Gå til innhold

Quad SLI er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe poeng med quad-sli enda da? Jeg har 1 stk 7950GX2 og har ikke kommet til det punktet at kortet ikke drar det jeg tester enda... Er vel like greit å vente med å kjøpe enda ett kort før det kommer noen spill som krever såpass..? :hmm:

 

Noen BMresultater:

 

3DMark06 - 8332

3DMark05 - 12641

 

InCense

Lenke til kommentar

QuadSLI driveren fra nVidia er optimalisert mot god ytelse i SLIAA... De som har QuadSLI skal kunne aktivere 8xSLIAA i 1600x1200 uten å få noe ytelsestap.

 

Det samme gjelder høyere HD-oppløsninger.

 

QuadSLI får også noen begrensninger på grunn av begrensninger i Direct3D (DX9) fra Microsoft. Har enda ikke lest de topicene om dette hos nVidia, da jeg nettopp har kommet hjem fra ferie... :)

 

Hva md spill, må de støtte SLI for at de skal kunne bruke begge prosessorene i et 7950 kort?

Alle de fleste nye spill støttes i SLI modus. Om så er det bare å aktivere det manuelt, eller slå på SLI default for alle spill

 

hmm jeg har forceware drivera som er 91.31 er det di nyeste til 7950gx2?er det bedre at jeg tar di her nyeste driveran til quad?

Den offisielle QuadSLI driveren heter 91.45, og kan lastes ned ved å velge "Quad NVIDIA SLI" hos nvidia.com. bør også fungere bra for andre kort...

 

Kan man kjøre ett 7950gx2 på et hovedkort som ikke støtter annet en pci-e 16x og har ingen sli støtte?

Ja, fungerer til og med på hovedkort med ATi chipset... :) Har selv testet 7950 både på Intel 945, ATi RD480 og nVidia nForce4 Ultra samt SLI versjonen.

 

Edit: Fikset opp litt quote... ;)

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Tomshardware testet et oppsett med 7950GX2 i SLI og resultatet var egentlig nedslående. Driveren de brukte var Forceware 91.29 Non-WHQL, og det de konkluderte med var at driveren var totalt umoden ennå - SLI-oppsettet hadde gjennomgående dårligere ytelse enn single 7950GX2 !! Testen hos Tomshardware

 

 

Så for oss som sitter med GX2 i pc'en er det ennå ikke noen vits i å investere i et ekstra kort før forceware har blitt forbedret.

 

Torfinn

Lenke til kommentar
Jeg prøvde disse driverne i går kveld og resultatene var langt fra hva jeg hadde forventet og blitt forespeilet... Det var skuffende.

6646678[/snapback]

Prøv å sette opp AA nivået, til 8XSLIAA eller mer...

 

 

Ellers kan jeg også nevne i denne tråden at 91.45 driveren aktiverer Transparent AA på GeForce 6-serien. Så anbefaler denne driveren til folk der ute med GeForce 6-serie kort.

 

Har selv testet Transparant AA med Supersampling på et 6600GT kort, og kan bekrefte at det fungerer.

Lenke til kommentar

jaja, men så kommer juo X1950 XTX snart da. det i crossfire skal jo være bedre enn de aller beste 7950GX2 kortene i quad SLI. OG tenk dere to 1950XTX i crossfire, vannkjølt, og overklokket, sammen med en Core 2 Extreme E6800 overklokket, også vannkjølt dere :) da snakker vi det ytterste innen ytelse som finnes på markedet i dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...