Gå til innhold

PlexEraser sletter platene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, altså...hvem vil bruke ca. 1400kr per PlexEraser når man bare kan knekke/knuse cd-/dvd-platene selv..?  :ermm:

Greit nok, å stå og knekke dem er kanskje ikke 100% safe, men legg dem på bakken og slipp noe tungt på eller slå med noe? for free =D

6612536[/snapback]

Her er det vel snakk om folk som ikke ønsker at NOE data skal gjenstå. Å knekke en plate hindrer deg kun i å lese platen i en vanlig DVD spiller, men dataene ligger der fremdeles.

Lenke til kommentar

Vel, jeg håper evt sensitiv data/backup som overhodet om meg på et eller annet offentlig kontor slettes via en slik enhet...

 

Dessuten er det ganske varmt å drive fysisk ødeleggelse av titalls cder med med slips, når du i tillegg må rydde opp alle små flisene.

 

Men med de miljøvennlige platene, har jeg sansen for peisen...

Lenke til kommentar
,04/08-2006 : 12:42]Ja, altså...hvem vil bruke ca. 1400kr per PlexEraser når man bare kan knekke/knuse cd-/dvd-platene selv..?  :ermm:

Greit nok, å stå og knekke dem er kanskje ikke 100% safe, men legg dem på bakken og slipp noe tungt på eller slå med noe? for free =D

6612536[/snapback]

Her er det vel snakk om folk som ikke ønsker at NOE data skal gjenstå. Å knekke en plate hindrer deg kun i å lese platen i en vanlig DVD spiller, men dataene ligger der fremdeles.

6612549[/snapback]

 

Mener du at data KUNNE blitt rekonstruert?

 

For oss vanlige brukere gjør denne dingsen liten nytte for seg. Hva kan være så ille at det må tilintetgjøres ^^

Lenke til kommentar
,04/08-2006 : 12:42]Ja, altså...hvem vil bruke ca. 1400kr per PlexEraser når man bare kan knekke/knuse cd-/dvd-platene selv..?  :ermm:

Greit nok, å stå og knekke dem er kanskje ikke 100% safe, men legg dem på bakken og slipp noe tungt på eller slå med noe? for free =D

6612536[/snapback]

Her er det vel snakk om folk som ikke ønsker at NOE data skal gjenstå. Å knekke en plate hindrer deg kun i å lese platen i en vanlig DVD spiller, men dataene ligger der fremdeles.

6612549[/snapback]

 

Mener du at data KUNNE blitt rekonstruert?

 

For oss vanlige brukere gjør denne dingsen liten nytte for seg. Hva kan være så ille at det må tilintetgjøres ^^

6612571[/snapback]

 

Dette er vel ikke akkurat myntet på den vanlige brukeren, men firmaer med mye sensitiv data... 1400,- er billig for noe sånt, og tror denne kan selge en del!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Ser ut som det er mange som faktisk ødelegger cdene sine. Hvorfor, hvis jeg får lov til å spørre?Har dere data som er SÅ sensitive?

6612593[/snapback]

 

Kanskje ikke vi brukere. Men det finnes noe som heter forretningshemligheter, og riketssikkerhet. Og konkurenter og andre statsmakter går gjerne over lik for få tak i "litt" informasjon..

 

Så denne spilleren har nok noe for seg, for disse som være helt sikker på at all informasjon er fullstendig ødelagt.

Lenke til kommentar

hm, virker som en veldig tidskrevende prosess. Skulle tro at for bedrifter som har behov for dette så må det da være enklere og bare samle opp bunker på et par hundre cd'er om gangen og brenne de, eller destruere de på annen måte. lurer på hvordan makuleringsmaskinen fungerer på cd plater.. :fun:

Lenke til kommentar

slegge, mikrobølgeovn, sandpapir, skjærebrenner, sirkelsag, mange måter å fikse en cd på. min favoritt er vel mikro'n. 10 sekunder og masse gøy å se på! og så tar den opptil 100 plater av gangen! eneste problem er vel at mikroen kan gå skeis og det lukter.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Jeg har alltid opplevd at That's Write DVD'er har samme funksjon, give or take 8 uker.

6612657[/snapback]

:) Tja, det er flere enn That's Write som har inkludert denne funksjonen.

 

Ser ut som det er mange som faktisk ødelegger cdene sine. Hvorfor, hvis jeg får lov til å spørre?Har dere data som er SÅ sensitive?

Tja, det spørs hvilke CDer/DVDer jeg kaster, men ligger det noe privat på dem, så passer jeg hvertfall på å knekke dem. Dersom noen ønsker å bruke ressurser på å rekonstruere dataene fra fragmentene, så fortjener de nesten å få se hva de har kastet bort tiden på :) Poenget er sef at å kaste dem i bossdunken ikke betyr at ingen andre kan plukke dem opp og se hva som ligger der, mest sannsynligvis havner de på en offentlig fylleplass eller liknende. Det har jo vært x-antall eksempler på folk som "finner" f.eks legejounaler på søppelplasser, hva de gjør på søppelplassen i første omgang er ett godt spørsmål, men faktumet er at de er der og roter gjennom det andre kaster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...