Gå til innhold

Dell-bærbare med AMD-prosessorer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom til å tenke på en ting: Kanskje dette var noe av grunnen til at AMD kjøpte opp ATI? Da kan de levere en slags totalpakke til særlig bærbare produsenter noe á la det Intel gjør...

6594672[/snapback]

 

Maybe, maybe. Men deilig at AMD leverer til Dell, veldig lei av Intel. Dette gjelder XPS også ikkesant? De har jo (hvis ikke jeg tipper veldig feil) 17" skjerm de.

Lenke til kommentar

Grunner til at Dell går for Amd

 

1:Ekstremt lavt tilgang på Conroe. Lav tilgang Dette betyr at Dell bare får noen få % conroe i markedsegmentet sitt. Resten blir då Pentium prosessorer som utvikler altfor mye varme, og som taper meir og meir i terreng mot Amd.

Dette vil Dell tape stort på!

 

2:Amd søsksmål mot Intel har også ein heil del og seie. Siden Intel ikkje lenger kan "straffe" dem som selger Amd so er markedet plutselig mye meir åpent.

 

3:Lik pris Ideologien :

Etter det eg har forstått hadde Dell store avslag på prossesorer på Intel før; men nå operere Intel med lik pris systemet ; noe som fører til at Dell ikkje får de samme gode fordelene lenger.

 

4:Amd ramper produksjonen sin :Dette betyr at Amd kan lettare gi Dell dei volumene dei Trenger.Dette har vore ein av det største problemet til Amd

 

5:Oppkjøpet av Ati: Med dette kan Amd klevere ein Platform til Dell. Dette vil gjøre det lettere logistisk for dell og vil også bli rimeligere for dei;)

 

 

Endelig :thumbup::thumbup:

Blir spennede å se kor gode Deals Dell kan levere Med Amd

Lenke til kommentar
Nå mangler bare muligheten til at Dell også kan installeres med Windows eller Mac OS! :w00t:

6595950[/snapback]

 

Skyt meg hvis jeg tar feil. Men kommer ikke Dell med Windows?

6597849[/snapback]

Ja i de fleste tilfeller. Men det hadde vært supert om kundene kunne velge mellom Windows, Linux og eventuellt Mac OS X.
Lenke til kommentar
Nå mangler bare muligheten til at Dell også kan installeres med Windows eller Mac OS! :w00t:

6595950[/snapback]

 

Skyt meg hvis jeg tar feil. Men kommer ikke Dell med Windows?

6597849[/snapback]

Ja i de fleste tilfeller. Men det hadde vært supert om kundene kunne velge mellom Windows, Linux og eventuellt Mac OS X.

6597968[/snapback]

 

Jepp, absolutt. Friheten til å velge er viktig. Det hadde vært fint å kjøpe en Dell pc med Linux til noen hundre kroner mindre enn den med Windows. I tillegg ville jo Linuxen være ferdig konfigurert når du får pc-en, så da slipper man å lete som en idiot etter drivere som fungerer til alt.

Jeg er forsåvidt delvis på utkikk etter en billig laptop, så jeg er spendt på hvor prisene på Dell med AMD cpu lander. Hvis de kommer i det heletatt da.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Nå mangler bare muligheten til at Dell også kan installeres med Windows eller Mac OS! :w00t:

6595950[/snapback]

 

Skyt meg hvis jeg tar feil. Men kommer ikke Dell med Windows?

6597849[/snapback]

Ja i de fleste tilfeller. Men det hadde vært supert om kundene kunne velge mellom Windows, Linux og eventuellt Mac OS X.

6597968[/snapback]

 

Jepp, absolutt. Friheten til å velge er viktig. Det hadde vært fint å kjøpe en Dell pc med Linux til noen hundre kroner mindre enn den med Windows. I tillegg ville jo Linuxen være ferdig konfigurert når du får pc-en, så da slipper man å lete som en idiot etter drivere som fungerer til alt.

Jeg er forsåvidt delvis på utkikk etter en billig laptop, så jeg er spendt på hvor prisene på Dell med AMD cpu lander. Hvis de kommer i det heletatt da.

6598004[/snapback]

Jeg tror også det vil fjerne hinder for mange når det gjelder Linux.

 

Det vil også være lurt å velge bort alle operativsystem for de som allerede har kjøpt, eller for eksempel ønsker 64bits Windows i stedet. Uansett er valgfriheten viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...