Gå til innhold

Mer oppstyr rundt WGA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok han var litt heldig der.. er nok ikke mange piratversjoner av XP lenger som funker uten at man gjør noen ekstra inngrep.. Microsoft sier jo selv at det fortsatt er noen veldig få prosent spredte lisensnøkler som ikke er blokkert, og jeg tror denne bloggeren rett og slett hadde litt flaks (eller uflaks i følge han..) som fikk det til å fungere uten videre..

 

WGA har jo eksistert en stund nå, og har ikke hørt om så mange tilfeller som dette.. Sier vel litt om bloggeren også når han ikke klarer å finne en piratversjon som stoppes av WGA uten å i lengre tid kontakte MS om dette.. eller?

Lenke til kommentar
Har ikke satt meg så nøye inn i dette her, men hva er egentlig problemet med WGA, rent bortsett fra en liten melding i ny og ne om at "not valid.. osv"?

6653637[/snapback]

Problemet er at den meldingen dukker opp hos folk som har en lovlig utgave av Windows. Ja, også gjør den mye rart uten at brukeren er klar over det.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Har ikke satt meg så nøye inn i dette her, men hva er egentlig problemet med WGA, rent bortsett fra en liten melding i ny og ne om at "not valid.. osv"?

6653637[/snapback]

Det kommer vel helt an på hvordan du ønsker å bruke OSet.. noen vil nok finne det veldig irriterende og man får ikke lastet ned noe annet enn kun de kritiske oppdateringen fra Windows..

 

Men skjønte selv ikke helt problemet når denne Notifications saken kom heller.. Husker ikke helt hvordan, og var en del klikking frem og tilbake, men var ikke så vanskelig å deaktivere den på vanlig måte gjennom innstillingene

Lenke til kommentar
Har ikke satt meg så nøye inn i dette her, men hva er egentlig problemet med WGA, rent bortsett fra en liten melding i ny og ne om at "not valid.. osv"?

6653637[/snapback]

Det kommer vel helt an på hvordan du ønsker å bruke OSet.. noen vil nok finne det veldig irriterende og man får ikke lastet ned noe annet enn kun de kritiske oppdateringen fra Windows..

6653660[/snapback]

Dette er vel hovudargumentet mot å bruke ein piratkopiert versjon utan å cracke det. Å kjøre Windows utan sikkerhetsoppdateringar er ikkje spesielt lurt.

Lenke til kommentar
Problemet er at den meldingen dukker opp hos folk som har en lovlig utgave av Windows. Ja, også gjør den mye rart uten at brukeren er klar over det.

6653651[/snapback]

 

Ok. Da hadde jeg blitt litt forbanna og.

6653658[/snapback]

Det har jeg aldri opplevd, men det er alltid noen få enkeltstående tilfeller. Regner med at Microsoft hjelper å fikse dette problemet da.

 

De som driver å piratkopierer programvare har jeg ingen sympati for, kopien demmes må gjenre deaktivere seg selv.

Lenke til kommentar
Problemet er at den meldingen dukker opp hos folk som har en lovlig utgave av Windows. Ja, også gjør den mye rart uten at brukeren er klar over det.

6653651[/snapback]

 

Ok. Da hadde jeg blitt litt forbanna og.

6653658[/snapback]

Det har jeg aldri opplevd, men det er alltid noen få enkeltstående tilfeller. Regner med at Microsoft hjelper å fikse dette problemet da.

 

De som driver å piratkopierer programvare har jeg ingen sympati for, kopien demmes må gjenre deaktivere seg selv.

6653682[/snapback]

Nå må du huske på at vi ikke bare snakker om den hardbarka geeken som lasta ned Windows over et p2p-nettverk. Det er faktisk de, helt vanlige folk som kan ingenting om data, som også er lurt, enten av pc-repratører eller falske selgere. Hvis Windows plutselig skulle slutte å funke 100% vil det være et enormt PR-problem for M$.

