapback]

 

Blant den mer uopplyste bruker,så tror jeg neppe at jeg overdriver når jeg antar at nærmere 50% av de som sitter på et åpent nett har en orm eller trojaner av en eller annen sort, da er maskinen kompromitert.

 

AtW

Lenke til kommentar
når skal folk skjønne at verken Windows eller Linux løser noen problem alene??!

 

Det kommer annpå kunskapen til brukeren av systemet!

 

jeg kunne for eksempel også latt være å oppdatere min linux... og jeg hadde sikkert fått noe problemer av en eller annen sort...  :tease:

6671262[/snapback]

 

Er det noen som har påstått at noen av de to løser problemet alene? ABS hindrer ikke at man kolliderer med bil alene heller,men det gjør det lettere å la være.

 

AtW

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere. Patchen gjelder også XP SP2

 

Affected Software:

 

• Microsoft Windows 2000 Service Pack 4 — Download the update

 

• Microsoft Windows XP Service Pack 1 and Microsoft Windows XP Service Pack 2 — Download the update

 

• Microsoft Windows XP Professional x64 Edition — Download the update

 

• Microsoft Windows Server 2003 and Microsoft Windows Server 2003 Service Pack 1 — Download the update

 

• Microsoft Windows Server 2003 for Itanium-based Systems and Microsoft Windows Server 2003 with SP1 for Itanium-based Systems — Download the update

 

• Microsoft Windows Server 2003 x64 Edition — Download the update

Lenke til kommentar
Synes ikke det er rart det kommer patcher og service packs hele tiden.

 

Det er tross alt noen mil med kode for å age et OS... rimelig innviklet skulle jeg tro. At det da i tillegg er det OS'et som er mest brukt i verden gjør at det logisk nok er det mest innlysende målet for hacking.

 

Det sitter mange dyktige folk rundt omkring.... og lager trojanere og annet møl for å gjøre livet surt for andre brukere.

Er vel ikke så rart at slike klarer å finne måter å utnytte ting på?

 

Hadde dem brukt tida på Linux eller Unix eller whatever... så hadde dem sikekrt funnet sikkerhetshull der også.

 

Synes heller vi skal rose microsoft for at de faktisk jobber kontinuerlig med å tette slike hull.

6671120[/snapback]

 

Jeg tviler på at problemet hadde vært like stort om Linuz hadde vært like pop som windows, i segmenter der linux er vanligere så ser det ikke ut som økningen er tilsvarende, windows er rett og slett ikke designet godt nok for å være en maskin som er på nett hele tiden IMHO, får håpe det blir bedre med Vista.

 

AtW

6671188[/snapback]

Ja det stemmer. Windows bygger på for mye gammel "dårlig" kode i bunnen som det har blitt bygd oppå. Så får vi se hva Microsoft får til neste gang.
Lenke til kommentar

Grunnen til at de har gjort det, er for å være bakoverkompatible med gammel program- og maskinvare. Når Windows Vista lanseres, vil det gå mange år før jeg tar steget over fra Widows XP som har blirr kraftig forbedret og stabil år etter lanseringen. Har forresten fått inntrykk av at mye fortsatt henger igjen i Vista fra XP, men det kan være at mye av det forsvinner når den endelige versjonen er ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...