Gå til innhold

- Operatørene amputerer telefonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen av telefonene operatørene selger mangler også funksjoner. Om du kjøper en av Sony Ericssons nye Walkman-telefoner sammen med et abonnement fra Telenor eller Netcom, vil du ikke kunne bruke flashmenyer.

 

Dette er grunnen til at jeg kjøpte uten abbonement eller noe "junk" fra operatører. Kjenner mange som river seg i håret pga. dette teite branding-greiene som hemmer telefonen.

Lenke til kommentar

Noen som vet om Nokia N70, låst til Telenor, blir mongo? eller er den bare sykt treg fra før? :p

Jeg hadde Symbian S60 v1.0 (nokia 3650) TROR jeg har S60 v3.0 nå?! og viste at v1.0 var treg... men Trodde at de hadde skjerpa seg på 3.0 da :S

Ble IKKE no bedre med 1g Kingston minne-kort da :p selv om det er av den raske typen...

Lenke til kommentar
Telenor hevder på sin side at de fleste kunder er fornøyd med Entry-løsningen deres .
Det, og mer til, hevder de nok. Jeg tviler de er istand til å underbygge dette på en noen som helst troverdig måte.

 

Min erfaring med Telenor gjør at jeg tviler på at de i det hele tatt har særlig mange fornøyde kunder for noen av sine tjenester. Derimot tviler jeg ikke på at de vil påstå de har det.

Lenke til kommentar
Min erfaring med Telenor gjør at jeg tviler på at de i det hele tatt har særlig mange fornøyde kunder for noen av sine tjenester.

6603454[/snapback]

 

...vel, NOE gjør de jo rett når de er landets desidert største operatør. De er jo per definisjon folkets favoritt, da de har flest kunder.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Låser deg fast

GSM Teknikk er ett av de få verkstedene i Norge som tilbyr deg å fjerne operatørlåsen. Verkstedet opplever stor pågang av kunder som vil skifte ut operatørprogramvaren på telefonen sin.

 

Kanskje jeg skal gjøre dette..

6602845[/snapback]

jeg vil også, hvor kan man få tak i GSM? har en SE w600i, vil gjerne beholde telenor, men jeg vil ha vekk entry og alt det fucker!! :mad:

 

eller går ikke det?

Lenke til kommentar

Husker at den gamle k500i'n min hele tiden logget seg på entry i lomma. Ett artig tilfelle der den hadde kommet seg inn på "hør på musikk" og spilte av en ny musikklåt man kunne få som ringetone. Ei jente i klassen hadde fåttt seg w810i og hadde nettopp denne ringetonen på sin mobil. Plutselig begynner telefonen min å spille av låta, ho drar opp telefonen, men nei.. Jeg tenkte jo ikke på at det var min, for jeg hadde jo ikke den sangen på telefonen. Ble lettere frustrert da jeg tok den opp av lomma. Så lo vi.

 

Kjøpte min Chocolate på Elkjøp, de selger med netcom, tele2 og telenor så det var ikke noen operatørlås der i gården, og deilig er det.

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg var heldig når jeg kjøpte Nokia N80 for noen uker siden, da. På min var det ikke hverken operatørlås eller Entry-programvare selv om jeg kjøpte med Telenor-binding.

 

I følge fyren i butikken var det fordi Telenor ikke hadde rukket å gjennomføre slikt på de første partiene av den telefonen. :cool:

Lenke til kommentar
...vel, NOE gjør de jo rett når de er landets desidert største operatør. De er jo per definisjon folkets favoritt, da de har flest kunder.

 

Det finnes faktisk argumenter for å bruke Telenor som operatør, men selv har jeg holdt meg unna de tilpassede mobiltelefonene, jeg ønsker å ha muligheten til å skifte operatør etter eget ønske. Mange vil sikkert si at jeg betaler for mye på telefonen ved å ha den gjennom Telenor, men med rabatter og tilbud fra Telenor er faktisk ikke prisen så veldig høy sammenliknet med andre selskaper + jeg har en telefon som fungerer utmerket i utlandet, noe ikke alle andre med diverse andre abonnementer kan si :)

Lenke til kommentar

Er 100% enig i at all slik branding er noe dritt!

MEN, de som kjøper det får avslag på telefonen, noen ganger veldig mye også, derfor ser jeg ingen grunn til å syte! Kjøp uten abbonement da vel! Vanskeligere er det ikke!

 

Hvis man absolutt ikke vil ha branded telefon kan man også spørre butikken man kjøper om de har ulåste telefoner de kan selge med samme abbonement. Prisen blir litt høyere, men er noen ganger verdt det.

Lenke til kommentar
Min erfaring med Telenor gjør at jeg tviler på at de i det hele tatt har særlig mange fornøyde kunder for noen av sine tjenester.

6603454[/snapback]

 

...vel, NOE gjør de jo rett når de er landets desidert største operatør. De er jo per definisjon folkets favoritt, da de har flest kunder.

 

-snubbel

6603696[/snapback]

Dessverre er kvalitet og økonomisk suksess ikke alltid proposjonale. Telenor hadde utgangspunkt i et statsmonopol, og kunne ikke unngå å få mange kunder med seg fra den tiden. Det interssante er hvor mange som faller fra. Før var i alle fall feilmeldingen gratis, nå er det timer med pausemusikk på 05000 i mange runder før noe skjer.

 

Det Telenor virkelig kan er å sende ut regninger, mange og store regninger,

Lenke til kommentar

Eg som har tenkt å gjere eit innkjøp av SE k800i, lurer på om eg kjem bort i samme problem? Eg kan vel krevje frå Telenor/Netcom at eg får bruke orginalprogramvare?

 

Eg tenker å kjøpe SE k800i med Netcom abb. Kan eg da ikkje berre benytte meg av SE sin firmware oppdatering igjennom nettet så blir eg eventuellt kvitt elendigheten og får skikkelig og orginal firmware?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...