Gå til innhold

Celeron D lansert på nytt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

??

 

I følge lista til Intel er Celeronserien denne pr dato:

 

356, 355, 352, 351, 346, 341, 336, 331, 326 350, 345, 340, 335, 330, 325, 320, 315, 310.

 

Betyr det at nylig lanserte Cedar Mill med 512kb L2 er borte allerede? Jeg kjøpte min 352 (3,2 512kbL2) for tre uker siden.

Endret av gtbikes
Lenke til kommentar
Lurer på hva TDP er for disse? De kan jo egne seg til f.eks en filserver eller noe annet, men noe av poenget med både kontormskiner og filservere er at mange ønsker de stillegående.

6572899[/snapback]

Har vært ute for en del utrolig stillegående Dell-maskiner i år, så det er nok ganske uvensentlig om det går 20W mer eller mindre på idle. Det er vel heller kjøleløsningene som har størst betydning for støyen vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Lurer på hva TDP er for disse? De kan jo egne seg til f.eks en filserver eller noe annet, men noe av poenget med både kontormskiner og filservere er at mange ønsker de stillegående.

6572899[/snapback]

 

En filserver av litt størrelse overdøves av disker uansett :) Ellers bruker jeg selv en celly D på filserveren, hovedsaklig pga chipsettet jeg ønsket meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nja, Netburst er vel arkitekturen alle Pentium 4 og dens varianter (Pentium D etc) er basert på, altså P7.  Pentium II og III baserer seg på Pentium Pro-arkitekturen, eller P6.

6576077[/snapback]

Pentium-M og Core Duo er også basert på P6, mens Core 2 Duo er basert både på P6 og P7.

Lenke til kommentar
dette er netburst ikke sannt?

6573013[/snapback]

Det stemmer

6573753[/snapback]

Hva vil det si at den er netburst?

6575732[/snapback]

Netburst er navnet på arkitekturen. Dvs. at den har mye til felles med Pentium 4, sånn som lang pipeline, mange MHz, relativt lav ytelse per MHz, utvikler mye varme osv.

 

Redigert: Jeg ser jeg er veldig tregt ute med svaret mitt, etter en lang MSN-samtale med halvskrevet innlegg. jaja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...