Gå til innhold

Krymper minnebrikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er bra de lager sånn har til internminne...men syns da ikke minnebrikkan kan bli så mye mindre....

 

jeg kjøpte i dag 512mb M2 minnekort til min K800 og det syns jeg begynner og bli i minste laget!

 

men kunne gjort seg med mye mer internminne...så slipper du og ha minnekort med det første men fremdelses ha mulighet til det...

Lenke til kommentar
Minnet har navnet NOR

NOR er ikke navnet på intels minneprodukter, men en teknisk beskrivelse av hvordan flashminnet de bruker er bygget opp. NOR står for "Not OR" eller "ikke eller" på norsk. Hver minneceller består av en digital eller-krets med en "ikke" på utgangen. Det blir litt mye å forklare hvordan dette fungerer her, men jeg jeg vil oppsummere med at det er navnet på teknologien til hver minnecelle og ikke noe produktnavn. Så vidt jeg vet produserer alle de andre flashprodusentene også NOR-basert flash, selv om NAND er mer vanlig og litt billigere per MB. NOR selger likevel til sin nisje på grunn av bedre ytelse enn NAND. Det finnes også blandingsteknologier som f.eks Samsungs OneNAND som benytter både NOR og NAND.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...