Gå til innhold

Google med spyware-varsel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google imponerer stadig.

 

For oss datanerder er dette ikke en kjempetjeneste da vi allerede kjører sikkerheten i høysetet, men for den normale mann i gata er dette absolutt en kjærkommem tjeneste.

 

Dog tviler jeg på at den normale mann i gata vet hva spyware er :)

For dere som ikke vet det, er jeg sikker på at Simen1 kommer med en lang avhandling på emnet :)

Lenke til kommentar

Nja, etter å ha sett sluttbrukere bruke internett/datamaskiner, så tror jeg dette kan ha en god innvirkning. En av de mest effektive måtene å få folk til å klikke på en lenke er å hevde at noe er galt med maskinen man sitter på. Folk skjønner generelt at spyware/adware/malware er slemt, men ser ikke at det er de selv som får det inn ved å ukritisk legge inn programmer og spill m/crack. Det finnes selvfølgelig noen som vil overse dette tvert og klikke seg videre, men det vil være noen som klarer å forstå poenget. Eller, jeg håper i det minste det.

Lenke til kommentar

Tja, det funker vel begge veier skulle jeg anta. Hvis du setter et produkt på badware-lista og en stim advokater kommer svømmende for å protestere vet du jo også hvor du eventuelt skal levere et motsøksmål fordi skjiit-waren deres har herpa X antall maskiner rundt om på kloden. Er det ikke det amerikanarane kaller Class Action Lawsuit?

 

 

Ellers synes jeg ideen høres glimrende ut, alt som kan gjøre internett sikrere for både eksperter og vanlige folk er bra. :)

Lenke til kommentar
Her lukter det søksmål lang vei av fra de som havner på badwear listen.

Blir vel som med addaware og spyweare, de vil ikke kategoriseres som farlige eller skadelige da de tjener penger på dritten.

6626773[/snapback]

 

Google er jo en frivillig tjeneste. Du kan jo ikke saksøke meg for å si at hjemmesiden din inneholder noe som ikke er bra. Tipper at formuleringen Google bruker uansett er ganske diskre og har flere forbehold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...