Gå til innhold

Forbyr dingser på fly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette synes jeg er helt greit.

 

Jeg synes sikkerheten skulle vært ENDA strengere. Kun absolutt nødvendige ting skal være lov å ta med seg inn i flyet, som medisiner etc. I nødsfall kan armbåndsur være lov.

 

All bagasje skulle vært gått grundig igjennom før den fikk entre flyet.

 

Flymaskiner er eksepsjonelle skaperverk med store krav til konstruksjon og driftssikkerhet. Folk skal være glad for at de for lov til å fly, det er ikke noe folk bør ta som en selvfølge.

 

Dessverre har vi radikale muslimer og andre sinnsyke mennesker som vil ødelegge vårt samfunn. Måtte de brenne i h.....

Lenke til kommentar
Dette synes jeg er helt greit.

 

Jeg synes sikkerheten skulle vært ENDA strengere.  Kun absolutt nødvendige ting skal være lov å ta med seg inn i flyet, som medisiner etc. I nødsfall kan armbåndsur være lov.

 

All bagasje skulle vært gått grundig igjennom før den fikk entre flyet.

 

Flymaskiner er eksepsjonelle skaperverk med store krav til konstruksjon og driftssikkerhet. Folk skal være glad for at de for lov til å fly, det er ikke noe folk bør ta som en selvfølge.

 

Dessverre har vi radikale muslimer og andre sinnsyke mennesker som vil ødelegge vårt samfunn. Måtte de brenne i h.....

6655822[/snapback]

Samfunnet blir jo ikke noe bedre av stadig strengere sikkerhetsregler og konstant overdreven frykt for terrorisme.
Lenke til kommentar

Idioti, skal vi med kamerautstyr og bærbar pc til 20-25k sjekke den inn i vanlig bagasje uten at hverken flyselskap eller forsikringsselskap er villige til å dekke evt skader/tap?

 

Og skal vi nå bli tvunget til å betale overpris for en flaske vann på flytur til f.eks usa? Og hva er galt med mp3 spiller?

 

De sier de har avverget en terrorist aksjon, men jeg mener de feiler på mange områder. Terroristene lykkes i å fjerne enda mer av vår frihet, og folk roper hurra, som bare beviser hvor store idioter som bor i vesten.

 

Orwell here we come..

Lenke til kommentar

Det er jo en ting en annen ting er at dette vil bli dyrt og folk vil der mulig prøve å bruke alternativer til fly og flerer flyselskaper vil jeg tenke kan gå konk.

 

En annen ting som jeg hørte var at det er ikke sikkert at disse flaskene med sprengstoff har nok energi i seg om noen fikk dem med seg inn til å sprenge et fly. De hadde visst ikke nok energi.

Lenke til kommentar
----

 

Og skal vi nå bli tvunget til å betale overpris for en flaske vann på flytur til f.eks usa? Og hva er galt med mp3 spiller?

 

----

 

 

Galt med en MP3-spiller er at noen syke terrorister kanskje kan klare å skjule sprengstoff i en falsk iPod.

 

 

Stygge terrorister, ødelegger hverdagen for vanlige folk :no:

Lenke til kommentar

Dette er kanskje mer et tiltak for å skape mer avsky mot terrorister enn det er konkrete sikkerhetstiltak mot terrorisme.

 

De nye reglene for Storbritannia er bare tåpelige. Jeg hadde på ingen måte lagt bærbar PC eller speilreflekskameraet mitt som vanlig bagasje. For det er det alt for verdifult for meg og jeg prøver å være så forsiktig jeg kan med det i utgangspunktet og da skal på ingen måte de som jobber med bagasjen få lov til å herje med det. Får prøve å unngå Storbritannia på flyavganger fremover.

Lenke til kommentar
De sier de har avverget en terrorist aksjon, men jeg mener de feiler på mange områder. Terroristene lykkes i å fjerne enda mer av vår frihet, og folk roper hurra, som bare beviser hvor store idioter som bor i vesten.

 

Orwell here we come..

6656647[/snapback]

Som du sier, dette er ingen seier mot terror, men et tap av frihet. Sist jeg fly gledet det meg at flyvertinnene nevnte mobiltelefonen med flymodus, og hvordan disse måtte settes i flymodus for så å slåes av ved avgang. Nå, mindre enn en uke etter at jeg fly sist, har mobiltelefonen med flymodus skiftet status til potensiell bombedetonator og vannflasker er en fare for liv og helse.

 

Jeg har 1984 stående i hylla og nå har tiden kommer for å lese den. :mad:

Lenke til kommentar
----

 

Og skal vi nå bli tvunget til å betale overpris for en flaske vann på flytur til f.eks usa? Og hva er galt med mp3 spiller?

 

----

 

 

Galt med en MP3-spiller er at noen syke terrorister kanskje kan klare å skjule sprengstoff i en falsk iPod.

 

 

Stygge terrorister, ødelegger hverdagen for vanlige folk :no:

6659474[/snapback]

 

Man kan jo dra det enda lenger, og tenke seg at noen syke terrorister kanskje kan klare å skjule 1 kilo C4 i rævva. Så dermed må alle som skal ut og fly gjennom full cavity-search :ohmy::p

Lenke til kommentar

Ja når du klarer å stappe en leke bil i en kondom med masse glidemiddel inn i rompa på Jackass the Movie burde det ikke være så vanskelig med litt sprengstoff.

 

Hmm. Hva hadde de gjort hvis de hadde funnet 1 KG C4 i en cavity-search, langt inni rompa på en mann? De kunne jo ikke ha nærmet seg personen i frykt for at terroristen skulle sprenge seg selv i lufta. Men de kunne jo ikke ha latt han gå fritt rundt.

 

AHA! De hadde skytt han i hodet bakra før han rakk å detonere seg selv! Genialt. :yes:

 

Jaja nok om det.

 

Syns det er å gå LANGT over streken å nekte folk å ha med dyre ting som Laptoper, MP3-spillere, Mobiler osv.

 

Forresten: En vanlig metallscanner som de har på flyplasser koster ca 40.000 mens en som scanner etter sprengstoff ville ha kosta ca 4-5.000.000. Men dette burde flyselskaper hatt råd til. (Prisene har jeg lest et sted)

Endret av MobilKnut
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH

Er vel slik at vanlig reiseforsikring ikke dekker slike ting som dyr elektronikk som leveres med flyet som vanlig bagasje.

Ergo blir det jo nærmest umulig å frakte med seg videokamera, speilreflekskamera og dyre pda'er uten at enhver hendelse med gjenstanden er helt og fullt ditt ansvar. Håpløst... :hrm:

 

edit: skriveleif :innocent:

Endret av Slettet-45jaQkrH
Lenke til kommentar
Forresten: En vanlig metallscanner som de har på flyplasser koster ca 40.000 mens en som scanner etter sprengstoff ville ha kosta ca 600.000. Men dette burde flyselskaper hatt råd til. (Prisene har jeg lest et sted)

6660997[/snapback]

De nyeste maskinene som søker etter eksplosiver på OSL koster 4-5 millioner kroner pluss mva. :)

6666303[/snapback]

 

 

Hmm.. Ok :p My mistake.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...