Lenke til kommentar
Nå må du huske på at vi ikke bare snakker om den hardbarka geeken som lasta ned Windows over et p2p-nettverk. Det er faktisk de, helt vanlige folk som kan ingenting om data, som også er lurt, enten av pc-repratører eller falske selgere. Hvis Windows plutselig skulle slutte å funke 100% vil det være et enormt PR-problem for M$.

6653709[/snapback]

Microsoft har vel ordninger for personer som har blitt lurt forteller hvem/hvilket firma de har "kjøpt" kopien av, og at disse personene får en ny orginal kopi eller tilbud om å kjøpe en orginal kopi.

 

Windows bør vel ikke slutte å virke 100%, men funksjonalitetene må gjerne bli kraftig reduserte.

 

En slik sak bør heller ikke være et PR-problem for Microsoft, men et problem mellom den falske selgeren og den personen han har lurt.

 

For å si det sånn... kjøper du en bruktbil med feil som skjules av selger så er det selgeren sitt problem, og ikke produsenten av bilen sin feil.

Lenke til kommentar

slo av den manuelt, har orginal windows, men det faens microsoft programmet ville så absolutt ikke installere seg.

 

så jeg slo det av manuelt ¨for og få slutt på masinga om at "WGA må installeres"..

 

endelig holder Windowsen min kjeft...

 

"ta deg av dette problemet senere" <-- ser jeg ikke mere :-)

 

er --| |-- så kort unna fra og skifte til Linux....snakk om og drepe sitt eget produkt ass..

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Jeg skal legge inn ny win.xp.sp2 senere i dag. Vil det lureste for meg være å legge inn WGA for å få alle oppdateringene, og deretter fjerne det med RemoveWGA?

Bruker Windows TINYXP SP2 BEAST EDITION nå, men den ble litt for "tiny" for meg. Nyinnstalert er det bare 13 prosesser som starter opp!! Anbefales på det sterkeste for de som kun spiller på PC'n

Lenke til kommentar
Jeg skal legge inn ny win.xp.sp2 senere i dag. Vil det lureste for meg være å legge inn WGA for å få alle oppdateringene, og deretter fjerne det med RemoveWGA?

Bruker Windows TINYXP SP2 BEAST EDITION nå, men den ble litt for "tiny" for meg. Nyinnstalert er det bare 13 prosesser som starter opp!! Anbefales på det sterkeste for de som kun spiller på PC'n

6655283[/snapback]

 

Du trenger _IKKE_ å installere WGA for å få oppdateringene.

Lenke til kommentar
Jeg skal legge inn ny win.xp.sp2 senere i dag. Vil det lureste for meg være å legge inn WGA for å få alle oppdateringene, og deretter fjerne det med RemoveWGA?

Bruker Windows TINYXP SP2 BEAST EDITION nå, men den ble litt for "tiny" for meg. Nyinnstalert er det bare 13 prosesser som starter opp!! Anbefales på det sterkeste for de som kun spiller på PC'n

6655283[/snapback]

 

Du trenger _IKKE_ å installere WGA for å få oppdateringene.

6655461[/snapback]

Automatisk da mener du? For å sjekke etter oppdateringer selv eller installere tilleggsprogrammer fra Microsoft må man installere WGA..

Lenke til kommentar

Altså så lenge windows koster så jævli mye så vil folk priatkopiere det!

WGA er dritlett å unngå, vet hvordan men det skal ikke jeg si.

det samme vil skje med windows vista det er jo enda dyrere så da vil det jobbes enda mer med å piratkopiere det!

 

det er bare microsoft som ikke forstår at de mister kunder pga overprising av systemene sine.

de brifer jo så mye med den nye aero grafikken sin men linux har jo sinnsykt rå grafikkmotorer eller hva man skal kalle det også, se på KDE og GNOME hvor pent det er! og det kan man jo kjøre på en pc fra 2000 og tidligere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...